دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی کامل ارزش غذایی و خواص بینظیر آب سیب
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آب سیب یکی از انواع آبمیوه هایی است که علاوه بر طعم فوق العاده، دارای خواص بسیاری نیز می باشد. از این رو در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی درمورد این نوشیدنی خوش طعم در اختیارتان قرار دهیم.

همه چیز درمورد آب سیب

کالری آب سیب و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. سیب، یکی از بهترین و سالم ترین میوه ها می باشد. سیب دارای انواع مختلفی از جمله سیب سرخ، سیب زرد، سیب ترش و غیره می باشد. این میوه عالی دارای خواص زیادی برای سلامتی و بدن است.

آب سیب که همان عصاره و آب میوه سیب بوده و اغلب به رنگ زرد می باشد. آب سیب سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم و مواد معدنی مختلف و مفید می باشد. مزه آب سیب با توجه به نوع سیب بکار رفته می تواند ترش یا شیرین باشد.

خواص آب سیب زیاد است. آب سیب که به صورت تازه بدست آید به اندازه میوه سیب خواص دارد. آب سیب یک نوشیدنی فوق العاده برای برخی از افراد می باشد.

کالری و ارزش غذایی آب سیب

کالری و ارزش غذایی آب سیب طبیعی

هر 100 گرم آب سیب طبیعی حاوی 46 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری46
کربوهیدرات11.30 گرم
پروتئین0.10 گرم
چربی0.13 گرم
آب88.24 گرم
فیبر0.20 گرم
قند9.62 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی آب سیب صنعتی

هر 100 گرم آب سیب صنعتی حاوی 166 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری166
کربوهیدرات41.00 گرم
پروتئین0.51 گرم
چربی0.37 گرم
آب57.00 گرم
فیبر0.00 گرم
قند38.83 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

آب سیب/کالری آب سیب/ارزش غذایی آب سیب/خواص آب سیب/کالری آب سیب طبیعی/کالری آب سیب صنعتی/کالری آب سیب کارخانه ای/کالری آبمیوه

آب سیب/کالری آب سیب/ارزش غذایی آب سیب/خواص آب سیب/کالری آب سیب طبیعی/کالری آب سیب صنعتی/کالری آب سیب کارخانه ای/کالری آبمیوه

خواص آب سیب

1. خواص آب سیب برای کاهش تب

یکی از خواص آب سیب پایین آوردن تب می باشد. برای اینکه از خاصیت سیب در کاهش تب بهره مند شوید. کافی است که آب سیب را گرفته و در زمان داشتن تب هر 3 ساعت یکبار آن را بنوشید. در کنار این باید پاشویه نیز انجام دهید.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی تب بدون داروهای شیمیایی

2. خواص آب سیب برای سم زدایی کبد و تقویت آن

استفاده از آب سیب تازه یا حتی آبی که از پختن سیب حاصل می شود، دارای خاصیت زیادی برای سم زدایی و پاکسازی کبد و همچنین تقویت کبد می باشد. آب سیب می تواند باعث کاهش اسید اوریک خون شده و برای همین برای کسانی که دچار نقرس هستند و یا از درد مفاصل رنج می برند، مفید می باشد.

3. خواص آب سیب برای درمان اسهال

برای درمان اسهال، مصرف آب انواع سیب ها مفید می باشد. برای این کار باید آب سیب تازه را بگیرید و اجازه دهید تا رنگ آب سیب تغییر کند و به صورت رنگ تیره درآید، سپس آن را بنوشد. علاوه بر آب سیب، خوردن سیب نارس نیز می تواند برای درمان اسهال، مفید باشد.

4. خواص آب سیب برای افزایش سلامت قلب

سیب سرشار از آنتی اکسیدان های عالی مانند پلی فنل و فلاونوئیدها می باشد که این آنتی اکسیدان ها برای افزایش سلامت قلب مفید می باشند. سیب دارای پتاسیم که یک ماده معدنی حیاتی برای قلب می باشد، است. استفاده از آب سیب به صورت روزانه برای ارتقای عملکرد قلب موثر است.

بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی

5. خواص آب سیب برای پیشگیری از حملات آسم

آب سیب دارای مقادیر زیادی فلاونوئید می باشد. از آنجایی که فلاونوئید نقش مهمی در تقویت و عملکرد ریه ها دارد، استفاده از آب سیب می تواند از بروز حملات آسم پیشگیری نماید. طبق پژوهش های انجام گرفته، مشخص شد کسانی که به طور منظم آب سیب مصرف می کنند در مقایسه با دیگر افراد، دارای عملکرد ریوی بهتری هستند.

بیشتر بخوانید: بیماری آسم چیست ؟ چگونه آن را درمان کنیم ؟

6. خواص آب سیب برای کاهش کلسترول

از خواص آب سیب برای سلامتی، پایین آمدن سطح کلسترول خون می باشد. کلسترول بالا از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی عروقی است. به همین دلیل می توانید با خوردن روزی یک سیب و یا نوشیدن آب سیب بدن خود را در مقابل بیماری های قلبی، مقاوم نمایید.

7. خواص آب سیب برای کمک به سلامت استخوان و تقویت آن ها

سیب سرشار از ویتامین C، آهن و بور است که این مواد مغذی برای داشتن استخوان های سالم و قوی ضروری می باشد. چون آب سیب تازه معادل میوه سیب می باشد، می توانید برای تقویت استخوان های خود از آب سیب استفاده نمایید.

8. خواص آب سیب برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب دارای ویتامین C به مقدار زیاد می باشد. این ویتامین می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به بدن برای مقابله با باکتری ها و میکروب ها کمک نماید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ مواد خوراکی حیرت انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

9. خواص آب سیب برای پیشگیری از سرطان

آب سیب دارای فلاونوئیدها و فنولیک اسیدها می باشد. این ترکیبات می توانند در جلوگیری از رشد تومورها و سلول های سرطانی مفید باشند. برای همین می توان گفت آب سیب یک روش عالی مقابله با تومورها و سرطان به خصوص، سرطان ریه می باشد. خوردن سیب نیز برای جلوگیری از سرطان موثر است.

10. خواص آب سیب برای درمان سرماخوردگی

یکی از خواص سیب برای سرماخوردگی، استفاده از آب سیب است که به عنوان یک داروی موثر برای درمان سرماخوردگی، گرفتگی صدا و سرفه می باشد.

همچنین می توانید از شربت سیب برای رفع گرفتگی صدا و سرفه استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: ۲۰ خوراکی کارساز برای درمان سریعتر آنفولانزا و سرماخوردگی

11. خواص آب سیب برای جلوگیری از آلزایمر

خوردن آب سیب می تواند باعث به تاخیر افتادن روند روند پیری مغز شود. به همین دلیل می تواند از مشکلات حافظه ای مانند آلزایمر به خصوص در افراد سالمند جلوگیری نماید.

12. خواص آب سیب برای جلوگیری از پیری زودرس

یکی از دلایل ایجاد پیری زودرس، رادیکال های آزاد می باشد. همانطور که قبلا گفتیم آب سیب دارای خواص آنتی اکسیدان قوی مانند ویتامین A، ویتامین C، فنول ها می باشد که می تواند در برابر آسیب های مضر رادیکال های آزاد مقابله کند و مانع از پیری زودرس و چین و چروک پوست شود.

آب سیب/کالری آب سیب/ارزش غذایی آب سیب/خواص آب سیب/کالری آب سیب طبیعی/کالری آب سیب صنعتی/کالری آب سیب کارخانه ای/کالری آبمیوه

بیشتر بخوانید:

کالری سیب : یک عدد سیب چقدر کالری دارد ؟

کالری مربا سیب : هر 100 گرم مربا سیب چقدر کالری دارد ؟

خواص و فواید آب سیب(سبز و قرمز)

فواید آب سیب وسلامتی

آب سیب و خواص ناگفته درون اب سیب



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits