دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با ارزش غذایی و خواص روغن هسته انگور آشنا شوید
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
روغن هسته انگور یکی از انواع روغن هایی است که از خواص آن بسیار شنیده ایم. اما در این مطلب ما قصد داریم میزان کالری و ارزش غذایی این روغن را شرح داده و خواص آن را ذکر نماییم.

همه چیز درمورد روغن هسته انگور

کالری روغن هسته انگور و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. روغن هسته انگور بسیار مغذی است و یکی از بهترین روغن های گیاهی است. این روغن دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و برای سلامتی مزایای زیادی دارد و از آن می توان برای طبخ و تهیه انواع غذا استفاده کرد.

این روغن یک محافظ عالی برای قلب و عروق می باشد و به بدن کمک می کند.

کالری و ارزش غذایی روغن هسته انگور

هر 100 گرم روغن هسته انگور حاوی 884 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری884
کربوهیدرات0.00 گرم
پروتئین0.00 گرم
چربی100.00 گرم
آب0.00 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند0.00 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم
اسید چرب امگا ۶68 درصد
اسید چرب امگا ۳ 0.2 درصد
اسید چرب امگا ۹19 درصد
اسید پالمتیک7.2 درصد
اسید استئاریک4.8 درصد

روغن هسته انگور/کالری روغن هسته انگور/ارزش غذایی روغن هسته انگور/خواص روغن هسته انگور/فواید روغن هسته انگور/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن/خواص روغن

روغن هسته انگور/کالری روغن هسته انگور/ارزش غذایی روغن هسته انگور/خواص روغن هسته انگور/فواید روغن هسته انگور/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن/خواص روغن

خواص روغن هسته انگور

1. خواص روغن هسته انگور برای پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی

روغن هسته انگور حاوی میزان قابل توجهی ویتامین ای و اسیدهای چرب ضروری است. این ترکیبات مفید باعث بهبود جریان خون شده و از عروق و قلب محافظت می‌ کند؛ در نتیجه استفاده از این روغن در تهیه غذاها، از مشکلات و ناراحتی‌ های قلبی پیشگیری و احتمال حمله و سکته را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی

2. خواص روغن هسته انگور برای کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب

در نگاه اول ممکن است تصور کنید که بطور کلی وجود کلسترول در خون موضوع خطرناکی است؛ اما این ماده که از دو نوع خوب (HDL) و بد (LDL) تشکیل می‌شود، یکی از مهم‌ ترین مواد مورد نیاز بدن است؛

بطوری که وجود میزان کافی از هر دو نوع آن در بدن برای ساخت دیواره‌ سلولی، تولید برخی هورمون‌‌ها، تأمین ویتامین D و… ضروری است. از این رو یکی از خواص روغن هسته انگور این است که استفاده از این روغن در تهیه غذاها به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن کمک می‌کند.

3. خواص روغن هسته انگور برای پیشگیری از بروز سرطان

روغن هسته انگور سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است؛ از این رو دارای خاصیت ضد سرطان بوده و به طور کلی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده، استفاده از این روغن به طور ویژه از گسترش سلول‌های سرطانی در ریه، روده، پروستات و معده جلوگیری می‌کند.

4. خاصیت ضد التهابی روغن هسته انگور

یکی دیگر از خواص روغن هسته انگور، خاصیت ضد التهابی آن است. به این منظور استفاده از این روغن بعد از عمل‌های جراحی برای کاهش ورم و التهاب بسیار مفید است.

5. خواص روغن هسته انگور در بهبود دیابت و درمان مشکلات بینایی

مصرف روغن هسته انگور در بهبود بیماری دیابت نقش دارد و به کاهش قند خون کمک می‌کند. از طرف دیگر استفاده از این روغن در پیشگیری و درمان مشکلات بینایی موثر بوده و با مقابله با مولکول‌های رادیکال آزاد پیری را به تعویق می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: دیابت چیست؟راهکار های درمان دیابت کدامند؟

6. خواص روغن هسته انگور برای تقویت و سلامت پوست و مو

یکی از مهم ترین خواص روغن هسته انگور، کاربرد این روغن در تقویت و سلامت پوست و مو است. روغن هسته انگور از ریزش مو ناشی از استرس پیشگیری می‌کند و استفاده از آن باعث نرمی، لطافت و درخشنگی مو می‌شود.

در واقع روغن هسته انگور حاوی مواد مغذی فراوانی است که به تغذیه سلول‌های پوستی سالم برای رشد بهتر کمک می‌کند؛ به همین جهت استفاده از این روغن و مالیدن آن به موها، برای درمان شوره سر و سایر بیماری‌های درماتولوژی که موجب خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر شده، مفید است.

حفظ رطوبت موها و جلوگیری از مجعد شدن، شکنندگی و موخوره از دیگر خواص روغن هسته انگور برای سلامت مو است.

بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز روغن هسته انگور برای سلامت مو

7. خواص روغن هسته انگور برای سیاهی دور چشم

یکی از مهمترین کاربرهای روغن هسته انگور استفاده از آن در تولید محصولات محافظتی پوست و مواد آرایشی است. این روغن به دلیل محتوای بالای ویتامین ای و اسید لینولئیک برای سلامت، نرمی و لطافت پوست بسیار مفید است؛

بطوری که این روغن پس از استفاده به راحتی جذب پوست شده، چربی آن در سطح پوست نمانده و خاصیت بازسازی بالایی برای سلول‌های پوستی دارد. به همین جهت، مصرف آن به عنوان مرطوب‌ کننده و به خصوص برای پیشگیری از چروک و رفع سیاهی اطراف چشم توصیه می‌شود.

8. خواص روغن هسته انگور برای لاغری و کاهش وزن

بر اساس یک مطالعه در دانشگاه فلوریدا، روغن هسته انگور در مقادیر کم می تواند باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه لاغری و کاهش وزن افراد شود.

9. خواص روغن هسته انگور برای فشار خون

مقادیر بالای ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در روغن هسته انگور به دلیل خواص ضد التهابی، باعث کاهش فشار خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید: فشار خون بالا (htn) و راه های کنترل آن

10. خواص روغن هسته انگور برای آلزایمر

تحقیقات در دانشگاه آدلاید نشان می دهد که روغن هسته انگور به دلیل خواص ضد التهابی که دارد از ایجاد پلاک های مغزی جلوگیری کرده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

روغن هسته انگور/کالری روغن هسته انگور/ارزش غذایی روغن هسته انگور/خواص روغن هسته انگور/فواید روغن هسته انگور/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن/خواص روغن

بیشتر بخوانید:

درمان خشکی و رشد سریع مو با روغن هسته انگور

خواص و فواید روغن هسته انگور



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits