دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نان سبوس دار و فواید نان سبوس‌دار
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نان سبوس دار و فواید نان سبوس‌دار-فواید نان سبوس‌دار و نان سبوس‌دار و نان و سبد مصرفی خانوارها و نان خوب و خاصیت نان دارای سبوس و خاصیت نان سبوس دار و نان سبوس دار چیست؟

نان سبوس دار و فواید نان سبوس‌دار

نان سبوس دار و فواید نان سبوس‌دار

نان‌هایی که با آرد کامل و سبوس‌دار تهیه می‌شود، نسبت به نان‌ تهیه شده با آرد سفید به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد و مصرف روزانه آنها مقداری از نیاز روزانه بدن به املاح، پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها را تأمین می‌کند

تافتون یکی از نان‌های است که سهم بسزایی در سبد مصرفی خانوارها دارد و میانگین مصرف آن بسیار بیشتر از سایر نانها است.

تافتون نانی گرد و نازک است که دارای منافذ ریز بوده و بافت داخلی و پوسته آن تا حدودی به هم چسبیده هستند بطوری که قابل تفکیک نیستند.

نان سبوس دار و فواید نان سبوس‌دار

نان تافتون با اضافه کردن خمیر مایه و حرارت مستقیم پخت می‌شود که در صورت رعایت اصول پخت‌، بوی مطبوع و مزه خوب، عدم چسبندگی و درآمدن به شکل توده خمیر در دهان و فرورفتگی‌های زیاد و سطح یکنواخت از نشانه‌های نان تافتون مرغوب خواهد بود.

نگهداری تافتون نیز از اهمیت بالایی برخوردار است بطوری که در صورت نگهداری خوب از آن‌، میزان ضایعات کاهش چشمگیری خواهد داشت.

نان سبوس دار و فواید نان سبوس‌دار

یکی از روش‌های نگهداری نان قرار دادن در فریزرهای خانگی و عدم نگهداری طولانی مدت آن در یخچال است.

با توجه به مصرف بالای نان در ایران توجه به نوع پخت و آرد مورد استفاده بسیار مهم است. نانی که از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شود و با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش شیرین به عمل می‌آید و با حرارتی ملایم، یکنواخت و شعله غیرمستقیم پخته می‌شود، سالم‌ترین نان‌ است.

نان‌هایی که با استفاده از خمیر مایه تهیه می‌شود، از ارزش تغذیه‌ای بالایی برخوردار است، قابلیت هضم خوبی دارد و ضایعات و دورریزی آن ها بسیار کمتر از نان‌های تهیه شده با جوش شیرین است و عطر و بوی این نان‌ها به هیچ‌وجه قابل قیاس با نان‌های جوش شیرین‌دار نیست و ماندگاری بهتری دارد.

نان سبوس دار و فواید نان سبوس‌دار

یک نان خوب، ظاهر سالم، کاملا برشته، پخته شده دارد و در سطح آن سوختگی مشاهده نمی شود و طعم، مزه و بوی خوشایند ،دارای بافت نرم و یکنواخت است و قابلیت برش پذیری‌ مطلوب دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits