دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه یک فلافل خوشمزه و خوش طعم درست کنیم؟
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چگونه یک فلافل خوشمزه و خوش طعم درست کنیم؟-طرز تهیه فلافل و 9 ترفند خوشمزه‌تر شدن آن -طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه و ترد -آموزش طرز تهیه فلافل بندری،عربی و خوزستانی-طرز تهیه فلافل عالی و خوشمزه و آسان

چگونه یک فلافل خوشمزه و خوش طعم درست کنیم؟

چگونه یک فلافل خوشمزه و خوش طعم درست کنیم؟

فلافل یکی از انواع غذاهای حاضری به حساب می آید. مخصوصا این روزها که وقت خانه تکانی است، احتمالا زیاد به دردتان می خورد. واقعا تهیه این دست پیچ‌های لبنانی کلاسیک، راحت است.


مواد لازم برای تهیه فلافل :

روغن سبزیجات 2 قاشق سوپخوری
پياز كاملا ريز شده يک عدد
سير كاملا ريز شده يک حبه
نخود پخته يا كنسرو شده 400 گرم
پودر زيره و گشنيز هر كدام يک قاشق چایخوری
برگ خرد شده گشنيز 2 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ يک عدد
آرد ساده نصف پيمانه (75 گرم)

طرز تهيه فلافل:

يک قاشق سوپخوری روغن را درون تابه‌ای روی حرارت متوسط، قرار دهيد.سير و پياز را به درون تابه اضافه كرده و 3- 2 دقيقه آن‌ها را هم زده تا نرم شوند.سپس آن‌ها را درون يک همزن ريخته و نخود،‌ ادويه، گشنيز، زرده تخم مرغ، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه كرده، دستگاه را روشن كنيد تا خوب با هم مخلوط شوند.دست هایتان را آغشته به آرد كنيد و از مخلوط،

كوفته قلقلی هايی به قطر 5 سانتیمتر تهيه كرده و آن‌ها را درون يک بشقاب، به مدت 30 دقيقه در يخچال قرار دهيد.يک قاشق سوپخوری از روغن باقيمانده را درون يک تابه نسوز ريخته و آن را روی حرات متوسط - زياد قرار دهيد.هر طرف فلافل‌ها را حدود 2- 1 دقيقه يا تا زمانی كه طلايی رنگ شوند حرارت دهيد. بگذاريد فلافل‌ها كمی خنک شوند.در هر دست پيچ سه عدد از فلافل ها را قرار داده و در صورت تمايل آن‌ها را همراه با سالاد، ‌ماست، سس گوجه فرنگی ميل كنيد.

چگونه یک فلافل خوشمزه و خوش طعم درست کنیم؟

در کتب قدیم سه نوع از آن را شرح داده‌اند که عبارت‌اند از:

1. حمص یا حمص ابیض یا حمص بستانی یا نخود سفید که نوع کشت شده است.

2. حمص بری که نوع وحشی است.

3. حمص الاسود یا نخود سیاه

خواص در طب سنتی ایران

پاک‌کننده و بازکننده انسداد جگر، طحال و کلیه، پاک‌کننده زخم‌های چرکی و قوبا(بیماری پوستی که از اگزما شروع و به پسوریازیس می‌رسد)، نرم‌کننده ورم‌های بناگوش و غدد جنسی، خارج کننده چرک از زخم‌های چرکی و جراحت سرطان (ضماد آن با عسل) است.

نخود سیاه

باعث سقط‌جنین شده، شکننده سنگ‌ها و مدر فضولات است و قوی‌تر از نخود سفید می‌باشد، قوت تریاقی داشته، جهت استسقا، یرقان انسدادی، انسداد کبد و جذام نافع است.ریختن آب آن جهت رفع سردرد، زردی رخسار، خارش و بی‌حسی اندام‌ها، مفاصل و تقویت مو مۆثر است.

چگونه یک فلافل خوشمزه و خوش طعم درست کنیم؟

ترکیبات شیمیایی

دانه نخود دارای لیسین Lycine، سیستین Cystine، تریپتوفان، گالاکتین، ساکاروز، دکستروز و لولز، ماده روغنی، ویتامین‌های A، B1، B2، C، D، E، کاروتنوئیدها، مواد معدنی نظیر مس، آهن، بر، لیتیوم، پتاسیم، فسفر، کلسیم، اسیداگزالیک، اسیدمالیک و اسیداستیک است.

خواص دارویی نخود

* نخود تقویت‌کننده قلب بوده و در رفع یبوست‌های حاد و مزمن مۆثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می‌کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود.* نخود دارای خاصیت ضد سرفه و سرماخوردگی است. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بنابراین به افرادی که دارای بیماری‌های خود ایمنی مانند ام‌اس هستند نیز توصیه می‌شود.

* نخود از بین برنده انگل‌های روده، برطرف‌کننده درد سینه و تنگی نفس، تقویت‌کننده ریشه مو، درمان زردی، درمان دردهای کلیه و افزایش حافظه است.* نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند است در دوران رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصیه می‌شود همچنین این ماده غذایی چنانچه با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده زخم‌ها مفید خواهد بود.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits