دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دستور پخت موجور کدو و هویج غذا ساده و خوش طعم
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موجور کدو سبز از غذاهای ساده کشور ترکیه است که با مواد و طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موجور کدو سبز در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه موجور کدو سبز؛ غذای ساده ترکیه ای

کدو سبز ۲ عدد
هویج ۲ عدد
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
جعفری و شوید ۱ دسته کوچک
پیازچه ۵ ساقه
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۵ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر (اختیاری) ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

 موجور کدو سبز

طرز تهیه موجور کدو سبز

برای تهیه موجور کدو سبز خوشمزه ابتدا کدو سبز را پوست گرفته و با رنده درشت درون یک کاسه مناسب رنده می کنیم. در ادامه سیب زمینی و هویج را به همین صورت پوست گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم.
در این مرحله مواد رنده شده را با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در ادامه مواد را مجددا درون کاسه می ریزیم، سپس جعفری، شوید و پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم.

حتماً بخوانید:
آشنایی با ارزش غذایی و خواص کدو سبز

آشنایی با ارزش غذایی و خواص کدو سبز

کدو سبز یکی از انواع سبزیجاتی است که علاوه بر کاربرد فراوان، خواص زیادی نیز دارد. در این مطلب قصد داریم میزان کالری، ارزش غذایی و خواص کدو سبز را به…

در این مرحله سبزیجات خرد شده را به همراه تخم مرغ ها به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه بکینگ پودر را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

طرز تهیه موجور کدو

حالا آرد را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بافت مایه موجور منسجم شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کمی روغن چرب می کنیم
در این مرحله با قاشق مقداری از مایه موجور بر می داریم و درون سینی فر می ریزیم، سپس با پشت قاشق مایه موجور را شکل می دهیم تا صاف و یکدست شود. به همین صورت ادامه می دهیم تا مایه موجور تمام شود.
حالا سینی را به مدت ۲۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا موجورها به طور کامل بپزند و طلایی شوند. در صورت نبود فر می توانیم موجورها را درون روغن سرخ کنیم. در نهایت موجورها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits