دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با کالری، ارزش غذایی و خواص لوبیا قرمز
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
یکی از پرمصرف ترین حبوبات در بین مردم لوبیای قرمز است، خواص لوبیا قرمز آنقدر زیاد است که در بین مواد خوراکی از جایگاه بالایی برخوردار است، این لوبیای محبوب برای بدن و سلامت عمومی ما بسیار مفید است. در ادامه با کالری و ارزش غذایی و خواص آن آشنا...

همه چیز درمورد لوبیا قرمز

لوبیا قرمز از پر مصرف ترین مواد غذایی در ایران می باشد و غذاهای بسیار را می توان با آن تهیه کرد.

لوبیای قرمز در آشپزی و پخت پز در سبد غذایی بیشتر ما وجود دارد که قادر است نیاز های روزانه بدن را تامین کند، از خواص لوبیا قرمز باید گفت که به دلیل بالا بودن پروتئین موجود در آن می تواند با پروتئین موجود در گوشت برابری کند و کسانی که گوشت خوار نیستند می تواند آن را جایگزین پروتئین گوشت کنند که یک منبع غنی گیاهی است.

لوبیا قرمز به دلیل عطر و طعم و همچنین بافت خاصی که دارد جزء بهترین حبوبات محسوب می شود برای اینکه شما از خواص لوبیا قرمز بهره مند شوید می توانید در ساخت انواع غذاها، خورش ها، سالاد ها و .. استفاده کنید.

کالری و ارزش غذایی لوبیا قرمز

هر ۱۰۰ گرم لوبیا قرمز ۳۳۳ کالری دارد.
مقدار۱۰۰ گرم
کالری۳۳۳
کل چربی۰.۸ گرم
چربی اشباع۰.۱ گرم
چربی چند غیر اشباع۰.۵ گرم
چربی تک غیر اشباع۰.۱ گرم
کلسترول۰ میلی گرم
سدیم۲۴ میلی گرم
پتاسیم۱۴۰۶ میلی گرم
کل کربوهیدرات۶۰ گرم
فیبر غذایی۲۵ گرم
قند۲.۲ گرم
پروتئین۲۴ گرم

کالری و خواص لوبیا

بیشتر بخوانید:

کالری لوبیا چیتی : یک فنجان لوبیا چیتی چند کالری دارد ؟

100 گرم لپه چند کالری دارد ؟ راهکارهای سوزاندن این کالری

عدس چه مقدار کالری دارد ؟

خواص لوبیا قرمز

1. لوبیا قرمز به کاهش وزن کمک می کند

لوبیا قرمز به دلیل داشتن فیبر و پروتئین فراوان قابلیت این را دارد تا شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد که این مسئله کمک فراوانی به کاهش وزن می کند، کسانی که قصد کاهش وزن را دارند حتما باید لوبیا قرمز را در برنامه غذایی خود جای دهند.

2. لوبیا قرمز موجب سلامت دستگاه گوارش می شود

پوست لوبیای قرمز سرشار از فیبر های نامحلول است که این فیبر برای سلامت دستگاه گوارش انسان بسیار مفید است و عملکرد روده ها را تنظیم می کند.

این رویه باعث می شود که از یبوست جلوگیری کند، فیبر موجود در لوبیای قرمز باعث افزایش حجم مدفوع و افزایش حرکت و سرعت مواد در طول روده می شود که افزایش باکتری های مفید روده بزرگ باعث سلامت دستگاه گوارش می شود.

3. لوبیا قرمز باعث جلوگیری از سرطان می شود

یکی از مهم ترین خواص لوبیا قرمز مانع شدن از ایجاد سلول های سرطانی است، لوبیا قرمز به دلیل داشتن ماده معدنی به نام منگنز که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که منجر به کاهش رادیکال های آزاد می شود.

4. لوبیا قرمز موجب بهبود عملکرد مغز می شود

وجود تیامین و ویتامین K در لوبیا قرمز که برای مغز و اعصاب بسیار سودمند است که باعث می شود تا مغز عملکرد بهتری در انجام فعالیت های ذهنی داشته باشد.

5. لوبیا قرمز موجب تنظیم قند خون می شود

از دیگر خواص لوبیا قرمز می توان به تنظیم کردن قند خون اشاره کرد، لوبیا قرمز به دلیل دارا بودن فیبر حل نشدنی از سرعت سوخت و ساز کربوهیدرات کم می کند که ای مسئله باعث می شود که بعد از هر وعده غذایی از بالا رفتن قند خون جلوگیری کرد.

6. لوبیا قرمز مفید برای قلب

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در جهان سکته قلبی است، لوبیای قرمز به دلیل دارا بودن فیبر، فولات، و منیزیم به کاهش کلسترول بد، کاهش خطرات سکته قلبی و در نتیجه بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی کمک فراوان می کند.

7. لوبیا قرمز حاوی پروتئین بالاست

وجود مقادیر بالایی از پروتئین در لوبیا قرمز که می توان به راحتی آن را جایگزین گوشت کرد چرا که از همه جهات با یکدیگر برابری می کنند.

8. لوبیا قرمز موجب استحکام استخوان می شود

لوبیا قرمز گزینه بسیار خوبی جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان است، وجود کلسیم و منگنز در این لوبیا به استحکام استخوان ها کمک کرده و همچنین فولات موجود در آن استخوان ها را از شکنندگی و پوک شدن حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

تخمه چقدر کالری دارد ؟ خواص حیرت انگیز انواع تخمه

کالری بادام چقدر است ؟ کالری حاصل از بادام را چگونه بسوزانیم ؟

9. لوبیا قرمز خاصیت ضد پیری دارد

لوبیا به دلیل داشتن منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها خاصیت ضد پیری دارد، کسانی که از این ماده غذایی با ارزش بیشتر استفاده می کنند دارای پوستی سالم تر جوان تر بودند چرا که لوبیا قرمز با عملکرد خود پوست را از آسیب و مشکلات پوستی سلول ها محافظت می کند.

10 لوبیا قرمز درمان کننده میگرن است

از خواص لوبیا قرمز می توان به وجود ماده معدنی منیزیم اشاره کرد که می تواند تاثیرات سودمندی در کاهش سردردهای میگرنی داشته باشد.

11. لوبیا قرمز از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند

یکی از مهم ترین منابع عالی و مغذی برای مغز ویتامین B است که لوبیا قرمز سرشار از ویتامین B است. وجود این ویتامین در بدن باعث می شود تا سلول های مغذی تغذیه کاملی داشته باشند.

12. لوبیا قرمز موجب درمان آکنه می شود

لوبیا قرمز به دلیل دارا بودن روی نقش مهمی در داشتن پوستی زیبا و بدون مشکل می کند. این عنصر معدنی باعث کنترل غدد چربی پوست می شود که خود تاثیر به سزایی از ایجاد آکنه روی پوست دارد. لوبیا قرمز علاوه بر داشتن روی دارای اسید فولیک است که کمک فراوانی به پاکسازی پوست صورت و ایجاد سلول های پوستی می کند.

13. لوبیا قرمز باعث تنظیم فشار خون می شود

لوبیا قرمز به دلیل دارا بودن فیبر فراوان در پایین آوردن کلسترول خون کمک فراوان می کند. پس استفاده روزانه از لوبیا قرمز خطر دچار شدن به فشار خون بالا را کاهش می دهد.

14. لوبیا قرمز از ابتلا به آسم پیشگیری می کند

وجود منیزیم در لوبیا قرمز در کاهش اثرات بیماری آسم بسیار موثر است زیرا وجود این عنصر باعث می شود که هوا از داخل و خارج از بدن عبور پیدا کند.

15. لوبیا قرمز برای سنگ کلیه مفید است

مصرف لوبیا قرمز برای کسانی که سنگ کلیه دارند می تواند بسیار مفید باشد، چرا که لوبیا قرمز ادرار آور است و می تواند در دفع سنگ به فرد کمک کند، فقط نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

بیشتر بخوانید:

دانستنی های طلایی درمورد کالری مورد نیاز بدن

جو چه مقدار کالری دارد ؟ خواص شگفت انگیز جو

مقدار کالری هندوانه و تخمه هندوانه + رژیم لاغری با هندوانه

ذرت چه مقدار کالری دارد ؟ راهکارهای سوزاندن کالری حاصل از ذرت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits