دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی میزان کالری انواع مربا
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ممکن است شما یکی از طرفداران مربا باشید اما همیشه نگران میزان کالری آن بوده اید. با ما همراه باشید تا شما را با میزان کالری انواع مختلف مربا آشنا نماییم تا با خیال راحت دست به انتخاب بزنید.

کالری مربا

کالری انواع مربا موضوع مورد بحث ماست. مربا یکی از مواد غذایی خوشمزه و شیرین است که اکثر اوقات در هنگام صبح مصرف می شود. این ماده ی غذایی دارای مقدار زیادی شکر بوده و در طعم های مختلف و با استفاده از میوه های مختلف تهیه می شود.

1. کالری مربا سیب

مربای سیب دارای خواص بسیاری می باشد اما باید در مصرف آن حد تعادل رعایت شود زیرا این مربا دارای شکر بوده و مصرف بیش از حد آن موجب دیابت و اضافه وزن می شود.

هر 100 گرم مربای سیب حاوی 146 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری مربا سیب کلیک کنید.


2. کالری مربا به

میوه به حاوی قند، فیبر، پروتئین، پکتین و مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم و انواع ویتامین‌های A ، C ، D و گروه ویتامین‎‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ و B۱۲ بوده؛ به خام قابض و ضد اسهال است.

مربای به یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین مرباهای موجود است که بخشی از شیرینی مربا ناشی از طعم خود به می باشد و اخیرا با توجه به موجود بودن به در تمامی فصول سال هر زمان که اراده کنید می توانید مربای به تازه و خوشمزه مصرف کنید.

هر 100 گرم مربا به حاوی 132 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری مربا به کلیک کنید.


3. کالری مربا پرتقال

مربای پرتقال، سرشار از ویتامین بوده و می تواند گزینه خوبی برای صبحانه باشد.

هر 100 گرم مربای آلبالو حاوی 246 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری مربا پرتقال کلیک کنید.


4. کالری مربا آلبالو

مربای آلبالو یک مربای خوش طعم و ساده است که شما می‌توانید با استفاده از آن، صبحانه و دسرهای خود را لذیذتر کنید.

درست کردن این مربا کار بسیار آسانی است و شما می‌توانید با اضافه کردن کمی شکر به آن، طعم ترش آلبالو را روی نان تست صبحانه و یا دسر میوه‌ ای خود لذت بخش‌ تر کنید.

هر 100 گرم مربای آلبالو حاوی 158 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری مربا آلبالو کلیک کنید.


5. کالری مربا توت فرنگی

درست کردن مربا در خانه یکی از هنرهایی هست که تقریبا تمام خانم های ایرانی به آن علاقه مند هستند و برای یک بار هم که شده درست کردن مربا را تجربه کرده اند.

مرباهای خانگی که با استفاده از میوه های تازه و مناسب فصل تهیه میشوند جز سالم ترین مرباها هستند و نسبت به مرباهای آماده و بازاری طعم، مزه و رنگ و بوی بهتر و عالی تری خواهند داشته و هم اینکه از سلامت آن مطمئن خواهید بود.

هر 100 گرم مربا توت فرنگی حاوی 120 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری مربا توت فرنگی کلیک کنید.


6. کالری مربا زردآلو

زردآلو میوه‌ ای مفید و پرخاصیت است که در فصل بهار طرفداران بسیار دارد. این میوه خوش طعم و لذیذ منبع بسیار خوبی برای تامین ویتامین آ مورد نیاز بدن و همچنین ویتامین ث، پتاسیم، آهن، مس و فیبر غذایی است.

خواص زردآلو بسیار گسترده بوده، برخی از فواید و خواص درمانی این میوه پرفایده، پیشگیری و کمک به درمان سرطان، کمک به درمان یبوست، حفظ سلامت چشم ها و پیشگیری از بیماری های قلبی است.

هر 100 گرم مربا زردآلو حاوی 242 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری مربا زردآلو کلیک کنید.


7. کالری مربا هویج

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین مرباها، مربای هویج است. هویج دارای ویتامین های آ ب ث و بتاکاروتن می باشد، کمبود ویتامین آ در بدن سبب کاهش بینایی انسان می شود و هویج می تواند با تامین بخشی از ویتامین آ در بدن باعث بهبود بینایی شود.

از آنجایی که هویج را به مقدار زیاد نمی توان بصورت خام مصرف کرد می توانید مقداری از آن را با مربای هویج جایگزین کنید اما از آنجایی که مرباها مقدار زیادی شکر هم دارند و شکر هم به شدت برای بدن مضر است و قند را بالا می برد بنابراین مصرف بیش از اندازه از مرباها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

اما اگر بتوانید مرباها را با عسل طبیعی تهیه و مصرف کنید خیلی بهتر است تا هم بتوانید از خواص عسل بهره ببرید و هم از مضرات شکر در امان بمانید.

هر 100 گرم مربا هویج حاوی 172 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری مربا هویج کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

خاصیت استفاده از کره و مربا برای صبحانه

علت شکرک زدن مربا چیست؟ چطور از مربای شکرک زده استفاده کنیم

نکات کلیدی برای تهیه و نگهداری مربای خانگی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits