دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ارزش غذایی و خواص روغن خردل
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن خردل یکی از انواع روغن هایی است که در موارد زیادی کاربرد دارد. این روغن خواص بسیاری دارد و در درمان برخی بیماری ها کاربرد دارد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این روغن آشنا نماییم.

همه چیز درمورد روغن خردل

کالری روغن خردل و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. روغن خردل، یک روغن گیاهی چرب می باشد که به رنگ زرد تیره و با طعمی تند می باشد. روغن خردل سرشار از امگا آلفا ۳ و امگا آلفا ۶ می باشد. همچنین حاوی اسید چرب، ویتامین و پروتئین بوده که قرن ها مورد مصرف انسان می باشد.

روغن خردل با وجود چرب بودن، هیچ تأثیر بدی بر بدن انسان ندارد و چربی موجود در آن غیر اشباع می باشد. نکته جالب این است که از روغن خردل برای عطردرمانی نیز استفاده می شود اما بهتر است قبل از استفاده از روغن خردل روی پوست آن را تست کرده و مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

کالری و ارزش غذایی روغن خردل

هر 100 گرم روغن خردل حاوی 884 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری884
کربوهیدرات0.00 گرم
پروتئین0.00 گرم
چربی100.00 گرم
آب0.00 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند0.00 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

روغن خردل/کالری روغن خردل/ارزش غذایی روغن خردل/خواص روغن خردل/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن/خواص روغن

روغن خردل/کالری روغن خردل/ارزش غذایی روغن خردل/خواص روغن خردل/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن/خواص روغن

خواص روغن خردل

1. خواص روغن خردل برای افزایش سلامت قلب

طبق نتایج یک مطالعه که در شماره آوریل ۲۰۰۴ مجله American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است، استفاده از روغن خردل در رژیم غذایی شما ممکن است برای محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی مفید باشد.

این روغن غنی از اسید چرب تک‌ سیر نشده و چربی های اشباع نشده است که هر دو به کاهش کلسترول بد خون کمک می کنند و کلسترول خوب یا همان HDL را بالا می برند.

بهبود تعادل کلسترول در بدن همچنین باعث کاهش تری گلیسیرید و یا میزان چربی خون می شود. تری گلیسیرید و چربی خون بالا می توانند باعث افزایش چاقی، بیماری کلیوی و هیپرتیروئیدیسم شده و علاوه بر این سلامت قلب را نیز به خطر می اندازند.

بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی

2. روغن خردل حاوی خواص ضد باکتری و ضد قارچی

زمانی که روغن خردل به صورت داخلی و خارجی استفاده می شود می تواند به عنوان عامل ضد باکتری عمل کرده و استعمال خارجی آن قدرت ضد قارچی نیز دارد. مصرف داخلی آن می تواند عفونت های باکتریایی روده بزرگ، روده کوچک و سایر قسمت های دستگاه گوارش را متوقف کند.

استعمال خارجی آن، ممکن است بتواند هر دو نوع عفونت باکتریایی و قارچی را در صورت استفاده مستقیم روی پوست درمان کند.

محققان موسسه Armed Forces Institute گزارشی را در شماره اکتبر سال ۲۰۰۴ مجله Journal of the College of Physicians and Surgeons منتشر کرده اند که در آن اعلام شده است که ترکیبی با نسبت ۱ به ۱ از روغن خردل و عسل در کشتن باکتری های دندانی موثر است و ممکن است در درمان مشکلات کانال ریشه نیز مفید باشد.

حتی ماساژ بدن با روغن خردل، به علت آلیل ایزوتوسیانات موجود در داخل آن، به مبارزه با عفونت های قارچی واژن کمک می کند.

3. خواص روغن خردل برای درمان بیماری لثه

بیماری پریودنتال، یا همان التهاب لثه، یک فرآیند التهابی مزمن است که همراه با تخریب لثه و حتی از دست دادن دندان بر روی بدن بسیاری از بزرگسالان تاثیر می گذارد.

این بیماری در کشورهای توسعه نیافته و حتی در حال توسعه در بین ۸۰ درصد از جمعیت شیوع دارد. این بیماری خطرناک است زیرا وجود التهاب در دهان می تواند به مشکلات سیستم ایمنی در بدن منجر شود.

در آزمایشات بالینی، محققان سعی داشتند تا با کمک ماساژ این روغن بر روی لثه ها، اثر آن را به عنوان یک درمان طبیعی برای التهاب لثه تعیین کنند. مقیاس زدایی و ریشه سازی با استفاده از اسکنر اولتراسونیک انجام شد و پس از آن لثه با ترکیبی از نمک حل شده در روغن خردل به مدت پنج دقیقه دو بار در روز طی یک دوره سه ماهه ماساژ داده شد.

این روش درمان در هند رایج است. پس می توان گفت یکی از خواص روغن خردل این است که این روش نه تنها برای درمان التهاب لثه استفاده می شود، بلکه برای بهبود بهداشت دهان و دندان نیز مفید است.

4. خواص روغن خردل برای کاهش وزن

اگر به دنبال لاغری و کاهش وزنتان می باشید، می توانید از خواص روغن خردل در چربی سوزی بهره ببرید. مصرف غذاهای حاوی روغن خردل در حدود ۳۰ درصد به کاهش وزن کمک می کند.

علت آنکه باعث کاهش وزن می شود این است که روغن خردل دارای میزان زیادی ایزوتیوسیانات است که این ترکیب باعث گشاد کردن رگ ها و بالا رفتن سوخت وساز بدن می شود.

5. خواص روغن خردل برای خشکی و ترک خوردگی لب

برای از بین بردن ترک خوردگی و خشکی لب هایتان نیاز نیست روغن خردل را مستقیماً به روی لب بمالید بلکه قبل از رفتن به رختخواب، فقط یک یا دو قطره روغن خردل را بر ناف خود بگذارید و پس از آن لب‌ هایتان هرگز خشک یا ترک‌ خورده نمی‌ شوند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ درمان خانگی خشکی و ترک خوردگی لب

6. خواص روغن خردل برای شل کردن بدن و تحریک جریان خون

روغن خردل زمانی که به صورت موضعی روی پوست استفاده شود می تواند برای گردش خون مفید باشد. موثر ترین حالت استفاده از این روغن زمانی محقق می شود که به صورت گرم استفاده شود.

در هند معمولا ترکیبی از روغن خردل با روغن های گیاهی دیگر، برای تحریک جریان خون استفاده می شود. این ماده به عنوان یک ماده ضد استرس طبیعی نیز عمل می کند.

این روغن می تواند به کاهش درد کمک کرده و آرامش را به عضلات تحت استرس باز گرداند. یادتان نرود که افزایش جریان خون یا گردش مناسب خون در بدن می تواند خواص زیادی برای بدن داشته باشد.

زیرا افزایش گردش خون باعث افزایش اکسیژن رسانی به اندام ها حیاتی می شود. پوست نیز تغذیه شده و جوان سازی می شود. زیرا به کمک این ماده جریان خون تحریک می شود.

روغن خردل/کالری روغن خردل/ارزش غذایی روغن خردل/خواص روغن خردل/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن/خواص روغن

بیشتر بخوانید:

خواص روغن خردل : روغن خردل برای پوست و مو و سلامت بدن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits