دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جوانه گندم و معرفی خواص آن
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جوانه گندم و معرفی خواص آن-جوانه گندم - خواص جوانه گندم-مواد معدنی جوانه گندم -جوانه گندم و ویتامین های جوانه گندم - فواید و خواص جوانه گندم-جوانه گندم-جوانه گندم و ویتامین های جوانه گندم-خواص جوانه گندم-فواید و خواص جوانه گندم-مواد معدنی جوانه گندم

جوانه گندم و معرفی خواص آن

جوانه گندم و معرفی خواص آن

جوانهٔ گندم یکی از مواد غذائی لازم و ضروری است. زمانی که جوانه می‌زند، تغییر شکل داده و آمیزه‌ای بس ارزشمند به‌دست می‌آید. صد گرم جوانهٔ گندم ۷۱ میلی‌گرم کلسیم، ۱۰۵۰ میلی‌گرم فسفر و ۳۴۲ میلی‌گرم منیزیم دارد.

برای تهیهٔ جوانهٔ گندم لازم است گندمی سالمی که خرد و شکسته نباشد تهیه کرده، آن را کاملاً شسته و در ظرفی محتوی آب نیم گرم بریزید و بگذارید تا ۲۴ ساعت خیس بماند. سپس آن را در ظرفی که زیاد گود نباشد، ریخته و مرطوب نگاه دارید و هر روز آن را مرطوب کنید.

گندم بعد از سه تا چهار روز (در تابستان زودتر) جوانه می‌زند. پس از آنکه جوانه‌های سفید رنگ بیرون آمد، می‌توان بلافاصله آن را مصرف کرد. دقت کنید هر روز این کار را برای مصرف روزهای بعد انجام دهید. بهترین طرز مصرف آن است که روزی سه الی چهار قاشق غذاخوری از جوانه را با سالاد مخلوط کرده و میل کنید.

جوانه گندم و معرفی خواص آن

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است .

ویتامین E امروزه به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود . سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است .

به اعتقاد برخی از متخصصان پوست و مو ، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی های پوستی موثر است .

همچنین کسانی که از یبوست ، خستگی و بی حالی ، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند ، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند.

اگر می خواهید لاغر شوید ، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه قبل از صرف غذا میل کنید و اگر می خواهید چاق شوید آن را 10 دقیقه بعد از صرف غذا بخورید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits