دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی خوشمزه و لذیذ
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیتزا ایتالیایی یکی از انواع پیتزاهایی است که بسیار خوشمزه و خوش طعم بوده و به راحتی می توان آن را در منزل تهیه کرد. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه پیتزا ایتالیایی آشنا نماییم.

پیتزا ایتالیایی

پیتزا اصیل ایتالیایی چیزی است که شاید خیلی ها دوست داشته باشند امتحان کنند. همانطور که می دانید پیتزا در اصل از کشور ایتالیا وارد سایر ملل شده است. در این جا قصد داریم طرز تهیۀ خمیر و پیتزا به سبک اصیل و سنتی ایتالیا را توضیح بدهیم. امیدوارم خمیر پیتزای مورد نظر را طبق دستور تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

نکته ای درمورد آرد: در ایتالیا برای این نوع پیتزا از آرد نوع “۰۰” یا “doppio zero” استفاده می شود که دارای بالاترین میزان خلوص و پالایش شده است و بسیار ساییده شده و نرم است؛ چنانچه به این نوع آرد دسترسی نداشته و یا تهیه آن برای شما بسیار پرهزینه است می توانید از آرد چندمنظوره استفاده نمایید.

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

مواد اولیه پیتزا ایتالیایی/طرز تهیه پیتزا ایتالیایی اصیل

پیتزای ایتالیایی همان پیتزاهایی است که نان آن خیلی نازک، اطراف نان برشته و تپل است. البته لازم به ذکر است که انواع بسیار زیادی از پیتزا را می توانید با این خمیر درست کنید اما یک نکته مهم اینکه پیتزای ایتالیایی باید در فر مخصوص و روی سنگ های مخصوص پیتزا با درجه حرارت خاصی درست شود

به دلیل اینکه در منزل این امکان فراهم نیست، می شود تا حدی با انواع سس های ایتالیایی و مواد دیگری که روی خمیر می گذاریم طعم یک پیتزای ایتالیایی را حس کرد.

پیتزاهای ایتالیایی عمدتا گیاهی هستند تا گوشتی. در تهیه این خمیر پیتزا از روغن زیتون استفاده می شود که ترکیبش با طعم سبزیجات عالی می شود.


مواد لازم جهت تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی:

  • آرد چند منظوره: حدود ۲ پیمانه
  • مخمر: ۱ قاشق چای خوری
  • شکر: ۱ قاشق چای خوری
  • نمک: ۲/۳ قاشق چای خوری
  • روغن زیتون: ۱ و ۱/۲ قاشق چای خوری
  • آب ولرم: ۳/۴ پیمانه

تفاوت پیتزا ایتالیایی و آمریکایی/خمیر پیتزا ایتالیایی

دستور پخت خمیر پیتزا ایتالیایی:

ابتدا مخمر و آب ولرم و شکر را با هم مخلوط کنید و با درپوش بگذارید تا پف کند و عمل بیاید. مخمر فوری نیاز به این استراحت ندارد.

سپس روغن و نصف آرد و نمک را بریزید و با یک قاشق چوبی مخلوط کنید. آرد را کم کم بریزید تا جایی که خمیر خودش را بگیرد بعد روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر را حدود پنج دقیقه ورز بدهید.

بعد خمیر را در یک ظرفی که با روغن زیتون کمی چرب شده بگذارید و روی آن را بپوشانید و استراحت بدهید تا حجمش دو برابر شود.

در مرحله بعد چونه بگیرید. بهتر است با این خمیر دو عدد پیتزا درست کنید.

روی سطح صافی که کمی آردپاشی شده با دست نازک باز کنید. تا جایی که خمیر پاره نشود البته لبه ها ضخیم تر باشند. بعد خمیر را روی سینی که کاغذ انداختید یا کمی چرب و آردپاشی شده انتقال دهید.

البته لازم به ذکر است که در پیتزای ایتالیایی خمیر پیتزا باید روی سنگ های مخصوص پیتزا با حرارت نسبتا بالا پخت شود که آن کار ما نیست. پس با همین روش در سینی درست می کنیم.

خمیر ما آماده است حالا مواد روی خمیر که هر چیزی که می پسندید می توانید استفاده کنید. در پیتزای ایتالیایی کمتر از گوشت چرخ شده استفاده می شود. اما در ادامه طرز تهیه پیتزا ایتالیایی با گوشت چرخ کرده را شرح می دهیم.

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

پیتزا سبزیجات ایتالیایی/پیتزا پپرونی ایتالیایی900

اول روی خمیر را سس مارینارا می زنیم. بعد گوشت چرخ شده و تفت داده شده که با ادویه جات مزه دار شده همه جا پخش می کنیم.

سپس پنیر موزارلای رنده شده و تکه های بیکن گوساله و قارچ اسلایس شده روی آن می گذاریم. در ادامه در فری که از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار می دهیم.

بین ۱۵_۲۰ دقیقه پیتزا آماده می شود. در آخر روی آن آویشن پاشیده و برگ ریحون می گذاریم.

نوش جان

کلیپ طرز تهیه پیتزا خانگی : تهیه پیتزا مارگاریتا

آموزش کامل طرز تهیه پیتزا مارگاریتا خوشمزه و خانگی

طرز تهیه کانلونی ایتالیایی

۲ روش ساده و پرطرفدار جهت تهیه پیتزا هاوایی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits