دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه خمیر ماسالا سبز، چاشنی خوشمزه و پرطرفدار
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر شما هم‌ دوست دارید ماهی و میگو رو خیلی سریع و به بهترین شکل مزه دار کنید ، جوری که همه انگشت به دهن بمونن پس باید حتما این چاشنی بینظیر رو توی یخچالتون داشته باشید. خمیر ماسالا گزینه ای بسیار مناسبی است.

درست کردن خمیر ماسالا در منزل

خمیر ماسالا یک چاشنی خوشمزه و خوش عطر است که از ادویه های ترکیبی هندی و سبزیجات معطر تهیه شده. طعم این چاشنی نمکی و ادویه ای هست و تند نیست.

خمیر ماسالای سبز یک خمیر کاری غنی و سبز و از چاشنی های معروف هند است که با فلفل سبز و گشنیز و.. تهیه می شود. بعد از گذشت چند نسل هنوز هم ، خمیرهای کاری به همان شیوه ، در هند و با مواد اولیه یکسان ترکیبی سنتی از ادویه جات ، روغن و آب ساخته می شوند.

درست کردن خمیر ماسالا در منزل

این چاشنی غلیظ و به شکل خمیر آبدار هست که برای مزه دار کردن انواع گوشت و به ویژه غداهای دریایی مثل ماهی ، میگو ، اسکویید ، هشتپا ، ماهی مرکب ، لابستر و… مناسب است.
برای استفاده از این خمیر بهتر است گوشت ها تمیز و بدون ضایعات باشند و بعد از شستشو و قبل از مرینیت حتما با دستمال خشک شود.
برای اینکه به بهترین شکل غذا مزه دار شود حتما خمیر را روی گوشت ماساژ دهید و به مدت نیم تا یک ساعت داخل یخچال قرار بدید تا به خوبی مواد جذب گوشت و به خوبی مزه دار بشود.

حتماً بخوانید:
ادویه ماسالا چیست ؟ طرز تهیه ادویه گرام ماسالا چگونه است ؟

ادویه ماسالا چیست ؟ طرز تهیه ادویه گرام ماسالا چگونه است ؟

ادویه ماسالا یا گرام ماسالا (Garam Masala) معروف ترین و خوشمزه ترین ادویه هندی است که انواع مختلف داشته و در همه کشورها کاریرد دارد.

ترکیب اصلی به شکل زیر است :

2 فنجان برگ گشنیز
نعناع (پودینا) 1 فنجان
1 قاشق چایخوری دانه زیره
4 عدد فلفل قرمز سبز یا هالوپینو (در صورت نیاز تنظیم کنید)
2 حبه سیر یا لاهسون (اختیاری)
زنجبیل 1 قاشق
ادویه جات مخصوص به میزان لازم
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
نمک به میزان لازم

درست کردن خمیر ماسالا در منزل

طرز تهیه :

معمولاً ترکیبی از سیر ، زنجبیل و ادویه جات ترشی جات با پوره گوجه فرنگی سرخ می شود.

این اساسی ترین شکل خمیر کاری است. سایر مواد مانند پودر پیاز ، فلفل قرمز خیس خورده ، نمک سیاه و تمر هندی را نیز می توانید اضافه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits