دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لیوان مارگاریتای خود را با این روش میوه ای کنید+طرز تهیه کوکتل مارگاریتا
9
زمان مطالعه: 6 دقیقه
لیوان مارگاریتا-طرز تهیه کوکتل مارگاریتا-نقاشی لیوان مارگاریتا-نقاشی روی لیوان مارگاریتا-نقاشی لیوان کوکتل مارگاریتا-طرح نقاشی روی لیوان مارگاریتا-نقاشی در خانه روی لیوان مارگاریتا-مواد لازم کوکتل مارگاریتا-طرز تهیه کوکتل مارگاریتای لیمو-طرز تهیه...

لیوان مارگاریت و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا:نوشیدنی کوکتل طرفداران خاص خودش را دارد.بارزترین خصوصیت کوکتل سبک و خنک بودن این نوشیدنی است.با توجه به اینکه نوشیدنی کوکتل معمولا در لیوان مخصوص خود سرو می شود هر نوع کوکتلی به نوعی لیوان مختص به خود را دارد.برای مثال کوکتل مارگاریتا که یکی از محبوب ترین انواع کوکتل است.حال با ایده ای برای لیوان کوکتل مارگاریتا با شما هستیم تا بتوانید هرچه زیبا تر و کم هزینه تر از مهمانان خود با این کوکتل پذیرایی کنید.با دلگرم همراه شوید:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

مواد مورد نیاز شما:

::قلم موی کوچک نقاشی

::رنگ لعابی

::مقداری الکل

::کاغذ و خودکار

::لیوان مارگاریتا


مرحله اول:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

ابتدا باید سطح لیوان را برای نقاشی آماده کنیم.لیوان را با آب گرم و مایع بشویید و سپس به طور کامل خشک نمایید.بعد از آن سطح لیوان را با تکه ای پارچه ی کتانی آغشته به مقدار کم یالکل کاملا تمیز نمایید به طوری که هیچگونه لکه ای بر سطح لیوان باقی نماند.

مرحله دوم:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

مسلما کشیدن طرح روی سطح لیوان کار سختی است و ممکن است شما را کلافه کند.به همین منظور راه بسیار ساده تری وجود دارد که کشیدن طرح را آسان تر میکند.کافیست طرح را بر روی کاغذی بکشید و در پشت لیوان بچسبانید.به این ترتیب به راحتی با قلم مو میتوانید طرح را روی لیوان پیاده کنید.این طرح لیمو است که دور تا دور لیوان تکرار میشود.

مرحبه سوم:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

قلم موی باریک خود را به صورت عمیق در رنگ لعابی فرو کنید،و الگو را دنبال کنید.این نکته قابل ذکر است که در هنگام خریدري،به دنبال رنگ های لعابی قابل شستشو باشید زیرا هم برای نقاشی کردن مناسب است و هم اگر نظرتان عوض شد به راحتی قابل شستشو خواهد بود.در حین کشیدن طرح نگران نواقص یا دقیق نبودن خطوط کشیده شده نباشید،زیرا به کار شما حس هنری بیشتری می بخشد.همانطور به نقاشی طرح خود ادامه دهید تا تمام لیموهای دورتادور لیوان را بکشید.

مرحله چهارم:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

برای کشیدن پوست لیمو از رنگ سبز پررنگ و برای درون لیمو از سبز کم رنگ استفاده کنید.قسمت وسط لیوان مارگاریتا درست شبیه یک یموی نصف شده است،پس آن را به طور کاممل با سبز پررنگ نقاشی کنید.

مرحله پنجم:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

هنگامی که نقاشی شما خشک شد،که احتمالا یک ساعت طول میکشد،قسمت سفید رنگ درون لیمو را باید بکشید.از قلم موی باریک خود استفاده کنید و در قسمت لبه ی درونی پوست سبز پررنگ لیمو خط سفید رنگ را بکشید.سپس برای نشان دادن یک قاچ لیمو،دو خط سفید به حالت هشت در قسمت سبز کمرنگ لیمو بکشید.

مرحله ششم:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

در پایه ی لیوان،لبه ی بیرونی را به رنگ سبز پررنگ و دیگر قسمت به سمت داخل را سبز کم رنگ بکشید.هنگامی که خشک شد،خط های سفید را یکی بالای قسمت بز پررنگ و دیگر خط ها را از آن به بالا به صورت منظم متصل کنید.اگر هم میخواهید طرح منظم تری داشته باشید ابتدا الگو را بکشید و زیر لیوان بچسبانید سپس نقاشی را روی لیوان بکشید.

مرحله هفتم:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

تکنیک کشیدن توت فرنگی نیز مثل کشیدن طرح لیمو است.طرح تئتت فرنگی را کشیده و آن را داخل لیوان بچسبانید.تمام قسمت درون طرح را باید قرمز کنید.طرح را همانطور دورتادور لیوان دنبال کنید و تمام توت فرنگی ها را نقاشی کنید.

مرحله هشتم:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

از رنگ سبز پر رنگ خود برای کشیدن قسمت برگ مانند توت فرنگی استفاده کنید.

مرحله نهم:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

بعد از خشک شدن، با رنگ سفید نقطه های سفید را با ضربه زدن قلم مو روی توت فرنگی بکشید.

مرحله دهم:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

چون میله ی وسط لیوان مانع کشیدن یک توت فرنگی است کار مقداری سخت میشود.اما نگران نباشید یک حقه وجود دارد!لیوان را برعکس کنید و طرح توت فرنگی را ته لیوان بکشید،سپس طرح به زیبایی روی لیوان مشخص می شود و بعد از آن نقط های سفید رنگ را روی لیوان بر روی طرح توت فرنگی با ضربه زدن نقاشی کنید.به این صورت توت فرنگی شما حتی واقعی تر به نظر میرسد.

مرحله 11:

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

بر روی سینی فر خود یک برگه ی آلومینیومی بگذارید و لیوان ها را روی آن قرار دهید.سپس سینی را در فر خنک قرار دهید.فر را روی درجه ی 350 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیق تنظیم کنید و لیوان ها را پس از تمام شدن این زمان از فر خارج نکنید تا همانجا همراه با فر خنک شوند.

نکته ها:

::البته رنگ های لعابی مختلف درجه های مختلفی را ممکن است نیاز داشته باشند.برای همین راهنمای روی جلد رنگ ها را مطالعه کنید.

::رنگ به هیچ وجه نباید در تماس با نوشیدنی و غذا قرار گیرد به همین خاطر فقط باید قسمت بیرونی نقاشی شود.

::مواظب باشید که رنگ ها در تماس با لب شما نباید قرار بگیرند برای همین حتما طرح خود را 3/5 سانتیمتر پایینتر از لبه ی لیوان نقاشی کنید.

لیوان مارگاریتا و طرز تهیه کوکتل مارگاریتا

طرز تهیه کوکتل مارگاریتا:

::ليموترش تازه يك عدد

::نعنا تازه 100 گرم

::سودا(آب گاز دار) يك بطر کوچک

::يخ مكعبي شكل به ميزان لازم

روش های مختلف تهیه کوکتل مارگاریتا:

ابتدا لیمو ترش را روی لبه لیوان بچرخانید و لیوان را در نمک بزنید.

روش اول:ابتدا نعنا را درون مخلوط‌كن ريخته سپس آب ليموترش را همراه نوشابه سفيد گازدار به آن افزوده و با هم مخلوط مي‌كنيم.يخ را نيز درون مخلوط‌كن ريخته و با بقيه مواد مخلوط مي‌كنيم. نوشيدني سرد ما، با طعم عالي آماده سرو مي‌باشد.

روش دوم:مارگاریتا با یخ (On the Rocks): تمام مواد را همراه با یخ داخل تکان دهنده بریزید و به خوبی تکان دهید. سپس مخلوط را از صافی رد کنید و داخل لیوان پر از یخ بریزید.


روش سوم:مارگاریتا بدون یخ (Straight up): تمام مواد را همراه با یخ داخل تکان دهنده بریزید و به خوبی تکان دهید. سپس مخلوط را از صافی رد کنید.


روش چهارم:مارگاریتا منجمد (Frozen): تمام مواد را همراه یخ داخل مخلوط کن بریزید تا به خوبی مخلوط شوند و کوکتل شکل منجمد (مانند یخ در بهشت) بگیرد. سپس داخل لیوان مارگاریتا بریزید. در صورتی که تعدادی میهمان دارید می‌توانید مقدار مواد را دو برابر کنید و داخل پارچ شیشه‌ای سرو کنید تا مقدار بیشتری مارگاریتا داشته باشید. برای تهیه انواع مارگاریتا میوه‌ای (به طور مثال توت فرنگی یا انبه)، کافیست میوه مورد نظر خود را نیز همراه بقیه مواد داخل مخلوط کن بریزید. این کوکتل برای فصل تابستان فوق العاده است.

برگردان و گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی

ehow



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (9 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امید | ۵ سال پیش
با تشکر از توضیحاتتون میخواستم بپرسم مگہ یکے از اجزاء اصلے مارگاریتا لیکور نیست؟
0
0

hits