دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با ارزش غذایی و خواص فلفل قرمز آشنا شوید
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فلفل قرمز دارای خواص بسیاری می باشد و در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با کالری، ارزش غذایی و خواص فلفل قرمز آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

همه چیز درمورد فلفل قرمز

فلفل قرمز میوه گیاهی به نام کپسیکوم است که به دلیل طعم تندی که دارد در سراسر جهان به عنوان ادویه و طعم دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. از فلفل قرمز در صنایع غذایی مثل انواع غذاهای اصلی، پیش غذاها، ترشی جات و … استفاده می شود.

فلفل قرمز بیشتر به صورت خشک و پودر شده برای استفاده در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد که با نام پاپریکا شناخته می شود. بیشترین مصرف فلفل قرمز در کشورمان، در شهرهای جنوبی می باشد که علاقه ای زیادی به غذاهای تند دارند.

کالری و ارزش غذایی فلفل قرمز

کالری و ارزش غذایی فلفل قرمز خام

هر 100 گرم فلفل قرمز خام حاوی 40 کالری می باشد.
مقدارکالری
کالری40
کربوهیدرات8.81 گرم
پروتئین1.87 گرم
چربی0.44 گرم
آب88.02 گرم
فیبر1.50 گرم
قند5.30 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

فلفل/کالری فلفل/ارزش غذایی فلفل/خواص فلفل/فلفل قرمز/کالری فلفل قرمز/ارزش غذایی فلفل قرمز/خواص فلفل قرمز

کالری و ارزش غذایی فلفل قرمز ادویه

هر 100 گرم فلفل قرمز ادویه حاوی 282 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری282
کربوهیدرات53.99 گرم
پروتئین14.14 گرم
چربی12.89 گرم
آب11.24 گرم
فیبر34.90 گرم
قند10.34 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

فلفل/کالری فلفل/ارزش غذایی فلفل/خواص فلفل/فلفل قرمز/کالری فلفل قرمز/ارزش غذایی فلفل قرمز/خواص فلفل قرمز

بیشتر بخوانید:

کالری گوجه فرنگی خام و پخته شده : گوجه فرنگی چه خواصی دارد ؟

کالری سالاد : طرز تهیه سالاد مجلسی

فلفل/کالری فلفل/ارزش غذایی فلفل/خواص فلفل/فلفل قرمز/کالری فلفل قرمز/ارزش غذایی فلفل قرمز/خواص فلفل قرمز

خواص فلفل قرمز

1. رژیم لاغری و کاهش وزن با فلفل قرمز

شاید باورش کمی دشوار باشد اما فلفل قرمز برای کاهش وزن بسیار موثر است، اگر می خواهید کاهش وزن را تجربه کنید بهتر است از فلفل قرمز در رژیم غذایی خود استفاده کنید، فلفل قرمز باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و باعث اکسیژن رسانی بیشتر از حد به بدن می شود که این امر به مانند ورزش کردن است.

2. خواص ضد سرطان فلفل قرمز

فلفل قرمز دارای تاتن می باشد این ماده برای پیشگیری از سرطان موثر است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که فلفل قرمز باعث مهار انواع سرطان های بدخیم می شود. فلفل قرمز برای جلوگیری از سرطان های ریوی، کبدی و معده بسیار موثر است.

فلفل قرمز به دلیل داشتن خاصیت ضداکسیداتیو می تواند برای جلوگیری از سرطان پروستات نیز موثر باشد. اثر ضد سرطانی فلفل قرمز برای جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی موثر است و از بدن در برابر این بیماری مهلک محافظت می کند.

3. افزایش تولید کلاژن با فلفل قرمز

کلاژن به عنوان یک پروتئین برای سلامت سلول ها مفید می باشد و باعث باز تولید سلول ها در بدن می شود. کلاژن ها نقش مهمی در جوان سازی پوست دارند. برای حفظ انعطاف پذیری عروق خونی وجود کلاژن بسیار موثر است. برای تولید کلاژن به ویتامین سی نیاز داریم و فلفل قرمز سرشار از ویتامین سی می باشد.

4. کاهش خطر حمله قلبی با فلفل قرمز

اگر لخته خونی در بدن ایجاد نشود قلب می تواند مثل ساعت به کار خود ادامه دهد، همانطور که در بالا عنوان شد فلفل قرمز برای جلوگیری از لخته خون موثر می باشد در نتیجه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

5. سلامت قلب و عروق با فلفل قرمز

فلفل قرمز با تاثیرگذاری بر روی عروق بدن باعث می شود تا فشار خون بهبود پیدا کند و ضربان قلب کمتر شود. باز شدن عروق خونی بدن باعث می شود تا بهبود در گردش خون ایجاد شود و اکسیژن به تمامی قسمت های بدن منتقل شود. این امر باعث می شود تا فلفل قرمز برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید باشد.

6. افزایش سوخت و ساز بدن با فلفل قرمز

برای داشتن یک زندگی سالم سوخت و ساز مناسب نیاز است، در واقع شما می بایست به مقدار کافی غذا میل کنید و تحرک داشته باشید، اکسیژن رسانی در بدن شما باید به درستی انجام شود. فلفل قرمز به دلیل خواص تندی که دارد باعث می شود تا میزان سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند.

فلفل قرمز در سراسر دنیا به شکل های مختلفی وجود دارد، اگر می خواهید فلفل قرمز مورد نظر شما تند باشد باید ماده ای به نام کپسایسین در آن وجود داشته باشد. فلفل قرمز در مقایسه با رنگ های دیگر آن تندتر می باشد.

7. کاهش خطر سکته قلبی با فلفل قرمز

وقتی شرایط کارکردن قلب به سختی انجام شود ممکن است حمله قلبی ایجاد شود. اگر قلب بیش از اندازه به فعالیت خود ادامه دهد دچار سکته می شود. بهتر است برای جلوگیری از خطر سکته فلفل قرمز مصرف کنید. فلفل قرمز باعث می شود تا اکسیژن رسانی به مغز به درستی انجام شود.

8. فلفل قرمز و بهبود مشکلات دستگاه گوارش

فلفل قرمز با توجه به خواص خود باعث می شود تا برای دستگاه گوارش مفید باشد. این خوراکی تند به دلیل خواص آنتی باکتریالی که دارد باعث می شود تا از عفونت های معده و روده جلوگیری کند. همچنین فلفل قرمز دارای فیبر می باشد که برای جلوگیری از چسبیدگی داخل روده موثر است.

9. حفظ سلامتی بدن با فلفل قرمز

ترکیبات زیست فعال موجود در فلفل برای بدن مفید است چرا که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان موجود در بدن برای از بین بردن رادیکال های آزاد بسیار مفید می باشد. فلفل تاثیر زیادی بر روی بافت پروتئینی بدن دارد و باعث می شود تا بافت بدن در مقابل عوامل مخرب و بیماری زا در امان باشد.

10. پیشگیری از ابتلا به دیابت با فلفل قرمز

دیابت از جمله بیماری های فراگیری می باشد که خیلی از افراد با آن درگیر هستند. ممکن با توجه به خواصی که دارد باعث می شود تا میزان تولید انسولین در بدن تحریک شود. تحریک انسولین باعث می شود تا گلوکز در خون کاهش پیدا کند. پس با این حساب می توان انتظار داشت فلفل قرمز برای جلوگیری از بیماری دیابت بسیار موثر می باشد.

11. درمان گرفتگی بینی با فلفل قرمز

ماده ی موجود در فلفل قرمز با نام کپسایسین باعث می شود تا گرفتگی ریه را درمان کند، همچنین از فلفل قرمز برای رفع گرفتگی بینی استفاده می شود. گرمای موجود در فلفل قرمز باعث می شود تا مخاط پاکسازی شود. شما می توانید با مصرف فلفل قرمز به آسانی گرفتگی بینی را رفع کنید.

12. بهبود جریان خون با فلفل قرمز

یکی از دلایل اینکه فلفل قرمز باعث افزایش جریان خون در بدن می شود این است که غذاهای تند باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و سرعت جریان خون بیشتر از نرمال شود. این امر باعث می شود تا اکسیژن رسانی کافی به بدن انجام شود.

فلفل/کالری فلفل/ارزش غذایی فلفل/خواص فلفل/فلفل قرمز/کالری فلفل قرمز/ارزش غذایی فلفل قرمز/خواص فلفل قرمز

بیشتر بخوانید:

خواص اعجاب انگیز فلفل قرمز

۱۳ خاصیت کپسایسن (کاپسی‌سین ) موجود در فلفل تند



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits