دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص حیرت انگیز آب انگور برای سلامتی + طرز تهیه آن
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
انگور دارای خواص بیشماری است اما عده ای از افراد ترجیح می دهند که آب انگور را مصرف کنند. از این رو در این مطلب قصد داریم به شرح خواص آب انگور بپردازیم و طرز تهیه این آبمیوه خوشمزه را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

خاصیت های آب انگور

راه های مصرف انگور بی شمار است. انگور در دسرها، کوفته ها و کوکتل ها و سالادها مورد استفاده قرار می گیرد؛ انگور به عنوان ملکه میوه ها شناخته شده است. انگور در زیر گروه از انواع توت ها، طبقه بندی شده است. انگور در انواع مختلف و رنگ - سبز، قرمز، آبی، بنفش و قرمز تیره موجود است.

شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که حدود 72 میلیون تن انواع مختلف انگور در هر سال در سراسر جهان رشد می کنند. گفته شده است که انگور اولین بار در منطقه خاورمیانه توسعه یافت. در نهایت، کشورهای مختلف نیز شروع به توسعه و استفاده از آن در روند ساخت نوشیدنی کردند. به تدریج، کشورهای دیگر نیز از آن به منظور استفاده از دیگر اهداف خود، آن را کاشتند.

مزایای بالقوه پزشکی مصرف انگور بسیار زیاد است. بر اساس مطالعات انجام شده، انگور از سرطان، بیماری های قلبی، فشار خون بالا و یبوست جلوگیری می کند. انگور به راحتی در بازار در طول سال قابل دسترسی است.

غنی از آنتی اکسیدان ها مانند پلی فنول ها و رزوراترول، ویتامین C و سایر مواد مغذی ضروری، انگور یا آب آن می تواند برای سلامت شما زمانی که به طور مرتب ورزش می کنید شگفت انگیز باشد. علاوه بر این، بوی خوش و طعم تارتاری آن را یکی از محبوب ترین و لذت بخش ترین میوه ها در میان همه کرده است.

انگور دارای برخی از خواص ویژه است که به همین دلیل به آن عنوان " غذا فوق العاده " داده شده است. در اینجا برخی از مزایای آب انگور است که می توانید برای بدن، پوست و مو سالم استفاده کنید.

    خواص آب انگور

    1. آب انگور سطح کلسترول را حفظ می کند

    آیا شما در مورد سطح کلسترول خود نگران هستید ؟ اگر بله، سپس یک لیوان آب انگور را بردارید. مطالعات ثابت کرده اند که آب انگور به کاهش کلسترول بد در شریان ها کمک می کند، بنابراین اطمینان حاصل می کند که سطح کلسترول شما در کنترل قرار می گیرد و همچنین در جریان خون در بدن کارآمد است.

    2. آب انگور به حفظ سلامت قلب کمک می کند

    آب انگور باعث تولید اکسید نیتریک می شود که مطمئن می شود که رگ های خونی شما انعطاف پذیر باشند و این به نوبه خود کمک می کند تا فشار خونتان را تحت کنترل نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که قلب شما سالم و مشکلات قلبی باقی نخواهد ماند.

    3. آب انگور باعث درمان اختلالات گوارشی و روده می شود

    آب انگور می تواند به عنوان راه حل طبیعی برای سالمندان و نوزادانی که از مشکلات مربوط به هضم و یبوست رنج می برند، عمل کند. آب انگور دارای خواص طبیعی ملایم است که سلامت سیستم گوارشی و روده شما را تامین می کند.

    4. آب انگور باعث افزایش ایمنی و تاخیر علائم پیری می شود

    آب انگور پر از ضد اکسیدان است. همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است. همه این ها در تقویت ایمنی شما کمک می کنند و به عنوان یک سپر از انواع عفونت های ویروسی و باکتریایی مانند سرماخوردگی، سرفه و مایعات کمک می کنند. ضد اکسیدان ها نیز اطمینان می دهند که بدن و ذهن شما جوان و سالم باقی می مانند و علائم پیری را کاهش می دهد.

    5. آب انگور موجب جلوگیری از سرطان می شود

    ضد اکسیدان ها و رزوراترول موجود در آب انگور همچنین برای جلوگیری از تشکیل تومور در بدن شناخته شده است. برخی مطالعات نشان می دهد که آب انگور می تواند از سرطان جلوگیری کند و آب انگور رنگ بنفش به طور خاص در جلوگیری از سرطان پستان کمک می کند.

    6. آب انگور باعث رفع سردرد می شود

    کسانی که از میگرن رنج می برند، به خوبی از این واقعیت آگاه هستند که این بیماری کاملا فلج کننده است زیرا سردرد اجازه نمی دهد تا شما روی هر چیزی متمرکز شوید. آب انگور یکی از موثر ترین درمان های خانگی برای این مشکل است. فقط آب انگور را به صبحانه معمولی خود اضافه کنید.

    7. آب انگور موجب بهبود متابولیسم می شود

    آب انگور به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و مانع گرسنگی می شود. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا وزن خود را مدیریت کنید و همچنین مشکلات شایع چاقی مانند دیابت، آرتریت و غیره را کاهش می دهد.

    8. آب انگور موجب حفظ قدرت استخوان می شود

    آب انگور منبع فراوانی مس، آهن و منگنز است. این مواد مغذی میکرو نقش مهمی در تشکیل استخوان ها و حفظ قدرت آن ها دارند. بنابراین برای اطمینان از اینکه تراکم استخوان سالم داشته باشید، آب انگور را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

    9. آب انگور تقویت کننده انرژی Instant است

    دفعه بعد که احساس خستگی می کنید، به جای گرفتن یک فنجان قهوه یا چای، یک لیوان آب انگور سفید را بخورید. این انگورها به ویژه دارای مقدار بسیار بالایی از آهن هستند و همچنین فلاونوئیدها که بسیار قوی هستند، ضد اکسیدان هستند.

    کمبود آهن و آنتی اکسیدان ها می تواند خستگی، سردرد، کمبود و همچنین سایر توابع بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین برای جلوگیری از افزایش سریع انرژی، آن را انتخاب کنید.

    بیشتر بخوانید:

    آشنایی با شربت افرا و خواص بی نظیری که تاکنون نمیدانستید !

    آب انار چه خواصی دارد ؟ خواص آب انار در درمان بیماری ها

    مزایای کلی آب انگور

    1. جلوگیری از مشکل پوست
    2. میگرن را تسکین می دهد
    3. یبوست را از بین می برد
    4. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد
    5. درمان بیماری های کلیوی
    6. قدرت مغز را افزایش می دهد
    7. افزایش ایمنی
    8. جلوگیری از انقراض چشم
    9. خواص ضد التهابی
    10. از، از دست دادن مو جلوگیری می کند
    11. برای زانوها مفید است
    12. خستگی را کاهش می دهد
    13. ضد باکتری
    14. کنترل فشار خون بالا
    15. به مدیریت وزن کمک می کند

    خواص آب انگور

    طرز تهیه آب انگور

    مواد لازم جهت تهیه آب انگور:

    1. انگور: 500 گرم
    2. آب ولرم: به مقدار لازم

    طرز تهیه آب انگور:

    1. ابتدا دانه های انگور را از شاخه جدا کنید.
    2. دانه ها را در یک آبکش بریزید و با آب ولرم خوب بشویید تا اگر مواد شیمیایی هم به انگورها باشد خوب شسته شود.
    3. دانه ها را در یک ظرف بریزید و له کنید. می توانید از رنده ی مخصوص رشته کردن و له کردن برای شروع آبگیری از دانه ها نیز استفاده کنید. (به جای رنده از دستگاه میکسر هم می توانید استفاده کنید اما باید حواستان باشد که انگورها پوره نشوند)
    4. حالا انگورهای له شده را بپزید.
    5. آن ها را داخل قابلمه بگذارید و با شعله ی ملایم حدود ۱۰ دقیقه بپزد. (اگر انگورها هنوز له نشدند با استفاده از یک قاشق آن ها را له کنید.)
    6. حالا انگورهای پخته شده را از فیلتر رد کنید! یک صافی روی لیوان یا تنگی که می خواهید آب انگور را در آن بریزید بگذارید و انگورها را درون آن بریزید و با قاشق فشار دهید تا آبشان کامل گرفته شود. به جای صافی از پارچه هم می توانید استفاده کنید به صورتی که انگورها را داخل پارچه بریزید و خوب فشار دهید. (حتی اگر آسیاب هم داشته باشید خیلی بهتر است).
    7. آب به دست آمده از انگور را در یخچال بگذارید تا خنک شود . اگر می خواهید خیلی زود استفاده کنید می توانید همان موقع یخ انداخته و استفاده کنید.
    توجه: انگور نباید با آب جوش پخته شود. انگور قرار است خودش به تنهایی پخته شود تا آب بیندازد و برای شربت آماده شود و در نهایت و پس از پخت آب ولرم رو اضافه می کنید. و اگر دوست داشتید سریع یخ می ریزید تا آماده سرو شود. دقت کنید که اگر انگور با آب جوش پخته شود و جوشانده شود خوردنش حرام است.

    بیشتر بخوانید:

    فواید عالی انگور قرمز

    آیا خواص انگور بر سلامت قلب را میدانید؟

    خاصیت بی نظیر شیره انگور

    روش آسان و کاملا سنتی برای تهیه ی شیره انگور + خواص آن



    این مطلب چقدر مفید بود ؟
    5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits