دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه
20
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه-خواص سرکه-سرکه براس شستشو-سرکه برای شستن سبزیجات-سرکه و خواص سرکه-شستن لباس با سرکه-سرکه و رازهای ناگفته سرکه-سرکه برای باز کردن چاه-سرکه برای گرفتن بوی بد-سرکه برای مطبوع کردن هوا-سرکه برای از بین بردن مورچه-سرکه...

سرکه سبزیجات شل و پلاسیده را طراوت می بخشد.
سرکه سفید می تواند برگهای پلاسیده کاهو را تبدیل به برگهای بشاش و شادابی کند که باورتان نشود اینها همان برگهاهستند.فقط کافیست برگها را به مدت ده دقیقه داخل مخلوط آب سرد و سرکه بریزید سپس آن ها را آب کشی کنید. اگرمی خواهید کاهو را برای سالاد استفاده کنید با آب گیر سالاد، آب کاهوها را بگیرید چرا که کاهوی خیس سس را به خود جذب نمی کند.می توانید برای خوش طعم تر شدن سس سالاد از سرکه هم استفاده کنید.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه
سرکه خاک و کثیفی را ازسطح پرده های کرکره و توری پنجره ها تمیز می کند.
با استفاده از سرکه می توانید خاک و کثیفی را از سطح توری پنجره ها و یا پرده های کرکره که چوبی، فلزی و یا پلاستیکی هستند پاک کنید.کافیست سرکه را به سطح توری ها بپاشید و با دستمالی روی آن بکشید تا براق و تمیز شود.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه
سرکه مورچه ها را از بین می برد.
در بعضی فصل های سال بخصوص تابستان و بهار مورچه ها به داخل خانه هجوم می آورند.شاید در مورد اثر آرد و فلفل برای دفع مورچه شنیده باشید اما هیچ کس دوست ندارد لایه ای آرد کنار اتاقش نمایان باشد. برای همین توصیه می کنیم از این پس برای دفع مورچه ها از سرکه که اثری هم از خود به جا نمی گذارد استفاده کنید. سرکه را مستقیما داخل شکاف ها، کنار کابینت های آشپزخانه و هرجای دیگری که مورچه ها جمع می شوند اسپری کنید.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه

سرکه


لباس های ورزشی تان را با سرکه بشویید تا معطر شوند.
زمانیکه به ورزش های سنگین می پردازید لباس هایتان غرق در عرق می شود آنقدر که حتی پس از شستشو هم بوی ناخوشایندی خواهند داشت. اگر پس از شستشو، لباستان همچنان بوی عرق می داد می توانید 1 فنجان سرکه سفید داخل ماشین لباسشویی بریزید و مجدد بشویید. با دمای معمولی یک دور لباس ها را با سرکه بشویید و سپس نصف فنجان جوش شیرین اضافه کنید و یک دور دیگر شستشو دهید و مطاابق معمول خشک کنید.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه
با سرکه موهایتان را حالت بدهید.
مخلوط یک فنجان آب با یک قاشق سوپ خوری سرکه را داخل یک بطری بریزید و روی موهایتان که خیس است اسپری کنید.به مدت 1 تا دو دقیقه با دست ماساژ دهید و سپس بشویید. خواهید دید که موهایتان چقدر نرم و خوش حالت شده اند.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه
با سرکه می توانید چاه گرفته را باز کنید.
یک فنجان جوش شیرین را داخل چاهی که گرفته بریزید و به همراه آن یک فنجان سرکه سفید بریزید و پس از 5 دقیقه 8 فنجان آب جوش داخل چاه بریزید. به طور حتم گرفتگی چاه باز خواهد شد.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه
با استفاده از سرکه بوی بد را ازبین ببرید.
اگر ظهر برای ناهار ماهی سرخ کرده نوش جان کرده اید و پس از گذشت چند ساعت همچنان بوی سرخ کردنی ساختمان را برداشته است می توانید داخل یک کاسه کوچک سرکه سفید بریزید و در طول شب آن را داخل آشپزخانه بگذارید همه بوهای نامطبوع را به خود خواهد گرفت.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه
با استفاده از سرکه شیشه ها را براق کنید.
داخل یک تشت یک یا دو قطره مایع ظرفشویی بریزید، سه چهارم آن را آب گرم و یک چهارم سرکه سفید و بگذارید یک یا دو ساعت لوازم شیشه ایتان در این محلول خیس بخورد. سپس با یک اسکاچ نرم آن ها را بشویید و از براقیت آن لذت ببرید.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه
سرکه میکروب ها را از بین میبرد.
برای شستن میوه، سبزیجات و یا هرچیز دیگری که فکر می کنید باکتری دارد می توانید داخل یک بطری سه فنجان آب و یک فنجان سرکه بریزید و روی قسمت مورد نظرتان اسپری کنید.بعد از آن خوب آبکشی کنید و نوش جان کنید.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه
با استفاده از سرکه از رنگ دادن لباس های رنگ روشن جلوگیری کنید.
بعضی اوقات حتی با جدا کردن لباس های تیره و روشن از یکدیگر اما بعضی لباس ها لکه هایی برروی لباس های دیگر بر جای می گذارند. اگر برای بار اول است که لباسی را شستشو می دهید و میدانید که رنگ پس می دهد آن را به مدت 20 دقیقه در آب و سرکه قرار دهید و پس از ان می توانید آن لباس را با دیگر لباس ها شستشو دهید.این دستورالعمل بر روی لباس های کتان، پنبه ای ونخی بسیار کاربرد دارد.

سرکه و رازهای ناگفته در مورد سرکه


ترجمه و گرداوری:
بخش رموز خانه داری مجله دلگرم
delgarm.com



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (20 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits