دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه شربت تمر هندی خوشمزه و پر خاصیت جهت بهبود مشکلات گوارشی و یبوست
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه شربت تمر هندی خوشمزه و پر خاصیت : در این مقاله با طرز تهیه شربت تمبر هندی که یکی از شربت های پر خاصیت بوده آشنا می شوید. این شربت ها دارای خواص درمانی بالایی بوده و برای افرادی که یبوست دارند، یک درمان خانگی مناسب است.

شربت ملین تمر هندی

شربت تمر هندی یکی از انواع شربت هایی است که شاید تاکنون نوش جان نکرده باشید. این شربت دارای خواص بسیار بالایی بوده و در فصل گرما می تواند بسیار مناسب باشد. آماده سازی این شربت بسیار ساده و تنها چند دقیقه زمان نیاز دارد. در این بخش با طرز تهیه شربت تمر هندی بیشتر آشنا می شوید.
شما علاقمندان به تهیه شربت های خانگی می توانید علاوه بر تهیه شربت تمر هندی اقدام به تهیه شربت ریواس و شربت زنجبیل کنید و از این شربت های پر خاصیت برای پذیرایی در مهمانی های خود نیز استفاده کنید.

مواد لازم شربت تمر هندی

تمبر هندی: ۳۰۰ گرم
گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
آب: ۱ لیتر داغ
آب: ۱ لیتر سر

شربت تمر هندی

طرز تهیه شربت تمر هندی

مراحل آماده سازی این شربت بسیار ساده است و چند دقیقه بیشتر نیاز به زمان ندارد. برای آماده کردن این شربت باید، تمبر هندی را در ظرف مناسب از یکدیگر جدا نمایید.
حالا در ظرف دیگری مقداری شکر را در آب داغ حل می کنیم. حالا تمبر هندی ها را به مواد اضافه کرده و اجازه دهید ۲ ساعت در یخچال باقی بماند.
بعد از ۲ ساعت مواد تمبر هندی را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و بعد این مواد را آبکش کنید، مقداری گلاب و آب نیز به مواد اضافه کرده، توجه داشته باشید، افزودن گلاب به این مواد کاملا اختیاری می باشد. حالا این شربت آماده است و می توانید سرو کنید. شما در تهیه این شربت می توانید از عسل نیز استفاده کنید.

حتماً بخوانید:
خاصیت های تمر هندی ( خرمای هندی )

خاصیت های تمر هندی ( خرمای هندی )

خاصیت های تمر هندی ( خرمای هندی ) تمر هندی (به عربی: تمر هندي، به معنای خرمای هندی) (نام علمی: Tamarindus indica) درختی گرمسیری از تیرهٔ…

مدت زمان آماده سازی این شربت تنها ۶۰ دقیقه بوده و به راحتی می توانید در منزل آماده کنید. این مواد برای ۴ نفر بوده و می توانید این شربت را طبیعی و در همان لحظه نوش جان کنید.
همانطور که اشاره شد، این شربت دارای خواص زیادی است، به همین دلیل افراد زیادی به تهیه و آماده سازی این شربت علاقه دارند. همچنین طرز تهیه ساده شربت تمر هندی موجب شده از شربت های محبوب باشد.

طرز تهیه و خواص شربت تمر هندی

خواص شربت تمبر هندی

از مهم ترین خواص این شربت می توان به درمان یبوست اشاره کرد. شما با استفاده از این شربت می توانید به راحتی بیماری یبوست خود را درمان کنید.
این شربت همچنین دارای پروتئین و انواع مواد معدنی است. کربوهیدرات های به کار رفته در این شربت نیز خواص درمانی بالایی دارند.
از مهم ترین مواد معدنی که در این شربت وجود دارد، می توان به کلسیم، فسفر، ویتامین b و … اشاره نمود. این شربت برای دردها نیز تسکین خوبی می باشد. مصرف این نوشیدنی در فصل های گرم سال نیز می تواند حس بهتری به شما بدهد.
این شربت ملین بوده و یک درمان ساده و خانگی برای افرادی است که مشکل یبوست دارند. این شربت یک آنتی بیوتیک قوی بوده و برای باز شدن اشتها نیز مناسب است.
افرادی که لاغری زیادی دارند، می توانند از این شربت برای درمان اشتهای خود استفاده کنند. از دیگر خاصیت های این شربت می توان به خاصیت تصفیه کنندگی خون اشاره نمود. این شربت اسیدهای مضر بدن را از بین می برد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits