دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی خاصیت های خیار قلمی و پرطرفدار
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی خاصیت های خیار قلمی و پرطرفدار-خوردن خيار- لطافت پوست-خيار چنبر-رفع سنگ كليه و مثانه-خاصیت خیار-خواص خیار-نرم کردن پوست-مبتلایان به دیابت-لاغری-مقابله با خماری

معرفی خاصیت های خیار قلمی و پرطرفدار

معرفی خاصیت های خیار قلمی و پرطرفدار

خیار گیاه بومی هندوستان است و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است.

حدود بیست قرن قبل از میلاد مسیح مصریان قدیم از آن استفاده می كرده اند. خیار گیاهی است علفی و یكساله دارای ساقه خزنده و پوشیده از خارهای نازك و خشن است .

برگ های آن بزرگ و دارای زاویه و دندانه دار است. گل های آن زرد رنگ كه به دو صورت نر و ماده روی یك پایه قرار دارند. میوه آن سبز رنگ و بسته به نوع و نژادهای مختلف ممكن است كوچك یا بزرگ باشد.


طبيعت : نسبتا سرد و تر ( مغز آن مرطوب تر از پوست آن است .)


حاوي : آب ، املاح معدني ، ويتامين A,C‌


پيامبر خدا (ص) : به هنگام خوردن خيار آن را از ته بخوريد . خواص میوه خیار


رنده خيار يا آب خيار: براي لطافت پوست و رفع خارش، بيماري هاي پوستي و سوختگي و از آتش و آب جوش .


خيار چنبر : به علت داشتن اشعه راديو اكتيو ، باعث آشكار شدن بيماري هاي پنهان است . از خيار زودتر هضم مي شود و خواص آن را داراست در رفع سنگ كليه و مثانه مفيد است.

معرفی خاصیت های خیار قلمی و پرطرفدار

برخی از فواید خیار را میخوانیم :


۱ . زیاد کردن آب بدن

خیار دارای مقدار زیادی آب است. بنابراین، هنگامی که خیار میخورید ، بدن با مقدار زیادی آب پرمیشود . این یک میان وعده بسیار خوب برای زمانی است که در یک مکان بسیار گرم پیاده روی میکنید


۲ . عامل خنک کننده

خیار برای خنک کردن مفید است . برش خیار را شسته ودر بالای چشم قرار دهید تا خنک شود و استراحت داده شود. و یا از خیار ماسک درست کرده و برپوست قرار دهید . برای نرم کردن پوست فوق ا لعاده خوب است


۳ با دیابت و فشار خون بالا مبارزه میکند

خیار نیز یک گزینه فوق العاده به عنوان یک میان وعده برای مبتلایان به دیابت است. چون خیار دارای عنصری است که به تولید انسولین کمک میکند ، و این همان چیزی است که بیماران دیابتی به آن نیاز دارند. خیار نیز فشار خون بالا را کاهش میدهد . منیزیم ، فیبر و پتاسیم که در تنظیم فشار بدن شما کمک میکند.

معرفی خاصیت های خیار قلمی و پرطرفدار

۴-کاهش وزن و هضم


اگر میخواهید لاغر شوید خیار بهترین گزینه است . خیار دارای مقدار زیادی آب و فیبر است که اصلا چربی ندارد و بسیار کم کالری است. همچنین زمانی که خیار میخورید، مقدار زیادی از مواد مغذی را دریافت میکنید . همچنین خیار به هضم غذا کمک می کند.


۵ . درمانی برای از بین بردن خماری

خیار یک راه عالی برای مقابله با خماری است . خیار به عنوان یک بافر عمل می کنند و تامین آب چاه مورد نیاز برای بدن رابرعهده دارد .

خیار نه تنها برای بدن مفید است بلکه کاربردهای دیگری نیز درخانه دارد مثلا اگر برروی لولای درب بزنید دیگر صدا نمیدهد. خیار جادوی سبزیجات است و فواید زیادی دارد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits