دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید پیاز سفید که تا به حال نمیدانستید

خواص پیاز : ۳۰ خاصیت شگفت انگیز پیاز سفید برای سلامتی

فواید پیاز سفید که تا به حال نمیدانستید
31
زمان مطالعه: 18 دقیقه
پیاز : شاید انتظار نداشتید با مطلبی در مورد فواید پیاز سفید برای سلامتی برخورد کنید، زیرا این سبزی که غالبا نادیده گرفته می‌شود، بیش‌تر به عنوان گیاهی منفور تلقی می‌شود که برای طعم بخشیدن به انواع مختلف غذاها در آشپزی ضروری است.

خواص و فواید پیاز سفید برای بدن

پیاز مناسب برای مبارزه با سرطان

پیازهای قرمز بیش ترین اثربخشی را در از بین بردن سلول های سرطانی سینه و سرطان روده دارند. این پیاز سطح بالایی ازکوارستین و آنتوسیانین دارد که به درمان کمک می کند .

همچنین مشخص شد که افراد با بالاترین میزان مصرف پیاز، کم ترین میزان سرطان را دارند . به عنوان یک معیار پیشگیرانه می توانید پیاز سفید مصرف کنید.

در این بخش از ادامه بررسی خواص پیاز در سلامت دلگرم اثرات جانبی پیاز را با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

بهبود سلامت قلب با مصرف پیاز :

فلاونوئید موجود در پیاز سفید می تواند به سلامت قلب کمک کند . همچنین غنی ازسولفور هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کنند.

کوارستین موجود در پیاز همچنین پتانسیل مبارزه با بیماری های قلبی را دارد. خواص آنتی اکسیدانی - و ضد التهابی دارد که به سلامت قلب کمک می کند .

پیازهم چنین می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و این در نهایت به نفع قلب است. طبق گزارش انتشارات دانشگاه کمبریج، فلاونوئید پیاز به کاهش سطح کلسترول بد در افراد چاق کمک می کند.

پیاز سفید همچنین از بهم چسبیدن پلاکت ها جلوگیری می کند، که می تواند منجر به لخته شدن و درنهایت حملات قلبی شود. آن ها هم چنین می توانند از فشار خون بالا جلوگیری کنند در نتیجه خطرات قلب را دفع می کنند.

پایین آوردن قند خون از خواص پیاز :

عصاره پیاز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند . این مطالعه روی موش های دیابتی انجام شد و نتایج دلگرم کننده ای داشت .

یکی از ترکیبات سولفور در پیاز وکوارستین می تواند اثرات مفیدی روی قند خون داشته باشد. با این حال مشخص شد که پیاز تنها زمانی اثر مثبت را به نمایش می گذارد که همراه با متافورمین ، داروی دیابتی مصرف شود.

در مطالعه دیگر، پلی فنول ها ( به خصوص آن هایی که در پیاز هستند) در کنترل گلیسمی نقش دارند.

بهبود هضم غذا و تقویت معده از خواص پیاز :

فایده گوارشی پیاز را می توان به انولین ، فیبر موجود در سبزیجات نسبت داد. انولین به عنوان یک منبع غذایی برای باکتری های مفید در روده ها عمل می کند.

مصرف این فیبر به بدن کمک می کند تا سطوح خوبی از باکتری سالم را حفظ کند. اما، thiosulfinates در پیاز می تواند موجب آسیب به این باکتری های مفید شود ( همان طور که خاصیت ضد باکتری دارند ). در نتیجه اگر نسبت به خاصیت ضد باکتریایی پیاز حساسیت دارید، با پزشک مشورت کنید.

فیبرهای محلول دیگر ، برای جلوگیری و درمان انواع مختلف اسهال یافت شد و مواد فوتو شیمیایی در پیاز می توانند خطر زخم معده را کاهش دهند .

پرو بیوتیک طبیعی در پیاز می تواند به کاهش یبوست و . همچنین درمان درد شکم کمک می کند ، رایج است پیاز باعث میگرن و نفخ شکم در برخی از افراد می شود اگر این اتفاق افتاد با پزشک خود مشورت کنید.

حفظ سلامت استخوان با مصرف پیاز:

تحقیقات اولیه حاکی از آن است که پیاز می تواند از پوکی استخوان مرتبط با سالخوردگی جلوگیری کند. طبق گفته محققان سوئیسی، ترکیبات موجود در پیاز سفید می تواند پوکی استخوان را کاهش دهد .

مطالعه دیگر نشان داد زنانی که پیاز می خوردند، 5 درصد بیشتر از کسانی که کم تر پیاز می خوردند به استخوان هایشان کمک کرده اند. همچنین مصرف پیاز بر تراکم استخوان زنان بیش از 50 سال تاثیر خواهد داشت.

به گفته بنیاد ورم مفاصل، کوارستین پیاز می تواند فعالیت ،leukotrienes, prostaglandin هیستامین و را مهار کند ( که همه آن ها باعث التهاب می شود ) در آرتروز و روماتیسم مفصلی . پیاز به درمان دردهای مفصلی کمک می کند.

مصرف پیاز برای حفظ سلامت استخوان

کوارستین و فلاونوئید پیاز از التهاب جلوگیری می کند. پیازهم چنین با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، آلرژی را درمان می کنند. آشپزی با پیاز به باز کردن و خشک کردن سینوس ها کمک کند.

و خاصیت آنتی هیستامینی کوارستین می تواند به کاهش گرفتگی بینی کمک کند حتی خوردن یک عدد پیاز خام در شب می تواند یبوست را درمان کند - ترکیبات گوگرد در پیاز می تواند مخاط را از اثر بیاندازد.

پیازها نیز دارای خواص ضد باکتری هستند طبق یک مطالعه، عصاره های پیاز با التهاب ریه و ، باکتری های دندان و آلرژی های دیگر ، مقابله می کند . همچنین دارای اثرات آنتی بیوتیکی هستند که التیام زخم را تسریع می کند

بهبود سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی با پیاز :

پیازحاوی سلنیوم است که عملکرد سیستم ایمنی را تحریک می کند. همچنین مواد معدنی از واکنش ایمنی بیش از حد جلوگیری می کند که می تواند اثرات مضر داشته باشد. پیاز همچنین در روسیه داروی گیاهی محسوب و از آن ها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود.

همچنین می توانید برای درمان سرماخوردگی ، چای پیاز درست کنید. این چای ، ایمنی شما را بالا می برد و به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند.

درست کردن چای به سادگی بریدن پیاز، جوشاندن آن در آب و نوشیدن آن است. این عمل به عنوان درمان سریع برای سرماخوردگی و دیگر بیماری ها عمل می کند. همچنین می توانید ترکیبات دیگری مثل زنجبیل را نیز به آن اضافه کنید.

پیاز مناسب برای درمان سرماخوردگی

حتی شربت پیاز - عسل برای سرماخوردگی نیز مفید است. فقط یک عدد پیاز بردارید و آن را داخل ماهی تابه بریزید. ، نصف فنجان عسل را اضافه کنید، به آرامی حرارت دهید تا پیاز نرم شود. هر 3 تا 4 ساعت یک قاشق از این شربت بخورید.

به منظور پیش گیری، می توانید 1 یا 2 قاشق را در طول فصل انفلانزا بخورید همچنین می توانید از پیاز سفید با عسل استفاده کنید ، خاصیت ضد التهاب پیاز می تواند به بهبود آسم کمک کند.

درمان اختلالات گوش از خواص پیاز :

اغلب والدین با پیاز به درمان ناخوشی های گوش می پردازند. آن ها اصرار دارند که عصاره پیاز می تواند برای تسکین گوش درد عالی عمل کند. یک راه برای انجام این کار، گرم کردن پیاز، خارج کردن مقداری از عصاره و ریختن چند قطره در گوش آلوده است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیاز را در فرما در دمای 450 درجه فارنهایت قرار دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند یا تا زمانی که نرم شود. پیاز را بردارید - وقتی سرد شد آن را نصف کرده و شیره آن را داخل کاسه کوچک فشار دهید.

وبا قطره چکان پزشکی استفاده کنید و چند قطره از عصاره را در گوش آلوده بریزید.جایگزینی دیگر این است که بسته های پیاز را روی گوش آلوده قرار دهید. اگرچه این روش درمانی به طور علمی ثابت نشده است، برخی افراد معتقدند که ممکن است کار کنند.

مصرف پیاز برای رفع اختلالات گوش

طبق یک مطالعه آمریکایی، بیمارانی با مشکلات تنفسی مانند آسم و آلرژی می توانند از میوه ها و سبزیجات به ویژه، پیاز بهره مند شوند.

خاصیت ضد التهابی پیاز می تواند به تسکین بیماری های تنفسی کمک کند. اگر از بیماری تنفسی رنج می برید، می توانید به سادگی در رژیم غذایی خود ( علاوه بر دارو ) برای تسکین سریع تر درد از آن استفاده کنید. پیاز را در سالاد خود و دیگر غذاها بریزید.

بهبود خواب یکی از خواص پیاز:

پیاز حاوی پروبیوتیک است که می تواند خواب را بهبود بخشد و حتی استرس را کاهش دهد . زمانی که باکتری های مفید در معده ، فیبر را هضم کرده ، سلامت شکم را بهبود می بخشند، و از آن مهم تر، محصولات جانبی متابولیکی را آزاد می کنند. این محصولات جانبی می توانند بر عملکرد مغز تاثیر بگذارند و خواب را ایجاد کنند.

بهبود سلامت چشم با مصرف پیاز:

گوگرد در پیاز، سلامتی لنز چشم را بهبود می بخشد. پیازتولید یک پروتیین به نام گلوتاتین را تحریک می کند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

سطوح بالاتر گلوتاتین به معنای کاهش خطر آب سیاه، انحطاط ، و آب مروارید است. سلنیوم در پیاز از ویتامین ایی در چشم حمایت می کند ( که از سلول ها چشم محافظت می کند ).

بهبود سلامت دهان با مصرف پیاز :

پیازحاوی ( ترکیبات سولفور ) است که به کاهش باکتری های مسبب پوسیدگی دندان کمک می کنند. و خوردن آن ها به صورت خام بهترین شکل ممکن است - چون آشپزی می تواند برخی از این ترکیبات مفید را از بین ببرد.

این سبزی غنی از ویتامین ث است که می تواند دندان را سالم نگه دارد ، هم چنین معتقدند که پیاز می تواند درد دندان را تسکین دهد. با این حال ، تحقیقات کمتری در مورد این موضوع وجود دارد اما یک عیب پیاز این است که آن ها می توانند باعث تنفس بدبو شوند .

در نتیجه دهان را بعد از مصرف پیاز به طور کامل بشویید - به خصوص اگر قرار است در جمعی حضور پیدا می کنید.

همچنین بخوانید:

خواص پیاز خام برای سلامتی

راهکارهایی برای استفاده از پیاز و سیر جوانه زده

خواص بی نظیر آب پیاز برای تقویت مو

کمک پیاز به درمان وبا:

مشاهده شد پیازاثر مهاری بر روی V دارند. میکروبی، که مسئول وبا است. می تواند به اثرات ضدمیکروبی سبزیجات نسبت داده شود .

جلوگیری از خون ریزی با مصرف پیاز:

پیازحاوی ترکیبی به نامrutin است که می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند. در پیاز به مسدود کردن آنزیم ( پروتیین ) کمک می کند وقتیrutin لخته های خونی شکل می گیرد به سرعت آزاد می شود.

افزایش انرژی با مصرف پیاز:

فیبر در پیاز ، گوارش را کاهش می دهد و سطح انرژی را ثابت نگه می دارد. انولین در سبزیجات به حفظ بنیه کمک می کند.

بهبود سلامت جنسی با مصرف پیاز :

یکی از داروهای گیاهی است که در اوگاندا غربی برای مدیریت ناتوانی جنسی و اختلال عملکرد جنسی بکار می رود . خوردن آب پیاز با عسل به افزایش باروری در مردان کمک می کند.

تقویت سلامت مغز از خواص مصرف پیاز:

تحقیقات نشان می دهند آنتی اکسیدان موجود در پیاز با مواد مضر در مغز، محصور می شود و آن ها را از بدن ، بیرون می کند .ترکیبات حاوی گوگرد پیاز می تواند کم حافظگی مربوط به سن را کاهش دهد.

آب پیاز برای حفظ هیپوکامپ مناسب است. با این حال، بخشی از این خواص مبارزه با حافظه ممکن است به هنگام پخت از دست برود. در نتیجه سعی کنید خام بخورید.

یک ترکیب شیمیایی دیگر در پیاز، به نام دی - پروپیل -، اختلال حافظه را بهبود می بخشد همچنین بر این باور هستند که سرگیجه، صرع،را درمان می کنند، هر چند که ما تحقیقات محدودی در این زمینه داریم.

کمک به درمان تب با مصرف پیاز:

پیاز می تواند به عنوان یک جز غذا برای درمان تب مصرف شود . هم چنین می تواند مانع از خونریزی بینی شود، با توجه به گاز طبیعی خود، می تواند به لخته خونی ( خارجی ) کمک کند.

کاهش استرس با مصرف کردن پیاز:

طبق مطالعه چینی، گرفتن عصاره پیاز می تواند به تعدیل استرس اکسیداتیو کمک کند. کوارستین در سبزی می تواند از بیماری های مربوط به استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. همچنین دی ان ای را در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

تسکین دردهای قاعدگی با مصرف پیاز:

پیاز در طول یائسگی از کبد حمایت می کند و به بیرون ریختن هورمونهای زائد کمک می کند. خوردن کلسیم به اندازه کافی در طول این دوره ضروری است. پیازحاوی کلسیم هستند

مزایا پیاز برای پوست :

در این جا ما به منافع ماسک صورت پیاز پی می بریم ، راه های مختلف استفاده از پیاز برای مراقبت از پوست را بررسی کنید.

درخشش پوست با پیاز:

پیاز مملو از ویتامین آ، ث ،ایی است همه آن ها به سلامتی پوست کمک می کنند. آن ها پوست را از پیری زودرس که ناشی از رادیکال های آزاد است محافظت می کنند.

و از آنجا که سبزی ضد عفونی کننده قوی است، همچنین می تواند پوست را از باکتری ها محافظت کند که موجب مشکلات پوستی می شوند. و به این ترتیب، تحقیقات نشان می دهند که ویتامین ث برای درخشندگی پوست اهمیت دارد.

برای این ماسک صورت پیاز ، - تمام چیزی که نیاز دارید 2 قاشق سوپ خوری آرد، 1 1 / 2 قاشق سوپ خوری آب پیاز ( تازه )، 1 / 2 قاشق چای خوری شیر و یک قاشق چای خوری جوز است.

تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید. اگر مواد بیش از حد غلیظ شود می توانید شیر اضافه کنید و در صورتی که بوی پیاز خیلی زیاد است می توانید چند قطره روغن اسانس سنبل را اضافه کنید. صورت را تمیز کنید و ماسک را به طور مساوی روی صورت و گردن بمالید.

بعد از این که ماسک خشک شد ( که ممکن است حدود 20 دقیقه طول بکشد )، با مالش ملایم آن را با شیر پاک کنید ؛ این ماسک نه تنها پوست را درخشان می کند، بلکه پوست را پوسته پوسته می کند.

پیاز برای مبارزه با اثرات پیری:

پیاز دارای خواص عظیم ضد پیری است . ویتامین های آنتی اکسیدان ، آ ، ث ، ایی در برابر آسیب ناشی از اشعه های مضر فرابنفش و همچنین جلوگیری از آسیب رادیکال آزاد که مسئول پیری زودرس پوست است مبارزه می کنند.

پیاز یکی از منابع کوارستین است، آنتی اکسیدان قوی می تواند پوست را بدون چروک نگه دارد. ویتامین ها و گوگرد از طرف دیگر پوست را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارند. ماساژ دادن پوست با آب تازه پیاز به افزایش گردش خون کمک می کند.

درمان آکنه با پیاز:

خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی پیاز می تواند در پوست شگفتی ایجاد کند. یک ضد عفونی کننده بسیار قوی است که پوست را در برابر آکنه و عفونت های پوستی دیگر محافظت می کند.پیاز می تواند در درمان آکنه و جوش به کار رود.

به همین منظور می توانید 1 قاشق سوپ خوری آب پیاز را با1 قاشق سوپ خوری روغن زیتون مخلوط کنید و آن را روی صورت بمالید . بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. علاوه بر کاربرد موضعی، مصرف منظم پیاز می تواند به شما نتایج اعجاز انگیزی در مورد آکنه بدهد.

درمان لک ها پوستی از خواص مصرف پیاز :

آب پیاز برای از بین بردن لکه های تیره بسیار عالی است. انواع آنتی اکسیدان ها در پیاز، پوست را تغذیه و ناخالصی ها را پاک می کنند. می توانید با مخلوط کردن مقادیر مساوی از آب پیاز و ماست تازه، ماسک صورت آماده کنید.

همچنین می توانید چند قطره روغن اسانس را برای بوی مطبوع اضافه کنید. صورت را با این مخلوط ماساژ دهید و از حرکات دایره ای ملایم 10 تا 15 دقیقه استفاده کنید.

درمان نیش حشرات با پیاز :

پیاز می تواند برای تسکین نیش و گزش حشرات مورد استفاده قرار گیرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه پیاز روی سوزش و یا نیش قرار دهید. خواص ضد التهابی پیاز به کاهش سوزش، و تورم ناشی از گاز حشرات کمک می کند.

پیاز برای کمک به از بین بردن خالها :

می توانید از عصاره پیاز برای رهایی از خال های کوچک نیز استفاده کنید. اسیدی بودن آب پیاز و مواد شیمیایی موجود در آن نیز می تواند خال های بدن را التیام بخشد .

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی آب پیاز تازه روی خال بریزید. اجازه دهید آب پیاز را جذب کند. در بیشتر موارد، این درمان یکماهه خال را از بین می برد اما از آنجا که هر خال متفاوت است، اگر نتایج صحیح را نبینید، با پزشک صحبت کنید.

بهبود رشد مو با استفاده پیاز:

به دلایلی آب پیاز برای رشد مو خوب است و حاوی گوگرد است که در آمینو اسیدها نیز یافت می شود. و کراتین ( یک پروتیین مهم ) نیز غنی از گوگرد است و برای داشتن موی قوی لازم است.

هنگامی که روی سر استفاده می شود، آب پیاز این گوگرد اضافی را برای موهای قوی تر و ضخیم تر فراهم می کند. این گوگرد هم چنین می تواند تولید کلاژن را تحریک کند - که به نوبه خود به تولید سلول های پوست سالم و رشد مو کمک می کند.

استفاده از آب پیاز روی مو و پوست سر می تواند باعث افزایش مقدار خون به فولیکولهای مو و رشد مو شود همچنین می تواند موهای حجیم به شما بدهد.

در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که موی خود را با عصاره پیاز می شستند ، رشد موی بیشتری نسبت به کسانی داشتند که از آن استفاده نمی کردند با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. اما استفاده از آب پیاز روی مو، مضر نیست.

می توانید به سادگی آب پیاز تازه را روی پوست و مو ماساژ دهید. آن را 15 دقیقه بگذارید، پس از آن می توانید طبق معمول شامپو استفاده کنید.

کمک به درمان شوره با استفاده از پیاز :

آب پیاز می تواند به عنوان یک درمان عالی شوره سر کار کند. می تواند باکتری هایی را بکشد که باعث رشد شوره سر می شود.

اگربه آب پیاز و دانه های شنبلیله نیاز دارید، 3 قاشق سوپ خوری دانه شنبلیله بردارید و آن ها را در یک شب در آب خیس کنید. روز بعد آن ها خمیر کرده، و به این خمیر ، 2 قاشق سوپ خوری آب تازه پیاز اضافه کنید. خوب مخلوط کنید وروی پوست سر بمالید.

آن را 30 دقیقه بگذارید، پس از آن می توانید با آب ولرم بشویید.
علاوه بر شوره سر، پیاز می تواند به درمان بیماری های پوست سر نیز کمک کند.از این درمان برای درمان عفونت های پوست سر و افزایش سلامت سر استفاده کنید.

این روش درمانی به عنوان نرم کننده مو فوق العاده عمل می کند.
حتی خمیر پیاز می تواند این کار را انجام دهد؛ نصف پیاز را خرد کنید و بعد از اضافه کردن آب خمیر درست کنید روی پوست سر بمالید. بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.

در مواردی که پیاز باعث ناراحتی می شود ، می توانید سیر را جایگزین کنید. به سادگی آب سیر ( از حبه سیر له شده ) را با روغن نارگیل مخلوط کنید و طبق معمول روی مو ماساژ دهید. بعدا می توانید شامپو بزنید. سیر همچنین برای مراقبت از مو فوق العاده عمل می کند.

پیاز برای کمک به موهای سفید:

اگرچه هیچ تحقیقی در این زمینه وجود ندارد،برخی طرفداران ادعا می کنند که اثربخشی آن اثبات شده است . تنها 5 پیاز به یک لیتر آب اضافه کنید و حدود 10 دقیقه بجوشانید.

این مخلوط را بعد از سرد شدن به همراه شامپو بزنید. اگر بوی پیاز آزار تان نمی دهد، می توانید صبح روز بعد موهای خود را بشویید.

حفظ رنگ مو از خواص پیاز:

می توانید آب پیاز را روی موها بمالید تا رنگ مسی خوبی داشته باشید و موها را براق کنید. اما اگر می خواهید رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنید، می توانید یک پیاز با مقدار کافی از روغن خردل ترکیب کنید و آن را روی موهای خود بمالید.

پیاز ضد شپش است :

گوگرد در پیاز به از بین بردن شپش سر کمک می کند. فقط باید 4 تا 5 پیاز خرد کنید تا خمیر درست کنید. این خمیر را به الک منتقل کنید و با قاشق آب آن را فشار دهید . حالا، سر را با عصاره ماساژ دهید و پس از آن می توانید با یک کلاه حمام سر را بپوشانید، آن را حدود 2 ساعت بگذارید.

موهای را با آب ولرم و شامپو بشویید. موهای خود را خشک و با استفاده از شانه ، شپش سر را بردارید. می توانید این درمان را روزانه به مدت 3 روز متوالی تکرار کنید. بعد از این، می توانید این کار را هفته ای یک بار 2 ماه انجام دهید

عوارض جانبی پیاز ؛ چه کسانی نباید پیاز بخورند

3. عوارض پیاز برای مراقبت از پوست:

برخی افراد ممکن است با استفاده از آب پیاز روی پوست احساس خارش کنند. بنابراین توصیه می شود که آن را در یک ناحیه کوچک از پوست خود قبل از استفاده امتحان کنید.

4. عوارض مصرف زیاد پیاز برای زنان باردار:

زنان باردار باید میزان مصرف پیاز را محدود کنند چون اغلب باعث سوزش معده در طول این مراحل می شود.

5. سوزش معده از عوارض مصرف زیاد پیاز:

مصرف بدون کنترل پیاز می تواند منجر به سوزش معده شود. این کار می تواند باعث ایجاد اثرات مضر برای افراد با بیماری های قلبی شود. در چنین شرایطی ، توجه سریع پزشکی مورد نیاز است.

6.تنفس بدبو و بدبویی دهان از عوارض پیاز :

پیاز اغلب پس از مصرف به خاطر بوی قوی اش ، تنفس بدبو ایجاد می کند که می تواند به مقدار بالای گوگرد نسبت داده شود.

7. عوارض پیاز برای فشار خون:

پیازممکن است فشار خون حداکثری و حداقلی را کاهش دهد. بنابراین، آن هایی که دارو مصرف می کنند باید در مصرف آن احتیاط کنند.

8. پیاز خاصیت ضد انعقادی دارد:

استفاده از پیاز می تواند مانع لخته شدن خون شود بدلیل خاصیت ضد انعقادی که دارد . مکمل قرار دادن پیاز با سایر داروها ممکن است خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهد.
پیاز چه عوارضی دارد.

9. افزایش حساسیت با مصرف پیاز و آسپیرین:

افرادی که نسبت به پیاز حساسیت دارند نباید آسپرین و پیاز را با هم مصرف کنند چون حساسیت را افزایش می دهد.

10. افزایش لیتیوم:

پیاز می تواند توانایی بدن برای خلاص شدن از لیتیوم را کاهش دهد. بنابراین توصیه می شود قبل از مصرف پیاز با پزشک مشورت کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (31 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits