دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص پوست انار : ۳۲ خاصیت اثبات شده دارویی و درمانی پوست انار
8
زمان مطالعه: 11 دقیقه
انار میوه بهشتی است و معمولا دانه های قرمز و یاقوتی آن مصرف و پوست آن دور ریخته می شود در حالی که پوست انار خشک شده ، همانند خود میوه دارای خواص زیادی است.

خواص پوست انار

خواص پوست انار : فواید پوست انار برای سلامتی چیست ؟ روش استفاده از پوست انار برای تنگی واژن چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره فواید پوست انار در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

32 خاصیت پوست انار

1. خواص درمانی و زیبایی با جوشانده پوست انار

انار یکی از میوه های درختی است که دانه هایی اغلب قرمز و گاهی سفید یا به رنگ هایی بین آن دو دارد و رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است.

این میوه بهشتی علاوه بر اینکه خودش دارای خواص بسیار زیادی می باشد پوستش نیز فواید فراوانی برای درمان بیماری ها و زیبایی پوست و مو دارد.

خواص پوست انار

2. فواید پوست انار در درمان اسهال

جوشانده پوست انار اسهال ناشی از مسمومیت غذایی و اسهال خونی را برطرف می کند این جوشانده قابض است و قند ادرار را کم می کند و موجب تصفیه خون می شود همچنین برای جلوگیری از خونریزی رحم بسیار مفید است.

خواص پوست انار

3. دفع کرم های روده و معده با پوست انار

جوشانده پوست انار کرم های روده و معده را بر طرف می سازد فقط کافیست پوست خشک انار را به مقدار ۴ گرم با کمی آب گرم مخلوط نمایید و سپس میل کنید.

خواص پوست انار

4. بهبود زخم شانکر با جوشانده پوست انار

برای بهبود و خشک کردن زخم شانکر مقداری پوست انار خشک شده و پودر شده را روی آن بپاشید.

خواص پوست انار

5. پوست انار ترشحات رحم را برطرف می کند

پوست انار ترشحات غیر طبیعی را متوقف می‏ سازد برای این کار پوست انار را پودر پودر کنید و روی پنبه بریزید سپس در دهانه رحم قرار دهید. این روش برای رفع ترشحات سفید یا لوکوره‏آ مفید است.

خواص پوست انار

6. خواص پوست انار برای تنگ کردن واژن

این یک روش تجربی است و برخی بعد از زایمان برای تنگ کردن واژن و رفع شلی آن استفاده می کنند؛ برای این منظور مقداری پوست انار را تکه کرده به همراه کمی آب روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا نیم ساعت خوب بجوشد و بعد از جوشیدن آن ظرف را از روی حرارت بردارید.

بعد از خنک شدن آب حاوی پوست انار آن را از صافی رد کرده و در لگن تمیزی بریزید، و به مدت سی الی چهل دقیقه در آن بنشینید. برای نتیجه بهتر و سریعتر این کار را روزی دو الی سه بار انجام دهید.

خواص پوست انار

7. قطع ترشحات عادت ماهیانه با جوشانده پوست انار

برای قطع کردن سیلان مفرط، ترشحات عادت ماهیانه در آب جوشانده پوست انار بنشینید.

خواص پوست انار

8. درمان بواسیر با جوشانده پوست انار

جوشانده پوست انار برای التیام بواسیر مفید است ، شما می توانید برای درمان بواسیر و مقعد بیرون آمده در آب این جوشانده بنشینید. برای درمان فستیول و بواسیر پوست انار را با جفت مساوی بسایید و روی پنبه بریزید و هر شب ضماد کنید.

خواص پوست انار

9. جوشانده پوست انار برای دردگلو و بند آمدن خونریزی گلو

برای تسکین درد گلو و لوزه پوست انار را بجوشانید و ماده به دست آمده را از صافی رد کنید و با آن غرغره کنید. قرقره روزی شش بار آب جوشانده پوست انار با گلنار ساییده مخلوط شده خونریزی گلو را بند می‏ آورد.

خواص پوست انار

10. تقویت لثه با جوشانده پوست انار

آب جوشانده پوست انار برای جلوگیری از خونریزی پس از کشیدن دندان و تقویت لثه بسیار مفید است.

خواص پوست انار

11. بهبود آبسه دندان با پوست انار

گذاشتن تکه نازک پوست انار بدون سفیدی و پیه روی آبسه دندان موجب بازشدن آبسه می شود البته لازم است پوست انار را یک ساعت روی آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید و این عمل را تکرار کنید تا سرباز کند.

خواص پوست انار

12. درمان آفت دهان با جوشانده پوست انار

شستن دهان با جوشانده پوست انار چندین مرتبه در روز سبب سرطرف شدن آفت و زخم دهان می شود.

خواص پوست انار

13. رفع بوی بد دهان با پوست انار

برای رفع بوی بد دهان باید دو قاشق از پودرپوست انار را در یک لیوان آب مخلوط کنید و دو بار در روز با آن غرغره کنید.

خواص پوست انار

14. مبارزه با بیماری های قلبی با مصرف پوست انار

روزانه یک قاشق چای خوری از پودر پوست انار را در شیر حل کنیدو بنوشید . وجود آنتی اکسیدان های فراوان در پوست این میوه با بیماری های قلبی مبارزه می کند و سبب کاهش کلسترول و استرس می شود.

خواص پوست انار

15. پوست انار و درمان پوکی استخوان

برای جلوگیری از پوکی استخوان هر شب قبل از خواب دو قاشق مرباخوری پودر پوست انار را در یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید و بنوشید زیرا پوست انار موجب استحکام و تقویت استخوان ها به علت دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن می شود و مصرف پوست انار در زنان باعث جلوگیری از پوکی استخوان در هنگام یائسگی می شود.

خواص پوست انار

16. تاثیر پوست انار در مبارزه با جوش

پوست انار آنتی اکسیدان فراوان دارد و با جوش و آکنه صورت مبارزه می کند پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید تا کاملا خشک شود و بعد از خنک شدن آسیاب کنید و پودر به دست آمده را با آبلیمو و گلاب ترکیب کنید و روی جوش و آکنه قرار دهید.

خواص پوست انار

17. کلاژن سازی و جلوگیری از پیری از خواص پوست انار

پوست انار را خشک کنید و پودر نمایید و دو قاشق مربا خوری از آن را با شیر و اگر دارای پوست چرب هستید به جای شیر گلاب اضافه کنید و بر روی صورت خود بگذارید، بعد از اینکه خشک شد می توانید صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید و برای کسب نتیجه بهتر هفته ای دو بار از این محلول روی پوست صورت خود بگذارید تا کلاژن پوستتان تحریک شود و از پیری و چین و چروک بر روی پوست جلوگیری کند.

خواص پوست انار

18. پوست انار و حفظ رطوبت پوست

دو قاشق از پودر پوست انار را با مقداری ماست ترکیب کرده و بر روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از گذشت ده دقیقه آن را با آب سرد آبکشی کنید.

این مخلوط موجب حفظ رطوبت پوست شده و از پوست در برابر عوامل محیطی و آلاینده ها محافظت می کندو تعادل PH پوست را نیز محفوظ نگه می دارد.

خواص پوست انار

19. از بین رفتن جوش های سر سفید و سر سیاه با پوست انار

پوست انارموجب از بین رفتن جوش های سر سفید و سر سیاه و سلول های مرده پوست می شود.

برای از بین بردن این نوع جوش ها دو قاشق مربا خوری از پودر پوست انار را با یک قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از روغن های طبیعی مخلوط کنید و بر روی صورت بگذارید و پوست خود را با آن ماساژ دهید و بعد بشویید و پوست خود را مرطوب کنید.

خواص پوست انار

20. جلوگیری از شوره و ریزش مو با پوست انار

پوست انار از ریزش مو و شوره زدن سر پیشگیری می کند برای این کار مقداری از پودر پوست انار را با روغن مو ترکیب کنید و روی ریشه و ساقه مو بمالید و بعد از ۲ ساعت مو های خود را آبکشی کنید.

خواص پوست انار

21. ترکیب پوست انار و کرم یک ضد آفتاب مناسب

پودر پوست انار را به کرم یا لوسیونی که مصرف می کنید بیفزایید و بیست دقیقه قبل از خروج از منزل بر روی صورت خود بمالید یا به جای کرم این پودر را با یک روغن طبیعی مخلوط کنید و به عنوان یک ضد آفتاب از آن استفاده کنید.

خواص پوست انار

22. با آکنه و جوش های قرمز مقابله می کند

پوست این میوه غنی از آنتی اکسیدان است و باکتری و عفونت ها را دور نگه می دارد.

روش استفاده: مقداری پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید و پس از خنک شدن، آن را آسیاب کنید. پودر را با آب لیمو یا گلاب مخلوط کنید و روی آکنه یا جوش بمالید.

خواص پوست انار

23. مانع بروز چین و چروک و علایم پیری پوست می شود

پوست انار مانع شکسته شدن کلاژن موجود در پوست می شود و علایم پیری و چین و چروک را به تأخیر می اندازد.

طرز استفاده: به ۲قاشق چای خوری پودر پوست انار کمی شیر اضافه کنید. در صورت داشتن پوست چرب، گلاب را جایگزین شیر کنید. مواد را به صورت بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، از این مواد هفته ای ۲بار استفاده کنید.

خواص پوست انار

24. پوست انار به عنوان مرطوب کننده عمل می کند

پوست انار از پوست در برابر آلاینده ها و سموم محیطی دیگر محافظت می کند. تعادل PH پوست را حفظ می کند. اسیدآلاجیک موجود در پوست انار رطوبت پوست را حفظ می کند و آن را نرم و لطیف نگه می دارد.

طرز استفاده: 2قاشق چای خوری پوست آسیاب شده را با مقداری ماست مخلوط کنید و به پوست صورت و گردن بمالید و پس از ۱۰دقیقه با آب سرد بشویید.

خواص پوست انار

25. پوست انار به عنوان اسکراب موثر عمل می کند

پوست انار، سلول های مرده پوست و دانه های سرسفید و سیاه را از بین می برد.

طرز استفاده: ۲قاشق چای خوری پودر پوست انار و یک قاشق غذاخوری شکر را مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری از هر نوع روغن طبیعی را به مواد اضافه و مخلوط کنید.

صورت را با این اسکراب تهیه شده ماساژ دهید و سپس بشویید و پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

خواص پوست انار

26. پوست انار و کرم ضدآفتاب

آفتاب زمستان بیشتر می سوزاندپوست این میوه از پوست در برابر اشعه مضر UVA و UVB محافظت می کند.

طرز استفاده: پودر آسیاب شده را با لوسیون یا کرمی که دارید مخلوط کنید. از این مواد ترجیحا ۲۰دقیقه قبل از خروج از منزل استفاده کنید. از طرفی، می توانید پودر را با روغن طبیعی مخلوط و به عنوان ضدآفتاب از آن استفاده کنید.

خواص پوست انار

27. پیشگیری از ریزش مو و شوره سر

پوست انار از ریزش مو و بروز شوره سر جلوگیری می کند.

طرز استفاده: مقداری پوست انار را با روغن مو مخلوط کنید و ریشه های مو را کاملا با آن ماساژ دهید. ۲ساعت بعد یا روز بعد با شامپوی ملایم بشویید.

خواص پوست انار

28. درمان خانگی گلودرد از خواص پوست انار

اگر دچار گلودرد یا درد لوزه هستید، برای تسکین درد از پوست انار استفاده کنید.

طرز استفاده: یک مشت پوست انار را در مقداری آب بجوشانید و از صافی رد کنید. پس از خنک شدن با آن غرغره کنید.

خواص پوست انار

29. پوست انار از بیماری قلبی پیشگیری می کند

پوست این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که با بیماری های قلبی کشنده مقابله می کند. میزان کلسترول و استرس را کاهش می دهد و سلامت قلب را حفظ می کند.

طرز استفاده: یک قاشق چای خوری پودر انار را با یک لیوان شیر ولرم مخلوط و به طور روزانه مصرف کنید.

خواص پوست انار

30. بهداشت دندان را بهبود می دهد

پوست انار با مشکلات متعدد دندان و دهان مقابله می کند و از ایجاد بوی بد دهان، بیماری لثه و زخم دهان پیشگیری می کند.

طرز استفاده: در یک لیوان آب، یک قاشق چای خوری پوست انار اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای رفع بوی نامطبوع دهان، روزی ۲بار با این مخلوط غرغره کنید.

ماساژ دادن لثه با پودر پوست انار باعث التیام ورم، رفع التهاب و خون ریزی لثه می شود، در نتیجه از بروز بیماری لثه جلوگیری می کند.

مقدار کمی فلفل سیاه را با پودر پوست انار مخلوط کنید و با انگشت به دندان بمالید و پس از ۱۰دقیقه بشویید.

خواص پوست انار

31. پوست انار استخوان را تقویت می کند

پوست انار خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارد و از طرفی در کند کردن روند از دست رفتن تراکم استخوان به ویژه در زنانی که نزدیک به سن یائسگی هستند، موثر است.

نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف پودر پوست انار استخوان را تقویت می کند و مانع بروز پوکی استخوان پس از یائسگی می شود.

طرز استفاده: شب به شب ۲قاشق چای خوری پودر پوست انار را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و بنوشید.

خواص پوست انار

32. باعث بهبود سلامت سیستم گوارشی می شود

پوست انار حاوی «تانن» است که التهاب روده و ورم هموروئید را کاهش می دهد و باعث تنگ شدن دیواره روده و مانع خونریزی هنگام اسهال می شود و هاضمه را بهبود می بخشد.

طرز استفاده: نصف پیمانه پودر پوست انار را به مدت ۳۰دقیقه در آب خیس کنید. پس از نرم شدن، با یک قاشق چای خوری زیره، ۳چهارم پیمانه شیر بریده و کمی نمک در غذاساز مخلوط کنید. برای مقابله با بواسیر، التهاب روده و مشکلات هاضمه از این معجون هفته ای ۳بار استفاده شود.

خواص پوست انار

طرز خشک کردن پوست انار

برای تهیه پوست انار از انار ارگانیک استفاده کنید و پوست انار راتکه و در سینی پهن کنید و زیر آفتاب بگذارید تا سفت شود و رطوبتش از بین برود . برای نگهداری این پوست خشک شده آن را در یک پلاستیک یا ظرف دردار بریزید.


بیشتر بخوانید :

خواص دود کردن پوست خشک انار

خواص دارویی انار سیاه

فواید شگفت انگیز جوشانده پوست انار

۵۰ خاصیت دارویی فوق العاده انار

خواص پوست انار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits