دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برگ چای و مزیت باور نکردنی آن
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شناخت علمی خواص برگ چای : در این مطلب قرار است شما را با تمامی خواص برگ چای آشنا کنیم و اطلاعاتی در مورد برگ های این گیاه به شما بدهیم. برای دریافت اطلاعات تخصصی در مورد این برگ بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

زمانی که بحث برگ های چای می شود باید به سراغ بوته های چای برویم و کمی تفکرات شما را نسبت به آن چیزی که وجود دارد تغییر دهیم. باید بدانید که همیشه بوته های چای کوتاه نمی باشند و در مواردی نیز هستند که ارتفاع درخت های چای به ۱۵ متر می رسد و برخی از آن ها همیشه سبز می باشند و شما می توانید از برگ های آن به عنوان چای استفاده نمایید. در ادامه شما را با خواص برگ چای آشنا خواهیم کرد.

معرفی خواص برگ چای

همانطور که گفته شد در بسیاری از موارد درختان چای به قدری بزرگ می باشند که شما نمی توانید آن ها را تصور کنید ولی به دلیل اقتصادی سعی می کنند که آن ها را همیشه کوتاه نگه دارند و برای همین هم در ذهن شما درختان چای همیشه بوته های بسیار کوچکی می باشند.
جالب است بدانید که برای اولین بار چای در چین در قرن شش ام کشف شد و در همان ابتدا برای درمان های دارویی به کار برده شد و کم کم در میان جمع آمد و اکنون یکی از اصلی ترین رکن های پذیرایی در مهمانی ها به خصوص در میان ایرانی ها می باشد. باید بدانید که حدودا یک قرن زمان برد تا این ماده به کشورهای اروپایی صادر شده و جزئی از مهم ترین نوشیدنی های آن ها گردد.

شاید تا کنون برگ چای از نزدیک ندیده باشید زیرا در اکثر خانه ها معمولا برگ چای خشک شده وجود دارد. برای شناخت بیشتر تر این گیاه را برای شما بررسی می کنیم. در واقع برگ درخت چای شکلی تیز و کشیده دارد و از پرز های سفید رنگی تشکیل شده است و در بسیاری از موارد صاف و براق می باشد.

فواید برگ چای

در این برگ ها مواد سلولزی، مواد صمغی، دکسترین، پکتین، مواد چربی، مواد مومی، نشاسته، قند، اسید گالیک، اسید اگزالیک، مواد پروتئینی، الیاف، مواد معدنی، تانن و ترکیبات معطر می باشند. جالب است بدانید که حدودا ۷۰ درصد از این برگ ها را آب تشکیل می دهد و مواد گفته شده تنها ۳۰ درصد آن را در بر می گیرند. در واقع زمانی که برگ ها چیده می شوند و خشک می شوند از هر ۱۰۰ کیلو گرم برگ چای تازه حدودا ۲۳ کیلوگرم چای خشک بدست می آید.

از مهم ترین خواص برگ چای می توان به آنتی اکسیدان بودن آن اشاره کرد. در واقع رادیکال های آزاد روزانه بدن ما را بیش از حد تحت تاثیر قرار می دهند از این جهت ممکن است بعد از گذشت مدت زمان اندکی دچار انواع بیماری ها شده و مشکلات بیشماری برای بدن ایجاد گردد. استفاده از چای به بدن ما این توانایی را می دهد که با استفاده از آنتی اکسیدان های موجود در این برگ های چای آن ها را خنثی کرده و بدن را از شر بیماری هایی همچون سرطان در امان دارد.

خاصیت برگ چای

جالب است بدانید که رادیکال های آزاد می توانند بیش از ۵۰ نوع بیماری متفاوت را در بدن ایجاد نمایند از این جهت استفاده از چای و برگ های آن می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مفید باشد.

در واقع آنتی اکسیدان ها دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشند از این رو می توانند بر روی درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها تاثیر گذار باشند. از دیگر فوایدی که این گیاه دارد می توان به دارا بودن اسید آمینه، کافئین، سلولز، پروتئین، فلورین و منگنز اشاره کرد.

حتماً بخوانید:
خواص دارویی و درمانی روغن درخت چای

خواص دارویی و درمانی روغن درخت چای

۳۱ خواص روغن درخت چای برای پوست، مو و سلامتی و درمان : خواص روغن درخت چای برای درمان و معالجه بیماری ها بیشترین محبوبیت را در بین انواع روغن های…

خوردن چای روزانه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از بروز انواع بیماری ها در امان بمانید با این حال اگر در این امر زیاده روی کنید ممکن است مشکلاتی مانند کمبود آهن برایتان ایجاد شود زیرا چای مانع از جذب آهن در بدن می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits