دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه مرغ لواشکی با طعم ترش و لذیذ
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مرغ لواشکی یکی از انواع غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که به منظور تهیه آن فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید که در این مقاله طرز تهیه مرغ لواشکی را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

مرغ یکی از غذا های پر طرفداری است که به روش های مختلفی سرو می ‌شود. تهیه مرغ ترش در نقاط مختلف شمال متفاوت بوده و هر کسی این غذای خوشمزه را به روش خود و با مواد اولیه مختلف تهیه می ‌کند. ماده اصلی این غذا ، مرغ و رب انار است که البته گردو نیز در این غذا جزء مواد اصلی محسوب می ‌شود.
ولی گاهی این غذا را بدون گردو نیز تهیه می ‌کنند. اکثر غذا هایی که مزه ملس و یا ترش و شیرینی دارند بسته به مزاج و سلیقه می ‌تواند ترش ‌تر و یا شیرین ‌تر شود که در مرغ لواشکی هم از رب انار و هم از تکه های لواشک برای طعم ترش آن استفاده می ‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ لواشکی در ادامه با دلگرم همراه باشید.
مرغ ترش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است که با روش ها و مواد متنوعی طبخ می شود.

مواد لازم مرغ لواشکی ترش و خوشمزه

پیاز درشت ۲ عدد
روغن به مقدار لازم
مرغ ۴ تکه
زعفران دم کرده نصف استکان
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
لواشک ملس چند تکه
رب انار ۱ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مربا خوری
آب نارنج یا آب لیمو تازه ۲ قاشق غذا خوری
شکر بنا بر ذائقه کمی

 مرغ لواشکی

طرز تهیه مرغ لواشکی

برای تهیه مرغ خوشمزه با طعم لواشکی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه می کنیم.
در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود. نصف استکان آب اضافه می ‌کنیم و دوباره تفت می‌ دهیم. آب پیازها که کشیده شد دوباره کمی آب اضافه کرده و باز تفت می‌ دهیم تا پیازها کاملا کاراملی و خوشرنگ شوند.
حالا قطعات مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم شده به پیازهای کاراملی شده، اضافه می ‌کنیم و حدود نیم ساعت زمان می‌ دهیم تا دو طرف تکه های مرغ با شعله کم خوب طلایی و مغز پخت شوند.

چند تکه لواشک ملس، بنا به ذائقه چند دانه آلو هم می‌توان اضافه کرد، را کنار مرغ های سرخ شده قرار می ‌دهیم. سپس رب انار را به همراه رب گوجه فرنگی، آب نارنج یا آب لیموی تازه و بنا به ذائقه کمی شکر را داخل نصف لیوان آب جوش می ریزیم.
در این مرحله مواد درون آب جوش را مخلوط می کنیم تا به طور کامل درون آب جوش حل شوند. حالا مخلوط آب جوش و مواد را اضافه می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه دیگر زمان می‌ دهیم تا مرغ ها طعم دار و کم آب شوند و به روغن بیفتند.

حالا مرغ لواشکی ملس آماده است. ما در این دستور از لواشک آلو سیاه با طعم ملس استفاده کردیم. ولی می ‌توان به سلیقه خود از ترکیب چند طعم لواشک استفاده کرد. سپس در ظرف مناسب در کنار کته شمالی سرو می کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits