دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص مواد پروتئینی و خاصیت های جالب مواد پروتئینی
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص مواد پروتئینی و خاصیت های جالب مواد پروتئینی-خواص مواد پروتئینی و خواص میگو و خواص روغن ماهی و خواص ماهی و خواص بادمجان و خواص مواد غذایی و خواص پروتئین و پروتئین ها و خواص گوشت ماهی و خواص گوشت میگو و خواص پروتئین ها و تغذيه سالم و تغذیه مفید...

خواص مواد پروتئینی

خواص مواد پروتئینی

لازمه سلامت جسم، برخورداري از يك الگوي غذايي صحيح و تغذيه سالم است.

درباره فوايد قارچ براي استخوان بايد گفت كه در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل‌ها جمع مي‌كردند، اما امروزه اين ماده غذايي سودمند به شكل صنعتي و در حجم بالايي توليد مي‌شود.

مصرف قارچ از ابتلا به سرطان پستان جلوگيري مي‌كند

قارچ، استخوان‌ها را تقويت و باعث رفع خستگي مي‌شود و همچنين كمبود ويتامين D را جبران مي‌كند. افراد مسن كه به پوكي استخوان مبتلا هستند بايد از رژيم غذايي حاوي ويتامين D استفاده كنند. با مصرف 200 گرم قارچ، نياز روزانه به اين ويتامين تامين مي‌شود. همچنين قارچ از سرطان پستان جلوگيري مي‌كند.

خواص مواد پروتئینی

بهتر است بدانيد:

- ميوه‌هاي قرمز رنگ باعث تقويت بينايي مي‌شوند.

- كرفس در پيشگيري از آلزايمر مفيد است.

- چاي قرمز از ابتلا به ديابت جلوگيري مي‌كند.

- قهوه سبب شادي مي‌شود.

- گردو سبب تقويت فكر مي‌شود.

- زعفران در درمان افسردگي نقش دارد.

- پنير داراي كلسيم و گردو حاوي فسفر است و جذب كلسيم در بدن نيازمند فسفر است. به همين علت توصيه مي‌كنند پنير را با گردو بخوريد.

- بادمجان براي تناسب اندام مناسب است.

- ذرت داراي كربوهيدرات زياد و غني از منگنز بوده و در تقويت استخوان و عضلات تاثير دارد و مصرف آن در دوران سالمندي توصيه مي‌شود. پماد تهيه شده از آن در از بين رفتن جوش‌هاي صورت تاثير دارد و غذاي مناسبي براي مغز و سيستم عصبي به شمار مي‌رود.

خواص مواد پروتئینی

ميگو داراي چربي كمي است

ميگو يكي از لذيذترين غذاهاي دريايي است و هر 100 گرم ميگو حاوي 77 ميلي‌گرم آب و 99 كالري انرژي و 1/18 گرم پروتئين، 80/0 چربي و 163 ميلي‌گرم كلسترول و 91 ميلي‌گرم قند است.

خواص مواد پروتئینی

از نظر مقايسه‌اي نسبت به ساير غذاهايي كه پروتئين زيادي دارند نظير گوشت و ماهي و گروه ماكيان،‌ ميگو كالري كمتري دارد. پروتئين موجود در ميگو كيفيت بالايي داشته و حاوي تمام اسيد آمينه‌هاي لازم جهت رشد است. پروتئين ميگو همانند ساير جانوران دريايي به دليل نداشتن بافت هم بند به راحتي هضم مي‌شود براي گروه‌هايي از مردم نظير افراد مسن كه در جويدن و هضم غذا مشكل دارند غذاي حاوي ميگو گزينه مناسبي براي تامين پروتئين روزانه آنها است.

خواص مواد پروتئینی

ميگو داراي چربي كمي است. اسيدهاي چرب امگا 3 كه از دسته اسيدهاي چربي غيراشباع بوده و براي سلامتي مفيد هستند در ميگو به وفور يافت مي‌شوند. اين دسته از اسيدهاي چرب مي‌توانند در كاهش خطر بيماري‌هاي قلبي موثر واقع شوند.

ميگو منبع غني از املاحي چون كلسيم، آهن،‌ منيزيم، پتاسيم، ‌سديم، روي، مس و فسفر است.

خواص مواد پروتئینی

خواص برتر ماهي براي بدن:

- خواص ضدالتهابي

- تنظيم تري گليسيريدهاي خون

- تنظيم عملكرد ايمني بدن

- جلوگيري از ناهماهنگي ضربان قلب

- تكامل سيستم عصبي جنين

- بالا بردن ضريب هوشي كودكان

خواص مواد پروتئینی

روغن ماهي، مكملي كه هر روز نياز است

تنها مكمل مورد نياز براي تضمين سلامت مفاصل، روغن ماهي است. زيرا حاوي اسيدهاي چربي ضروري براي بدن است. اسيدهاي چرب امگا 3 موجود در روغن ماهي موجب افزايش كارايي ذهني در كودكان و جلوگيري از ابتلاي سالمندان به آلزايمر مي‌شود.

جديدترين تحقيقات دانشمندان نشان مي‌دهد مصرف ماهي همچنين باعث مي‌شود بيماران قلبي كمتر با حمله مجدد روبرو شوند. مصرف ماهي كلسترول را كاهش مي‌دهد و خطر لخته شدن و رسوب دهي خون را مي‌كاهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits