دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماءالشعیر تمشک و لیمو
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماءالشعیر تمشک و لیمو-اسموتی ماءالشعیر تمشک و لیمو-نوشیدنی خنک ماءالشعیر تمشک و لیمو-یخ در بهشت ماءالشعیر تمشک و لیمو

یک نوشیدنی سالم، خنک و مقوی که در کنار هر غذایی لذت بخش است.

مناسب برای :4 نفر

زمان آماده سازی : کمتر از 15 دقیقه

با ریختن مقداری ماءالشعیر زنجبیلی یا اگر در دسترس نبود ماءالشعیر ساده، روی چند ملاقه بستنی یخی (Sorbet) می‌توانید یک نوشیدنی ابتکاری سبک درست کنید که در هر زمان از روز دلچسب باشد.

ماءالشعیر تمشک و لیمو

برای درست کردن این نوشیدنی از بستنی یخی مورد علاقه خودتان استفاده کنید. بهتر است از بستنی یخی با کیفیتی که دارای شیرینی طبیعی باشد و در منزل درست کرده‌اید استفاده کنید در اینصورت نوشیدنی شما بسیار خوشمزه می‌شود. طرز تهیه سوربه گلابی را مطالعه کرده و با میوه دلخواهتان سوربه درست کنید.

ماءالشعیر تمشک و لیمو

مواد لازم ماءالشعیر تمشک و لیمو:

بستنی یخی لیمو : نیم لیتر

بستنی یخی تمشک : نیم لیتر

ماءالشعیر زنجبیلی : 2 بطری 335 گرمی


طرز تهیه:

اگر بخواهید در منزل سوربه درست کنید می‌توانید چند ساعت قبل از زمان سرو نوشیدنی تان، نیم کیلو تمشک یا شاتوت که با مقدار زیادی شکر آغشته و شیرین شده‌اند( به جای بستنی یخی تمشک) و نیم لیتر آب لیمو‌ترش تازه که با مقداری زیادی شکر شیرین شده (بجای بستنی یخی لیمو)، می‌گذاریم یخ بزند.


سپس آنها از فریزر خارج کرده و تکه تکه می‌کنیم و در مخلوط‌کن می‌ریزیم تا به شکل سوربه یا بستنی یخی در آید. با هر میوه‌ای که دوست داشته باشید می‌توانید بستنی یخی درست کنید.


در فصل تابستان می‌توانید با هلو هایی که در یخچال مانده سوربه هلو درست کنید و از آن لذت ببرید و برای تهیه این نوشیدنی هم استفاده کنید.


4 لیوان بلند انتخاب می‌کنیم. در هرلیوان، یک ملاقه بستنی یخی لیمویی و 1 ملاقه بستنی یخی تمشک می‌ریزیم. هریک از لیوان‌ها را با ¾ پیمانه ماءالشعیر زنجبیلی پر می‌کنیم و همان موقع سرو می‌کنیم.

منبع : پارسه گرد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits