دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کالری، ارزش غذایی و خواص شگفت انگیز آلبالو
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
آلبالو یکی از میوه های پرطرفدار است که علاوه بر طعم عالی، دارای خواص بسیاری نیز می باشد. در این مطلب قصد داریم میزان کالری، ارزش غذایی و خواص این میوه ی کوچک را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

همه چیز درمورد آلبالو

کالری آلبالو موضوع مورد بحث ماست. آلبالو یکی از میوه های خوشمزه است که به طور معمول در فصل تابستان به راحتی قابل دسترس است و از آن در تهیه انواع مربا و ترشی و حتی در طبخ غذا استفاده می شود.

آلبالو در زبان فارسی شرقی با نام «آلوبالو» خوانده و نوشته می شود. آلبالو نام میوه ای از درختی است که بومی جنوب غرب آسیا و اروپا است. نام علمی آلبالو Prunus cerasus است.

در مورد طعم این میوه هم باید بگوییم که طعم آن اغلب ترش مزه است و از نظر رنگ هم میوه ای سرخ رنگ است. بلندی درخت آلبالو از ۳ تا ۱۰ متر است.

کالری و ارزش غذایی آلبالو

هر 100 گرم آلبالو حاوی 70 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری70
مواد قندی۱۶ گرم
پروتئین۸۵ میلی گرم
کلسیم۵۰ میلی‌گرم
فسفر۲۰ میلی‌گرم
آهن ۱ میلی‌گرم
ویتامین آ ۴۰۰ واحد
تیامین۱۴/۰ میلی‌ گرم
ریبوفلاوین۱۲/۰ میلی‌گرم
ویتامین C۵ میلی‌گرم

آلبالو/کالری آلبالو/ارزش غذایی آلبالو/خواص آلبالو/فواید آلبالو/کالری میوه/کالری آلبالو خشک/آلبالو خشک/مربا آلبالو/کالری مربا آلبالو

آلبالو/کالری آلبالو/ارزش غذایی آلبالو/خواص آلبالو/فواید آلبالو/کالری میوه/کالری آلبالو خشک/آلبالو خشک/مربا آلبالو/کالری مربا آلبالو

خواص آلبالو

1. خواص آلبالو برای مبارزه با بیماری سرطان

آیا این را می دانستید که با خوردن میوه آلبالو می توانید با بیماری سرطان مقابله و مبارزه کرد ؟ این را بدانید که فلاوونوئیدی که دارای خواص ضدسرطانی قوی است، کورستین است. میوه آلبالو و البته آلبالو خشکه مقدار مناسبی از کورستین را دارا هستند.

میزان کورستین موجود در آلبالو و آلبالو خشکه به مراتب بیشتر از سایر میوه ها است. فنولیک اسیدی که آمیگدالین نامیده می شود، به عنوان ویتامین B17 شناخته شده است.

بنا بر تحقیقات انجام گرفته آمیگدالین این توانایی را دارد که اندازه تومورهای سرطانی را کاهش دهد و در نتیجه از پیشرفت بیماری سرطان پیشگیری می کند.

گفتنی است که سایر مواد موجود در میوه آلبالو، درد ناشی از پیشرفت سرطان در بدن را تسکین می دهند. به همین دلیل است که از نظر دانشمندان پزشکی آلبالو یک میوه ضد سرطانی قوی است.

2. خواص آلبالو برای سلامت چشم

وجود میزان بالای ویتامین A و آنتی اکسیدان های در آلبالو به بهبود بینایی کمک زیادی می کند. خوردن آلبالو از ابتلا به بیماری های سندرم چشم خشک و دژنراتیو ماکولا جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد)

3. خواص آلبالو برای رفع جوش و آکنه

آلبالو دارای خواص ضد باکتری است که با عمل سم زدایی پوست صورت به درمان و رفع آکنه و جوش صورت کمک شایانی می کند.

4. خواص آلبالو برای مو

یکی از خواص آلبالو داشتن آهن زیاد است و همین مقادیر بالای آهن موجود در آلبالو و آب آلبالو باعث می شود تا از ریزش مو جلوگیری شود و حتی آن را متوقف کرد. آهن موجود در آلبالو با افزایش جریان خون در پوست سر از ریزش مو پیشگیری می کند.

همچنین آنتوسیانین های موجود درمیوه آلبالو تقویت و افزایش رشد موی سر را به دنبال دارد. اگر می خواهید موهایی درخشان داشته باشید، این را بدانید که شستشوی موها با آب آلبالو باعث درخشان تر شدن مو می شود.

5. خواص آلبالو برای سرما خوردگی

آلبالو حاوی دارای میزان زیاد ویتامین C است که وجود همین ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از این رو برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: ۱۴ درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی

به علاوه میوه آلبالو به واسطه جذب بیشتر آهن، باعث افزایش مقاومت بدن در مقایل عفونت ها و بیماری های ویروسی می شود. این را هم باید بدانید که آنتوسیانین ها و کورستین موجود در آلبالو باعث کاهش علائم ابتلا به بیماری آسم می شود.

6. آلبالو به کاهش وزن کمک می‌کند

وزن اضافی بدن مشکلی است که برای بسیاری از آدم‌ها، به ویژه زنان، موضوعی بسیار جدی محسوب می‌شود. راه‌ های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. یکی از آن‌ها بهره‌گیری از خواص آلبالو و خوردن آلبالو است. آلبالو حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است.همچنین کالری آلبالو کم است بنابراین بسیار مناسب است که آن را در رژیم غذایی‌تان قرار بدهید.

کربوهیدرات‌ها علت افزایش وزن هستند، اما اگر به درستی مصرف شوند به شما در کاهش یا کنترل وزن کمک می‌کنند . اکثر ما فکر می‌کنیم که کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها تنها راه کاهش وزن است که این امر تنها یک افسانه و تخیل است.

در حقیقت انتخاب مناسب کربوهیدرات‌ها به کاهش وزن کمک می‌کند. رژیم غذایی مناسب از میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای فیبر دار غذاهایی هستند که به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند. رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها می‌توانند در کاهش وزن و کنترل توده‌های عضلانی کمک کنند. مصرف آلبالو نیز برای کاهش وزن به طور موثری مفید است.

7. خواص آنتی اکسیدانی آلبالو

مواد شیمیایی که باعث رنگ قرمز آلبالو می‌شوند قادرند تا درد را به میزان قابل توجهی حتی بهتر از داروهایی همچون آسپرین تسکین دهند. همچنین می‌توانند موجب حفظ آنتی اکسیدانی شود که قابل مقایسه با مکمل‌های تجاری مانند ویتامین E است.

بیشتر بخوانید: آنتی اکسیدان و نقش مهم آن در سلامت بدن

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه آلبالو می‌تواند موجب کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، آرتروز و نقرس در انسان شود.

8. آلبالو ضدالتهاب است

التهاب به‌ دلیل آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد به‌ وجود می‌آید و بر واکنش طبیعی سیستم ایمنی تاثیر بد می‌گذارد و به‌ همین دلیل، عامل اصلی بیماری قلبی محسوب‌ می‌شود. ترکیبات آنتوسیانین که باعث ایجاد رنگ آلبالو هستند، توانایی مبارزه با رادیکال‌های آزاد که در قسمت‌های مختلف بدن رخ‌ می‌ دهند را دارند و بنابراین از التهاب جلوگیری‌ می‌ کنند.

آب آلبالو برای کاهش التهاب مفید است.

9. خواص ضدپیری آلبالو

پیری زودرس، نتیجه آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد است که باعث مرگ زود هنگام سلول‌ها می‌شود. آنتوسیانین‌ها، آنتی‌ اکسیدان‌ هایی قوی هستند که به جلوگیری از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک‌کرده، از پیری زودرس جلوگیری‌ کرده و علائم پیری مانند خطوط و چین‌ و چروک را کاهش‌ می‌ دهد.

10. خواص آلبالو در سلامت گوارشی

فیبر موجود در مواد غذایی با متراکم کردن مدفوع و طبیعی کردن حرکات روده‌ها باعث حرکت راحت تر مواد غذایی در روده‌ها می‌شود. این امر می‌تواند باعث کاهش و جلوگیری از یبوست و اسهال شود.

یکی دیگر از خواص آلبالو که یک منبع غنی از فیبر است، این است که می‌ تواند خطر ابتلا به دیورتیکولیت (التهاب روده)، سنگ‌های صفراوی، سنگ کلیه، هموروئید را کاهش دهد و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را کاهش دهد.

تحقیقات همچنین نشان می دهند که یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند به کاهش اسید معده کمک کند و خطر ریفلاکس معده (GERD) و زخم معده را نیز کاهش دهد.

آلبالو/کالری آلبالو/ارزش غذایی آلبالو/خواص آلبالو/فواید آلبالو/کالری میوه/کالری آلبالو خشک/آلبالو خشک/مربا آلبالو/کالری مربا آلبالو

بیشتر بخوانید:

خاصیت فوق العاده آلبالو

خواص آلبالو،همه چیز را درباره آلبالو در اینجا بخوانید!

آلبالو و منع آن برای بعضی از بیماران



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits