دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه ی درست کردن نان جو رژیمی

طرز تهیه ی نان جو سبوس دار در خانه

نحوه ی درست کردن نان جو رژیمی
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرز تهیه نان جو سبوس دار رژیمی _ نان جو دوسر یکی از انواع بسیار ساده و پرخاصیت نان است که طعم دلپذیر آن مناسب همه وعده های غذایی است!

طرز تهیه نان جو دوسر

اگر به دنبال نان رژیمی خاصی میگردید ما برای شما نان جو رژیمی را پیشنهاد میدهیم.در این مطلب طرز تهیه نان جوی رژیمی را به شما آموزش داده ایم. آن را تهیه کنید و لذت ببرید. با دلگرم همراه شوید.

طرز تهیه ی نان جو سبوس دار در خانه

مواد لازم برای تهیه نان جو سبوس دار

  • آرد گندم 1 لیوان
  • شیر ولرم 1 لیوان
  • سبوس جو 1 لیوان
  • خمیر مایه 1 قاشق چایخوری
  • شکر 2 قاشق چایخوری
  • زنجبیل 2 قاشق چایخوری
  • روغن زیتون یا روغن مایع 1/3 لیوان

طرز تهیه نان جو سبوس دار

  1. شیر ولرم، شکر و خمیر مایه را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید، پس از 55 دقیقه که خمیر مایه عمل کرد روغن، آرد، سبوس جو و پودر زنجبیل را اضافه کنید، مخلوط کنید تا خمیر خوبی بدست بیاید.
  2. خمیر را داخل کاسه ای بگذارید، روی کاسه را بپوشانید و 1 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود ( این خمیر بدلیل وجود سبوس نسبت به خمیر نان های دیگر پف کمتری خواهد داشت ).
  3. روی سطح کار آرد بپاشید، خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به 8 قسمت برش بزنید ( بسته به اندازه ای که از نان می خواهید خمیر را برش بزنید )، خمیر ها را با فاصله داخل سینی فر قرار دهید، روی خمیرها را با دستمال مرطوبی بپوشانید و 1 ساعت دیگر استراحت دهید تا حجم نان ها بیشتر شود.
  4. فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود سپس سینی نان ها را داخل فر بگذارید، پس از 20 – 25 دقیقه نان ها آماده می شوند (می توانید در صورت تمایل روی نان ها با زرده تخم مرغ ، کره و … برس بکشید).
نکته : در صورتی که سبوس جو در دسترس ندارید می توانید از سبوس گندم یا همان مقدار آرد جو استفاده کنید.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits