دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه جوانه گندم
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آموزش درست کردن جوانه گندم _ جوانه‌ گندم را بیشتر به سالاد اضافه می‌کنند اما با خشک کردن و پودر کردن جوانه گندم می‌توان آن را به انواع سوپ‌ها و آش نیز افزود.

روش درست کردن جوانه گندم خانگی

جوانه‌ها سهم مهمی در سلامت شما دارند، ولی نیازی نیست برای خرید آن‌ها پول زیادی بپردازید. خودتان می‌توانید درخانه آن‌ها را براحتی پرورش دهید . پس برای این آموزش با دلگرم همراه شوید .

جوانه گندم | طرز تهیه جوانه گندم در منزل

خودتان در منزل جوانه گندم تهیه کنید

براى انجام دادن تمرینات، حرکات، تمرکز و… به علت افزایش سوخت و ساز بدن احتیاج به یک سرى ویتامین دارد که مى‌توانید با خوردن جوانهٔ گندم که شامل ویتامین‌هاى زیر مى‌باشد آن را جبران کنید:
‘ب۱، ب۲،ب۳،ب۶،ب۱۲،کمپلکس، ئی، منیزیم، آلبومین، چربى‌ها و املاح معدنى’ .

از دانه‌هاى دیگر نیز مى‌توانید مثل جوانهٔ گندم استفاده نمائید: ‘جوانهٔ نخود، جوانهٔ عدس، جوانهٔ ماش، جوانهٔ سویا، جوانهٔ یونجه (آلفا و ...)

طرز تهیه جوانه‌ گندم

براى به‌دست‌آوردن جوانه ی گندم باید گندم زنده یعنى با پوست و بى‌عیب باشد، که به‌ قدر نیاز آن را در ظرفى ریخته پس از شستن آنقدر آب بر روى آن مى‌ریزیم تا تقریباً نیم سانتى‌ متر آب روى آن بایستد.

پس از بیست و چهار ساعت آب اضافى آن را خالى کرده، مى‌گذاریم تا نیش بکشد و قابل مصرف گردد. براى نگهدارى و مانع شدن از رشد زیادى جوانه‌ها مى‌توان آن را در کیسهٔ متقالى ریخت، درب آن را بست و در یخچال گذاشت و براى روزهاى بعد مورد استفاده قرار داد.

جوانهٔ سایر دانه‌ها نیز کم و بیش به همین ترتیب به‌دست مى‌آید، منتها با مدتى کمتر یا بیشتر، سعى نمائید دانه‌ها را تا زدن جوانه روزى چندبار (سه‌ بار در روز) به نرمى بشوئید تا از مسمومیت احتمالى آنها جلوگیرى شود.

*** در ماست و سالادتان جوانه گندم بریزید ***

بیشتر بخوانید :

آموزش تهیه ی باتر کریم برای تزیین انواع کیک

طرز تهیه انواع سرکه خانگی + با چه میوه هایی میتوان سرکه درست کرد؟

طرز تهیه کره کدو خوشمزه و استثنایی + شیوه نگهداری

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits