دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه و پخت آسان و خوشمزه مربا به
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مربای به یکی از انواع مرباهای بسیار خوشمزه و محبوب در میان ایرانیان است که مانند دیگر مرباها بیشتر به عنوان صبحانه استفاده می شود. این مربا خوشمزه علاوه بر این طعم بسیار خوبی دارد، دارای رنگ و لعاب فوق العاده زیبایی می باشد.

مواد لازم برای تهیه مربا به

میوه به ۵۰۰ گرم
هل ۲ عدد
شکر ۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه مربا به

برای تهیه مربای به مجلسی ابتدا به ها را می شوییم و پوست آن ها را با یک کارد تیز می گیریم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و از وسط آن ها را نصف می کنیم و هسته های آن را داخل پیاله ای می ریزیم و کنار می گذاریم.
حالا به ها را با قالب یا با چاقو به هر مدلی که دوست دارید خرد می کنیم و داخل قابلمه ای ترجیحا مس سفید می ریزیم و ۶ لیوان آب و شکر را به آن اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا به جوش بیاید.

 مربا به

بعد حرارت را کم می کنیم و روی درب قابلمه در دمی می گذاریم و اجازه می دهیم تا به مدت ۱ ساعت مربا پخته شود و به غلظت مورد نظربرسد. اگر می خواهید مربای به شما قرمز شود باید بدانید که در دمی باعث قرمز شدن رنگ به ها می شود و بسیار زیباست.
این نکته نیز مهم است که شهد مربا بعد از سرد شدن سفت تر می شود پس نباید خیلی مربا را غلیظ از روی حرارت برداریم. می توانید علاوه بر هل و آبلیمو از یک تکه چوب دارچین نیز برای طعم دار کردن مربای به استفاده کنید.
بعد از گذشت حدود ۳۰ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم، سپس پوست خشک روی هل ها را می گیریم و دانه های آن را به همراه زعفران دم کرده به مربا اضافه می کنیم. حالا باید مطمئن شویم که مربا به قوام مناسب رسیده است.
برای این منظور یک قطره از شهد مربا را داخل یک لیوان آب سرد می ریزیم، اگر شهد بدون اینکه متلاشی شود به ته لیوان برسد یعنی مربای ما به قوام مناسب رسیده است، ولی در صورتی که متلاشی شود مربا نیاز به جوشیدن دارد.

مربا میوه به

در صورتی که شهد مربا متلاشی شد یعنی هنوز باید بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دیگر مربا را روی حرارت قرار دهیم تا به غلظت مناسب برسد. پس از اینکه مربا به غلظت مناسب رسید آب لیمو را اضافه می کنیم و با مربا مخلوط می کنیم.
در این مرحل درب قابلمه را می گذاریم و صبر کنیم تا مربا با دمای محیط هماهنگ شود و به طور کامل خنک شود. در ادامه پس از اینکه مربا خنک شد، آنرا درون ظرف های شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

حتماً بخوانید:
ارزش غذایی و خواص مربا به + طرز تهیه مربا به

ارزش غذایی و خواص مربا به + طرز تهیه مربا به

مربای به یکی از پرطرفدارترین انواع مربا است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. همچنین شمار زیادی از افراد این مربا را در منزل تهیه می نمایند.…

نکات تهیه مربای به

پس از اینکه ۳۰ دقیقه از پخت مربا گذشت، یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم. در ادامه یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا با حرارت بسیار کم به مدت یک تا دو ساعت بپزد.
در این مدت ممکن است که شربت مربا کم شود، به همین دلیل باید هر ۳۰ دقیقه یک بار مربا را چک کنیم و در صورتی که شربتش بیش از حد غلیظ شده بود، کمی آب جوش به آن اضافه کنیم و مجددا درب قابلمه را می گذاریم تا به رنگ دلخواه برسیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits