دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه اکبر جوجه مجلسی با سس انار مخصوص
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اکبر جوجه یک غذای مجلسی و معروف ایرانی است. در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم این غذای خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم تا در منزل به راحتی آن را درست کنید.

طرز تهیه اکبر جوجه اصل

اکبر جوجه در واقع نام یک رستوران است که شعبه های مختلفی در سراسر کشور دارد. اما به مرور زمان این نام به یک غذای مازندرانی نسبت داده شد که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

در رستوران های اکبر جوجه، افراد زیادی سفارش این غذا را می دهند. اگر برای شما مقدور نیست که به شعب اکبر جوجه مراجعه کنید، می توانید خودتان در منزل آن را درست کنید و در کنار اعضای خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

فقط کافیست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه اکبر جوجه

طرز تهیه اکبر جوجه اصیل

طرز تهیه اکبر جوجه با سس انار

مواد لازم برای تهیه اکبر جوجه:

  • جوجه 1 ماهه: 1 عدد
  • پیاز متوسط: 1 عدد
  • کره: 150 گرم
  • روغن: به میزان لازم
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، زردچوبه: به میزان لازم
  • آبلیمو ترش: به میزان لازم
  • زعفران: به میزان لازم

پخت اکبر جوجه

طرز تهیه اکبر جوجه ساده

مراحل تهیه اکبر جوجه:

نکته اولی که درمورد پخت اکبر جوجه باید ذکر شود این است که برای این غذا باید از یک جوجه ی کامل استفاده کنید اما این جوجه باید کم سن و سال باشد. این نوع مرغ را می توانید از فروشگاه ها خریداری کنید و حتی آن ها به اکبر جوجه هم معروف هستند.

اگر نتوانستید این جوجه را پیدا کنید، می توانید از ران کامل مرغ استفاده کنید. پس از تهیه جوجه، آن را بشویید. حالا نوبت به مزه دار کردن جوجه می رسد. آن را به کمک نمک و فلفل سیاه و دو قاشق آبلیمو ترش که بهتر است تازه هم باشد، مزه دار کنید.

بیرون و داخل جوجه را کاملاً به این مواد آغشته کنید و بعد روی آن را با محافظ غذا بپوشانید و یک شب تا صبح داخل یخچال نگه دارید تا حسابی مزه دار شود.

پس از گذشت مدت زمان لازم، آن را از یخچال خارج کنید. نصف پیمانه آب و 2 پیمانه پر روغن در یک قابلمه بریزید و جوجه را در آن قرار دهید و روی حرارت بگذارید. ممکن است تعجب بکنید اما قرار است که اکبر جوجه در روغن پخته و سرخ شود.

جوجه کم کم آب می اندازد و با روغن پخته و خوش رنگ می شود. روغن باید به اندازه ای باشد که روی جوجه را بپوشاند. اگر می خواهید بهتر پخته شود، می توانید جوجه را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید.

در این مرحله از طرز تهیه اکبر جوجه، کره را اضافه کنید و بگذارید تا کره کم کم در روغن ذوب شود. حالا پیاز را حلقه حلقه کنید و به مواد اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و حرارت را ملایم کنید. زمان پخت و طلایی شدن مرغ بین 1 تا 1 ساعت و نیم است.

برای خوش رنگ شدن اکبر جوجه می توانید 1 قاشق چای خوری زعفران دم کرده اضافه کنید، سپس نمک، زردچوبه و کمی فلفل اضافه کنید. اگر می خواهید خوش عطرتر شود، می توانید از تخم گشنیز استفاده کنید.

حالا دو تا سه قاشق آبلیمو ترش اضافه کنید. در زمانی که جوجه ها در حال پختن هستند، چند بار آن ها را زیر و رو کنید تا همه جای آن ها طلایی شوند. وقتی مدت زمان لازم سپری شد، نوبت به درست کردن سس انار اکبر جوجه می رسد.

اکبر جوجه با سس

سس اکبر جوجه

طرز تهیه سس انار اکبر جوجه

اکبر جوجه باید همراه با یک سس سرو شود. این سس معروف، سس انار است که برای درست کردن آن نیاز به هیچ کار سختی نیست. ابتدا مقداری کره در یک ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود.

حالا رب انار را به کره اضافه کنید و کمی آن را تفت دهید تا سس شما رقیق شود و آماده سرو شود. اگر رب انار شما شل بود دیگر نیازی به تفت دادن با کره نداشته و می توانید آن را سرو کنید.

حالا یک پلوی زعفرانی خوشمزه درست کنید و آن را همراه با اکبر جوجه و سس انار میل کنید. نوش جان.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits