دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در مورد کالری و ارزش غذایی پسته بیشتر بدانید
10
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پسته از مغزهای بسیار پرخاصیت بوده و طرفداران زیادی دارد. اما افرادی که رژیم لاغری دارند نگران کالری حاصل از آن هستند. در این مطلب ما قصد داریم درمورد کالری و ارزش غذایی پسته بحث کنیم. با ما همراه باشید.

دانستنی های مهم درمورد کالری و ارزش غذایی پسته

اگرچه پسته از آجیل های بسیار گران قیمت در بازار ایران می باشد، اما همچنان به دلیل فوایدی که دارد، مصرف می شود. از این رو دانستن کالری و جدول ارزش غذایی پسته برای ما ایرانی ها اهمیت دارد.همیشه شنیده ایم که پسته سرشار از مواد مغذی و پر فایده است که در حفظ و تامین سلامتی انسان نقش موثری دارند. اما آیا تا کنون به این فکر کرده اید که این مواد مغذی چه مواردی هستند و میزان آن ها چقدر است؟ پسته مانند الماس در میان سایر آجیل‌ ها می‌ درخشد و طرفداران زیادی دارد. این آجیل جذاب حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، سدیم، منگنز و منیزیم است و خواص بی‌ شماری دارد. اگر می‌ خواهید سالم و قوی باشید، به شما توصیه می‌ کنیم مصرف پسته را در برنامه‌ هایتان قرار دهید.اما برای اینکه مقدار مناسب مصرف آن را بدانید بهتر است از میزان کالری پسته و دیگر مواد مغذی آن اطلاع دقیقی داشته باشید.در ادامه می توانید جدول ارزش غذایی پسته را مشاهده کنید.

کالری و ارزش غذایی پسته خام

هر ۱۰۰ گرم پسته خام 562 کالری دارد.
مقدار۱۰۰ گرم
کالری۵۶۲
کل چربی۴۵ گرم
چربی اشباع۶ گرم
چربی چند غیر اشباع۱۴ گرم
چربی تک غیر اشباع۲۴ گرم
کلسترول۰ میلی گرم
سدیم۱ میلی گرم
پتاسیم۱۰۲۵ میلی گرم
کل کربوهیدرات۲۸ گرم
فیبر غذایی۱۰ گرم
قند۸ گرم
پروتئین۲۰ گرم
ویتامین آ۸٪ از نیاز روزانه
کلسیم۱۰٪ از نیاز روزانه
ویتامین دی۰٪ از نیاز روزانه
ویتامین ب۱۲۰٪ از نیاز روزانه
ویتامین ث۹٪ از نیاز روزانه
آهن۲۱٪ از نیاز روزانه
ویتامین ب۶۸۵٪ از نیاز روزانه
منیزیم

۳۰٪ از نیاز روزانه

ارزش غذایی پسته

کالری و ارزش غذایی پسته بوداده

هر 100 گرم پسته 560 کالری دارد.
مقدار۱۰۰ گرم
کالری۵۶۰
پروتئین۲۰.۱۶ گرم
چربی کل۴۵.۳۲ گرم
کربوهیدرات۲۷.۱۷ گرم
فیبر۱۰.۶ گرم
شکر۷.۶۶ گرم
کلسیم۱۰۵ میلی گرم
آهن۳.۹۲ میلی گرم
منیزیم۱۲۱ میلی گرم
فسفر۴۹۰ میلی گرم
پتاسیم۱۰۲۵ میلی گرم
سدیم۱ میلی گرم
زینک۲.۲ میلی گرم
مس۱.۳ میلی گرم
منگنز۱.۲ میلی گرم
سلنیوم۷ میلی گرم
فلوراید۳.۴ میلی گرم
ویتامین C۵.۶ میلی گرم
تیامین۰.۸۷ میلی گرم
نیاسین۱.۳ میلی گرم
ریبوفلاوین۰.۱۶ میلی گرم
ویتامین B۶۱.۷ میلی گرم
فولات۵۱ میلی گرم
ویتامین A۲۶ میلی گرم
بتاکاروتن۳۰۵ میلی گرم
ویتامین E۲.۸۶ میلی گرم
هر دانه پسته (حدودا ۰/۷ گرم) حاوی ۴ کالری است.

خواص پسته

خواص پسته

پسته یک غذای کامل است. این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف بوده و درمان بخش بسیاری از بیماری‌ هاست.

1. پسته موجب بهبود عملکرد قلب می شود

پسته دارای اسید‌های چرب غیر اشباع است. مصرف این ماده غذایی مانع از تشکیل شدن پلاک درون شریان‌ها و انسداد آن‌ها می‌ شود. پسته فشار خون را کاهش می‌دهد و سطح کلسترول بد خون را پایین می‌آورد. این ماده غذایی به دلیل برخورداری از مواد معدنی فراوان عملکرد قلب را بهبود داده و خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و عروقی را کاهش می‌ دهد.

2. پسته موجب پیشگیری از ابتلا به سرطان می شود

پسته سرشار از آنتی‌ اکسیدان و مواد مغذی است. این ماده غذایی مانع از نفوذ رادیکال‌ های آزاد به بدن می‌ شود. مصرف پسته از بروز سرطان و رشد تومور‌های سرطانی پیشگیری می‌ کند. افرادی که پسته مصرف می‌ کنند سیستم ایمنی بدنی قوی‌ تری دارند و کمتر به بیماری‌ هایی مانند سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان سینه و… مبتلا خواهند شد.

حتماً بخوانید:
طبع پسته : پسته (خام / بو داده) سرد است یا گرم ؟

طبع پسته : پسته (خام / بو داده) سرد است یا گرم ؟

در این مطلب میخواهیم شما را با طبع پسته، مصلحات پسته و خواص و مضرات آن آشنا کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

3. پسته موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی می شود

پسته حاوی سروتونین و ملاتونین است. با مصرف این ماده غذایی شادتر خواهید شد و می‌ توانید به افسردگی غلبه کنید. پسته در تولید اسید آمینه مؤثر است. با مصرف پسته می‌ توانید سیستم عصبی خودتان را قوی کنید.

4. پسته موجب بهبود قدرت بینایی می شود

مشکل بینایی برای افراد مختلف در رده‌ های سنی متفاوت رخ می‌ دهد. جوان‌ تر‌ها با مشکل ضعیف شدن چشم‌ ها مواجه بوده و افراد مسن درگیر مشکلات چشمی مانند آب مروارید هستند. پسته سرشار از ویتامین A است. این ماده غذایی مانع از بروز مشکلات چشمی شده و قدرت بینایی را بهبود می‌ دهد.

5. پسته موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود

مصرف پسته برای بهتر شدن هضم غذا مؤثر است. فیبر موجود در این ماده غذایی عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌ بخشد. با مصرف پسته روده‌ ها به خوبی فعالیت می‌کنند و مشکلاتی مانند یبوست رخ نخواهد داد.

6. پسته موجب جبران کم خونی می شود

پسته کم خونی و فقر آهن را جبران می‌ کند. این ماده غذایی سرشار از آهن است و تولید گلبول‌ های قرمز را افزایش می‌ دهد. مسی که درون پسته وجود دارد در جذب آهن تأثیر بسزایی دارد. با مصرف پسته می‌ توانید مس بدن را افزایش داده و آهن موجود در مواد غذایی را به طور کامل دریافت کنید.

7. پسته موجب صاف و درخشان شدن پوست می شود

اگر می‌ خواهید پوستتان همیشه شاداب و جوان باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم پسته بخورید. پسته حاوی ویتامین E است. این ویتامین مانع از چروک شدن پوست می‌ شود و آن را همیشه صاف نگه می‌ دارد. پسته حاوی مواد مغذی بسیاری است و مصرف آن سبب روشن و درخشان شدن پوست می‌ شود.سلنیوم موجود در پسته التهاب‌ ها و آسیب دیدگی‌ های پوست را درمان می‌ کند. همچنین سطح انسولین را در بدن کاهش می‌ دهد و در درمان آکنه یا جوش مؤثر است. روغن طبیعی موجود در پسته مانع از خشک و زبر شدن پوست می‌ شود.

حتماً بخوانید:
خواص شگفت انگیز روغن پسته برای سلامتی - پوست و مو

خواص شگفت انگیز روغن پسته برای سلامتی - پوست و مو

خواص روغن پسته و فواید بی نظیر آن - از عصاره مغز پسته روغن شفاف و زردرنگی به دست می‌آید که از ارزش غذایی و خواص درمانی متعددی برخوردار است. کاهش چین…

8. پسته موجب پیشگیری از پوکی استخوان و آرتروز می شود

پسته دارای آنتی‌ اکسیدان‌ های بی‌ شمار است. این ماده غذایی از بروز روماتیسم و آرتروز پیشگیری می‌ کند. پسته منبع غنی کلسیم است. افرادی که پسته می‌ خورند استخوان‌ هایی محکم‌ تر دارند. برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا باید مصرف پسته را در برنامه غذایی خودتان جای دهد.

سخن آخر

پسته یک آجیل خوش آب و رنگ و هیجان انگیز است که خواص بی شماری دارد. از جمله برای درمان بیماری‌ های عصبی و افسردگی مؤثر است. این ماده غذایی که سرشار از ویتامین و مواد معدنی است انسان را در برابر ابتلا به بیماری‌ هایی مانند سرطان مقاوم خواهد کرد.پسته موهایتان را پرپشت و شاداب می‌ کند و پوست را جوان نگه می‌ دارد.

میزان کالری پسته مانند سایر مغزی جات و آجیل‌ ها نسبتاً زیاد است؛ بنابراین باید در مصرف آن جانب اعتدال را رعایت کنید. در غیر این صورت، باید آماده افزایش وزنتان باشید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits