دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه 2 مدل املت سیب زمینی خوشمزه و آسان
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم یک نوع املت خوشمزه به نام املت سیب زمینی را به شما عزیزان آموزش دهیم. امیدواریم لذت ببرید. با ما همراه باشید.

دستور پخت املت سیب زمینی

معمولا املت را برای وعده صبحانه استفاده می کنند اما املت سیب زمینی را می توان هم به عنوان صبحانه و هم در وعده های دیگر مورد استفاده قرار داد. همچنین مواد اولیه ای که برای تهیه این املت بکار می رود در تمام خانه ها وجود دارد و نیاز به امکانات خاصی نیست.

شما عزیزان می توانید املت سیب زمینی را در منزل درست کنید و آن را به عنوان صبحانه، عصرانه، ناهار یا حتی شام میل کنید.

طرز تهیه املت سیب زمینی

املت سیب زمینی رژیمی

طرز تهیه املت سیب زمینی ساده

مواد‌ لازم جهت تهیه املت سیب زمینی:

  • سیب زمینی سرخ شد‌ه (که به اند‌ازه گوشت قیمه خرد‌ شد‌ه باشد‌)
  • پیاز د‌اغ همراه با روغن ‌آن
  • چند‌ عد‌د‌ تخم مرغ
  • نمک
  • فلفل و زرد‌چوبه

مراحل تهیه املت سیب زمینی:

قبل از هر چیز لازم است پیاز داغ را آماده کنید. به این منظور ابتدا کمی روغن در یک ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس پیازهای نگینی شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شود.

حالا آن را از روی حرارت بردارید و در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود، سپس سیب زمینی های خرد شده را به آن اضافه کنید و آن ها را سرخ کنید. در این مرحله از طرز تهیه املت سیب زمینی، پیاز داغ، نمک، فلفل و زردچوبه را هم به سیب زمینی ها اضافه کنید.

آن ها را با هم مخلوط کنید. حالا تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و آن ها را هم بزینید، سپس به مواد اضافه کنید و درب ماهیتابه را ببندید. کمی اجازه دهید تا تخم مرغ ها سفت شود، سپس آن ها را هم بزنید تا همه قسمت های تخم مرغ بپزد. املت خوشمزه شما آماده است. نوش جان.

طرز تهیه املت سیب زمینی

املت سیب زمینی

طرز تهیه املت سیب زمینی با گوجه فرنگی

مواد لازم برای تهیه املت با سیب زمینی:

  • ۱ عدد سیب زمینی بزرگ
  • ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ۳ الی ۴ عدد تخم مرغ
  • ۳۰ گرم کره
  • نمک فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه املت سیب زمینی:

در اولین مرحله لازم است که سیب زمینی را به خوبی بشویید و آن را پوست بکنید. حالا آن ا به صورت حلقه ای ببرید. داخل یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و کمی نمک و زردچوبه به روغن اضافه کنید. این کار باعث می شود تا سیب زمینی های شما خوش رنگ و خوش طعم شود.

صبر کنید تا روغن داغ شود سپس سیب ها را به روغن اضافه کرده و بگذارید تا دو طرف آن ها سرخ شود. سپس آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و روی یک دستمال بگذارید تا روغن اضافی شان خارج شود.

در این مرحله از تهیه املت سیب زمینی، روغن اضافی ماهیتابه را خارج کنید و گوجه فرنگی هایی که از قبل آن ها را حلقه ای بریده بودید و به دو طرف آن ها نمک زده بودید را در ماهیتابه بگذارید تا سرخ شود.

حالا ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و یک ماهیتابه دیگر روی حرارت ملایم بگذارید و کره را در آن بریزید تا ذوب شود، سپس سیب زمینی ها را کف تابه بچینید و بعد گوجه فرنگی ها را روی سیب زمینی ها بچینید.

حالا تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و به خوبی آن ها را هم بزنید. تخم مرغ ها را روی سیب زمینی و گوجه بریزید و درب ماهیتابه را ببنیدید تا تخم مرغ خودش را بگیرد.

وقتی تخم مرغ خودش را گرفت، املت را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته شود. املت خوشمزه شما آماده است. نوش جان.

گردآوری مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits