دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دمنوش های پاییزی: آموزش تهیه ۷ دمنوش پاییزی خوشمزه
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دمنوش های پاییزی بسیار خوشمزه و البته مفید هستند و به همین دلیل طرفداران زیادی هم دارند. در این مقاله روش تهیه 7 نوع دمنوش پاییزی گیاهی را به شما آموزش خواهیم داد

مجله دلگرم | دمنوش های پاییزی گرم در روز های سرد بسیار خوشمزه و دلچسب هستند. دمنوش های گیاهی قرن‌ها قدمت دارند. دمنوش های گیاهی «چای واقعی» نیستند. چای‌های واقعی به سه دسته‌ی چای سیاه، چای سبز و چای اولانگ تقسیم می‌شوند و از برگ گیاه کاملیا سیننسیس به‌دست می‌آیند. اما دمنوش های گیاهی از میوه‌های خشک‌شده، گل‌ها، گیاهان و ادویه‌جات تهیه می‌شوند و به همین دلیل طعم‌ها و عطرهای بسیار متنوع و متفاوتی دارند. دمنوش های گیاهی می‌توانند جایگزین نوشیدنی‌های پُرشکر یا آب باشند. دمنوش های گیاهی فواید بسیاری برای سلامتی دارند. در این مقاله با برخی از دمنوش های گیاهی و اثرهای اثبات‌شده‌ی آنها آشنا می‌شوید.

دمنوش های گیاهی علاوه‌بر طعم‌های منحصربه‌فردشان، فواید بی‌شماری نیز برای سلامتی دارند. در حقیقت دمنوش های گیاهی صدها سال است که به‌عنوان داروهای طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و دردها استفاده می‌شوند.

جالب است بدانید که علم مدرن برخی از موارد استفاده‌ی دمنوش های گیاهی در گذشته را تأیید می‌کند و فواید جدیدی هم برای این دمنوش‌ ها یافته است. در ادامه، مطالبی درباره‌ی تعدادی از دمنوش های گیاهی را برای‌تان گردآوری کرده‌ایم که امتحان کردن‌شان خالی از لطف نیست.

دمنوش ، دمنوش پاییزی

سیستم ایمنی بدن سدی در برابر عوامل مزاحم

داشتن سیستم ایمنی قوی برای شروع یک پاییز و زمستانی دل انگیز، لازم است. اگر سیستم ایمنی بدن قوی نباشد هر باکتری، قارچ، ویروس و انگلی به آن حمله کرده و خدای ناکرده شما را به بستر بیماری می اندازد. اما تقویت آن می تواند شما را از سرماخوردگی، آنفلوانزا و دیگر بیماری های عفونی حفظ کند. در این مطلب چند نوشیدنی ساده و طبیعی را معرفی می کنیم که سیستم دفاعی بدن را تقویت و شما را برای فصل سرما آماده می کند.

دمنوش توت فرنگی و پرتقال

این نوشیدنی سالم حاوی میزان زیادی ویتامین C است؛ ویتامین سی همان ویتامین مورد نیاز سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری ها است.

مواد لازم

توت فرنگی ۲ مشت

میوه گواوا ۱ عدد

پرتقال ۲ عدد

روش تهیه:

گواوا میوه ی بومی آمریکای جنوبی، مکزیک، برزیل و غیره است اما از سال های قبل نیز وارد ایران شده و در جنوب شرقی کشور کشت می شود. در چابهار به آن زیتون محلی می گویند.ب رای تهیه ی این نوشیدنی می توانید آب پرتقال را گرفته و داخل مخلوط کن با توت فرنگی ها و میوه ی گواوا مخلوط کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح و ترجیحاً به صورت ناشتا میل کنید.

دمنوش چند میوه

این نوشیدنی مفید از چند میوه تهیه شده و حاوی میزان زیادی ویتامین C است. در واقع می توان به این نوشیدنی چند میوه لقب بمب ویتامین C را داد.

مواد لازم

انار ۱ عدد

پرتقال ۱ عدد

لیموترش نصف عدد

آناناس ۱۲۰ گرم

انگور ۲۵۰ گرم

یخ خرد شده نصف لیوان

روش تهیه:

میوه ها را به خوبی شستشو دهید. پوست میوه هایی که لازم است را بگیرید و هسته یا دانه ی آن ها را خارج کنید. انار را دانه کنید و همه ی میوه ها را داخل مخلوط کن بریزید. مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند. سپس یخ خرد شده را به آن اضافه کرده و تازه به تازه میل کنید.

دمنوش هویج و کدوتنبل

کدو تنبل یا همان کدو حلوایی و هویج دو ماده ی غذایی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از پیری زودهنگام کمک می کند.

مواد لازم

کدو تنبل ۱ برش بزرگ

هویج ۱ عدد

روش تهیه:

هویج و کدوحلوایی را به خوبی شسته و پوست بگیرید.سپس آن ها را با کمی آب داخل مخلوط کن بریزید.هر روز یک لیوان از این نوشیدنی مفید و تقویت کننده استفاده کنید.

دمنوش مرکباتی

تمام مرکبات حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق العاده اند.

مواد لازم

پرتقال ۳ عدد

نارنگی ۳ عدد

لیموترش ۱ عدد

عسل ۱ قاشق

روش تهیه:

آب مرکبات را گرفته و با هم مخلوط کنید.کمی عسل به آن اضافه کرده و میل کنید. این نوشیدنی حاوی خواص فوق العاده ای است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم اند.

دمنوش زنجبیل و لیموترش

اگر طرفدار نوشیدنی های گرم هستید می ، دمنوش ها گزینه ایده آلی برای شما هستند. دمنوش زنجبیل و لیموترش حاوی میزان زیادی مواد مغذی است که سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت کرده و سدی در برابر نفوذ ویروس ها و باکتری ها به بدن می سازد.

مواد لازم

آب داغ ۲۵۰ میلی لیتر معادل ۱ لیوان

عسل ۲۵ گرم معادل ۱ قاشق

آب لیموترش ۱ قاشق چایخوری

زنجبیل آسیاب شده نصف قاشق چایخوری

دارچین یک و نیم قاشق چایخوری

روش تهیه:

زنجبیل و دارچین را در یک لیوان آب جوش ریخته و هم بزنید. آب لیموترش و عسل را نیز اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بماند و سپس این نوشیدنی گرم خوشمزه را نوش جان کنید. اگر فشار خونتان بالاست قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کرده و در مصرف آن زیاده روی نکنید. کدو تنبل یا همان کدو حلوایی و هویج دو ماده ی غذایی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از پیری زودهنگام کمک می کند.

دمنوش رزماری

رزماری حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C است. این گیاه معطر در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است اما در صورت ابتلا به پرفشاری خون، صرع یا گاستریت (ورم معده) توصیه نمی شود.

مواد لازم

برگ خشک رزماری ۱ قاشق

آب داغ ۱ لیوان

روش تهیه:

برگ های رزماری را در آب داغ ریخته و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید.سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند.

دمنوش را صاف کرده و روزانه دو تا سه فنجان از آن بنوشید.

دمنوش آویشن

آویشن یکی از گیاهی ضدعفونی کننده و ضدباکتری است. این گیاه حاوی ترکیب قدرتمندی به نام تیمول است. تهیه ی دمنوش از این گیاه سیستم ایمنی را تقویت می کند.

مواد لازم

آویشن ۱ قاشق

آب ۱ لیوان

روش تهیه:

روی آویشن یک لیوان آب گرم بریزید و اجازه دهید به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ده دقیقه صبر کنید. در نهایت نوشیدنی را صاف و بلافاصله میل کنید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits