دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از ارزش غذایی و خواص قهوه بدانید !
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قهوه یکی از نوشیدنی های بسیار پرطرفدار است که مهره ی اصلی کافی شاپ ها به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم درمورد این نوشیدنی جادویی اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

همه چیز درمورد قهوه

کالری قهوه و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. آیا می دانید مردم جهان در کل روزانه ۲٫۲۵ میلیارد فنجان قهوه مصرف می کنند ؟ درست است این رقم باورنکردنی است. سوال خیلی از افراد این است که آیا خواص قهوه بر سلامتی تاثیر دارد ؟

پاسخگویی به این سوال برای خیلی از افراد ممکن است گیج کننده باشد یا شاید پاسخ دقیقی برای این سوال نداشته باشند ولی جواب این سوال یک پاسخ کوتاه بله است و تا هنگامی که شکر یا خامه ای به قهوه اضافه نشود و همچنین در مصرف آن زیاده روی نشود، تاثیر خواص قهوه بر سلامتی ثابت شده است.

کالری و ارزش غذایی قهوه

کالری و ارزش غذایی قهوه فوری آماده شده با آب

هر 100 گرم قهوه فوری آماده شده با آب حاوی 2 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری2
کربوهیدرات0.34 گرم
پروتئین0.10 گرم
چربی0.00 گرم
آب99.09 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند0.00 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی قهوه فوری پودر، آماده نشده

هر 100 گرم قهوه فوری پودر و آماده نشده حاوی 241 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری241
کربوهیدرات41.10 گرم
پروتئین12.20 گرم
چربی0.50 گرم
آب3.10 گرم
فیبر0.00 گرم
قند0.00 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی قهوه دم کرده

هر 100 گرم قهوه دم کرده همرا با آب حاوی 1 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری1
کربوهیدرات0.00 گرم
پروتئین0.12 گرم
چربی0.02 گرم
آب99.39 گرم
قند0.00 گرم
فیبر0.00 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

قهوه/کالری قهوه/ارزش غذایی قهوه/خواص قهوه/قهوه فوری/کالری قهوه فوری/ارزش غذایی قهوه فوری/خواص قهوه فوری/قهوه دم کرده/کالری قهوه دم کرده/ارزش غذایی قهوه دم کرده

قهوه/کالری قهوه/ارزش غذایی قهوه/خواص قهوه/قهوه فوری/کالری قهوه فوری/ارزش غذایی قهوه فوری/خواص قهوه فوری/قهوه دم کرده/کالری قهوه دم کرده/ارزش غذایی قهوه دم کرده

خواص قهوه

1. خواص قهوه برای کاهش التهاب

احساس سوزش یکی از حس هایی است که شما دوست ندارید آن را در بدن خود احساس کنید؛ بخصوص بعد از اینکه یک وعده غذایی خوشمزه خورده اید. قهوه حاوی ترکیبی شیمیایی به نام پلی فنول است.

این ترکیب می تواند التهاب بدن را کاهش دهد و اینگونه شما می توانید از وعده های غذایی که خورده اید لذت ببرید بدون اینکه نگران سوزش یا التهاب در بدن خود باشید. در نتیجه بعد از پایان وعده های غذایی می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه، از خواص قهوه بر سلامتی بدنتان بهره مند شوید.

2. قهوه باعث می شود تا براحتی خواب از سرتان بپرد

بیدار شدن از خواب بخصوص صبح شنبه برای خیلی از افراد می تواند عذاب آور باشد. ولی با نوشیدن یک فنجان قهوه می توانید براحتی خواب را از خودتان دور کنید و هفته ی خود را با سرحالی و سرزندگی آغاز کنید.

دلیلی که باعث شده تا نوشیدن قهوه در صبحانه باعث سرحال شدن افراد شود، کافئین موجود در قهوه است. کافئین موجود در قهوه به هوشیاری افراد کمک بسیاری می کند.

بیشتر بخوانید: راه های مناسب برای از بین بردن خماری و خواب آلودگی

3. خواص قهوه برای افزایش گردش خون

هنگامی که سرکار در طول روز کمی قدم می زنید، در واقع به بهبود گردش خون خود کمک بسیاری می کنید. همچنین با نوشیدن و خوردن خیلی از مواد غذایی دیگر نیز می توانید به بهبود دستگاه گردش خون بدن خود کمک کنید. در واقع نوشیدن چند فنجان قهوه در طول روز نیز می تواند به همان اندازه به گردش خون بدن شما کمک کند.

4. خواص قهوه برای بهبود قدرت حافظه

داشتن و حفظ یک ذهن قوی در زمانی که بزرگتر می شوید قطعا یک اولویت محسوب می شود. برخی از شرکت ها با ایجاد برنامه هایی توسط افرادی که مهارت های حافظه ای خوبی دارند، سود زیادی به دست می آورند، و شما می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه گرم، به حافظه خود کمک کنید.

نوشیدن قهوه به شما کمک می کند تا کمتر در معرض بیماری های نورودرژیک (عصبی) قرار بگیرید. در نتیجه برای اینکه مهارت های حافظه کوتاه مدت و طولانی مدت خود را تقویت کنید، سعی کنید حداقل در روز یک فنجان قهوه بخورید و از خواص قهوه بر سلامتی بدن بهره منده شوید.

بیشتر بخوانید: تقویت حافظه: ۲۷ غذای مقوی برای تقویت حافظه

5. خواص قهوه برای ورزش کردن

استقامت در ورزش یکی از اهدافی است که هر فرد ورزشکاری باید داشته باشد تا بتواند در آن ورزش موفق باشد و برای رسیدن به آن باید زمان زیادی صرف کند و کارهای زیادی انجام دهد که نوشیدن قهوه در واقع می تواند به این روند کمک کند!

کافئین در قهوه، سلولهای چربی را به چربی بدن تجزیه می کند و سپس به جریان خون منتقل می کند و به عنوان انرژی از آن استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که عملکرد شما با مصرف حدود ۱۱-۲۰٪ نوشیدن قهوه ممکن است بهبود یابد.

6. خواص قهوه برای افزایش طول عمر

آیا کسی است که بخواهد زنده نماند ؟! چیزهای زیادی برای لذت بردن از این سیاره وجود دارد و میانگین سن مرگ برای زنان ۸۱ سال و میانگین مرگ برای مردان ۷۹ سال است . در واقع ما باید راهی پیدا کنیم که این سال ها فقط کمی طولانی تر شوند.

اگر شما به طور منظم قهوه می نوشید، به کسانی که می گویند قهوه برای شما ضرر دارد گوش نکنید ! تحقیقات نشان داده شده که قهوه می تواند خطر ابتلا به مرگ را حدود ۲۰ درصد کاهش دهد. البته هیچ تضمینی برای این وجود ندارد، اما به نظر می آید که خواص زیادی عاید این افراد قهوه نوش شود.

7. خواص قهوه برای کاهش احتمال شیوع دیابت نوع دو

دیابت نوع دو یکی از رایج ترین نوع دیابت است و در هر سنی قابل تشخیص است. کار ها و راه های زیادی برای جلوگیری از دیابت وجود دارد که ممکن است انجام دادن این کارها برای همه آسان نباشد، اما نوشیدن قهوه یکی از کارهای آسانی است که می توانید برای مبتلا نشدن به دیابت مصرف کنید.

قهوه بسیار قدرتمند است، در واقع خطر ابتلا به دیابت نوع دو را حدود ۲۳-۵۰٪ کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: قهوه تلخ نوشیدنی مفید برای افراد دیابتی

8. خواص قهوه برای بهبود حال و روحیه

کافئین در قهوه باعث می شود که حال شما در هر وضعیتی که هستید بهبود یابد و می تواند به سیستم عصبی مرکزی بدن تان کمک کند و باعث ایجاد انتقال دهنده های عصبی در بدن شود. این انتقال دهنده های عصبی سروتونین، نورآدرنالین و دوپامین هستند که می توانند به بهبود روحیه شما کمک کنند!

قهوه/کالری قهوه/ارزش غذایی قهوه/خواص قهوه/قهوه فوری/کالری قهوه فوری/ارزش غذایی قهوه فوری/خواص قهوه فوری/قهوه دم کرده/کالری قهوه دم کرده/ارزش غذایی قهوه دم کرده

بیشتر بخوانید:

بررسی تأثیر مصرف قهوه بر فشار خون

قهوه چیست؟تاریخچه قهوه - قهوه در گذر زمان تا به ایران

۶ خاصیت بی نظیر قهوه دم سرد + طرز تهیه این نوشیدنی

۴ روش اصلی برای تهیه قهوه خوشمزه در منزل + عکس

مقاله ای کامل از قهوه فواید و مضرات قهوه به همراه عکس و فیلم

تاثیر شگفت انگیز قهوه در کاهش وزن و سلامت بدن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits