دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دستور پخت حریره بادام خوشمزه برای کودک و نوزاد

طرز تهیه حریره بادام سالم و مقوی

دستور پخت حریره بادام خوشمزه برای کودک و نوزاد
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
حریره بادام : یکی از مقوی ترین غذاهای کمکی برای نوزادن حریره بادام است. متخصصین تغذیه بر این باور هستند که حریره بادام می تواند علاوه بر کودکان برای افراد مسن هم مفید است زیرا این غذا بسیار زود هضم است و میتواند برای رشد استخوان ها و جلوگیری از پوکی...

آموزش کامل طرز تهیه حریره بادام خوشمزه و مقوی برای کودک

مواد لازم جهت تهیه ی حریره بادام

  • بادام : 3 عدد
  • شکر : 1 قاشق مرباخوری
  • شیر : 1 لیوان پر
  • آرد برنج : 1 قاشق غذاخوری

آموزش و دستور پخت حریره بادام خوشمزه برای کودک در منزل

طرز تهیه ی حریره بادام

  1. برای تهیه حریره بادام ابتدا بادام ها را در کاسه ای از آب بریزید و بمدت 3 ساعت تامل کنید تا خیس بخورد و بعد پوست آنها را بگیرید و در آسیاب یا هاونگ پودر کنید.
  2. سپس شیر را در شیر جوش بریزید و روی شعله با حرارت کم قرار دهید و پودر بادام را با آرد برنج و شکر به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا جایی که قوام بگیرد
  3. (نه خیلی شل باشد نه سفت،البته این نکته را در نظر بگیرید که پس از خنک شدن سفت تر میشود) و حریره بادام را در کاسه ای بریزید و نوش جان کنید

divider

حریره بادام برای کودکان خیلی مقوی است و از نظر ظاهری شباهت زیادی به شیر برنج دارد.

حریره بادام

مزایای خوردن بادام در کودکان

  1. استخوان های سالم و قوی : بادام حاوی فسفر است که منبع مفید و ایده آلی برای تقویت استخوان ها و دندان های کودکان به خصوص در سال های رشدشان است. بادام همچنین دارای خواص دارویی است که کودکان را در برابر خطرات مربوط به پوکی استخوان در سال های بالاتر، محافظت می کند.

  2. افزایش ایمنی : بادام جز مواد غذایی قلیایی است که به افزایش ایمنی کودک کمک می کند. بادام نقش مهمی را به عنوان آنتی اکسیدان در خلاص شدن از شر رادیکال های مضر در بدن کودک بازی می کند و به نوبه خود از بیمار شدن کودکتان جلوگیری می کند.
  3. افزایش رشد مغز : بادام همچنین حاوی ال- کارتنین و ریبوفلاوین است که مهم ترین مواد مغذی برای توسعه رشد مغز هستند. بادام همچنین برای سیستم عصبی مفید است و دارای نقش اثبات شده و موثری در جلوگیری از خطر ابتلا به آلزایمر در سنین بالاتر هستند.
  4. افزایش انرژی : بادام همچنین منبع غنی از مس و منگنز است که انرژی کودکان را افزایش می دهد و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند.
  5. کمک به کنترل وزن : بادام به کاهش وزن کودکان چاق که مساله مشترک کودکان امروزی است، کمک می کند. از این رو، دادن شیر بادامی شیرین نشده به کودکان توصیه می شود. بادام به آن ها برای مدتی احساس سیری می دهد و دچار گرسنگی ناخواسته نمی شوند. بادام با چربی های غیر اشباعی که دارد از خوردن بیش از حد مواد غذایی بی ارزش جلوگیری می کند و در نتیجه به کاهش وزن آن ها کمک می کند.
  6. غنی از فیبر : بادام همچنین غنی از فیبر است که یک داروی ایده آل برای کودکانی است که از یبوست رنج می برند. برای این که اطمینان حاصل کنید، هر روز صبح، مقداری بادام به کودکتان بدهید و تفاوت را احساس کنید. بادام به عادی شدن روند اجابت مزاج و رفع یبوست کمک می کند.
  7. مناسب برای پوست : روغن بادام برای نوزادان تازه متولد شده به شدت توصیه می شود، چرا که آن ها را از هر گونه مشکلات پوستی در امان نگه می دارد. بادام به کودک شما کمک می کند تا پوست صاف و نرمی داشته باشد و با خشکی پوست مبارزه می کند.
  8. کمک به تمرکز و حافظه : بادام به افزایش قدرت حافظه و تمرکز کودکان تا حد زیادی کمک می کند. بادام همچنین به کودکان کمک می کند تا زیرک و فعال باشند.
  9. قلب سالم : پروتئین، چربی های اشباع نشده و پتاسیم موجود در بادام دوستدار قلب هستند و به حفظ عملکرد قلب سالم کمک می کنند. بادام همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در کودکان کاهش می دهد.
  10. کنترل فشار خون : سدیم و پتاسیم موجود در بادام به تنظیم سطح فشار خون در کودکان و پایین آمدن نوسانات فشار خون در آینده کمک می کند.
  11. خواص ضد التهابی : بادام سرشار از اسیدهای چرب ضروری لینولئیک است که به کاهش التهاب بدن کمک می کند

divider

در نهایت این که:
مزایایی که در بالا ذکر شد، بیش از اندازه کافی بود تا شما اطمینان حاصل کنید که باید بادام را در رژیم روزانه کودکتان لحاظ کنید. با این حال، شما می توانید پیش از گنجاندن بادام در رژیم غدایی کودکتان و یا در صورتی که فرزندتان بسیار کوچک است، با پزشکش در این باره مشورت کنید.
مانند هر ماده غذایی دیگری، مصرف بادام نیز باید به اندازه باشد، چرا که مصرف بیش از اندازه آن ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد. تنها 2 الی 3 بادام در روز برای این که مطمئن شوید کودکتان مزایای این میوه خشک فوق العاده را دریافت می کند، کافی است.

موارد منع مصرف حریره بادام و توصیه‌ها

به طور عادی آرد برنج و بادام نمی‌تواند آلرژن باشد و برای کودک حساسیت ایجاد کند اما برای هضم بهتر در دستگاه گوارش کودک، بهتر است پوست بادام‌ها کنده شده و سپس پودر شود. برای آسان‌تر شدن این امر، بهتر است بادام‌ها را چند ساعت بخیسانید.
و اما شیر کامل گاو در برخی از کودکان می‌تواند حساسیت یا عدم تحمل ایجاد کند که در این صورت باید با پزشک مشورت شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

گردآوری شده مجله دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits