دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص شگفت‌آور پیاز قرمز
108
زمان مطالعه: 9 دقیقه
با اثرات دارویی و درمانی پیاز قرمز آشنا شوید : پیاز قرمز حاوی مقدار زیادی آنتوسیانین است که در شمار زیادی از میوه ها، سبزی ها و گل ها وجود دارد.

خواص بی نظیر پیاز قرمز

پیاز قرمز شفا دهنده‌ی بسیاری از بیماری‌هاست.پیاز خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و ما میخواهیم درباره پیاز قرمز و فایده های آن اطلاعاتی را با شما در دلگرم به اشتراک بگذاریم. آب میوه ها و سبزیجات سرشار از خواص درمانی فراوانی است اما پیاز قرمز چطور؟

شما ممکن است فکر کنید که آب این گیاه طعم بسیاری بدی خواهد داشت اما این آب خوش طعم شیرین دارای فواید دارویی فراوان است.اما اگر از آن برای درمان بیماری خاصی استفاده می کنید حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.پیاز قرمز آنتی بیوتیک طبیعی بسیار قوی است.

تا جایی که می‌توانید از این نوع پیاز استفاده کنید.این ماده‌ی غذایی بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند.

20 خاصیت بی نظیر پیاز قرمز برای سلامتی

1. خواص پیاز قرمز برای حفره‌ی دهان

مقداری پیاز قرمز خام را روزانه به مدت 3 تا 8 دقیقه بجوید. مخاط به طور کامل استریل می‌شود.

2. خواص پیاز قرمز برای غدد درون ریز

از جمله خواص پیاز قرمز این است که عملکرد غده‌ی تیروئید و لوزالمعده را سرعت می‌بخشد.همچنین ترشح هورمون‌ها را افزایش داده و تنظیم می‌کند.

3.خواص پیاز قرمز برای اندام‌های تنفسی

این ماده‌ی غذایی قدرتمند سرفه را آرام کرده و آرام شدن سینه را سرعت می‌بخشد.همچنین گرفتگی صدا، آنفولانزا، گلو درد، ذات الریه، برونشیت و آسم را نیز درمان می‌کند.

خواص پیاز قرمز

4.خواص پیاز قرمز برای روده

جلوگیری از گسترش میکروارگانیسم‌های مضر در فلور روده از خواص پیاز قرمز به شمار می‌رود.از مخاط روده محافظت کرده و التهاب روده را کاهش می‌دهد.

5. خواص پیاز قرمز برای گوارش

پیاز قرمز اشتها را زیاد کرده، گوارش را منظم و سرعت آن را زیاد می‌کند.هر گونه مانع در عمل گوارش مانند یبوست و نفخ را از بین می‌برد.

6. خواص پیاز قرمز برای کلیه‌ها

پیاز قرمز به تحریک کلیه‌ها و دفع ادرار کمک می‌کند. همچنین می‌تواند منجر به درمان التهاب مثانه و کلیه شود.

7. خواص پیاز قرمز برای استخوان‌ها و مفاصل

افزایش سرعت دفع آب و سموم بدن و کمک به درمان آرتریت روماتوئید و نقرس نیز از خواص پیاز قرمز است.

8. خواص پیاز قرمز برای عضلات معده

آب پیاز قرمز ممکن است به حل مشکلات معده کمک کند.طبق مطالعات صورت گرفته آب پیاز قرمز عضلات معده را آرام می کند و گرفتگی معده ناشی از مواد غذایی فاسد و یا استرس را درمان می کند.

پیاز قرمز

9. خواص پیاز قرمز برای آب مروارید

زمانی که به سن ۸۰ سالگی می رسید امکان ابتلا به آب مروارید وجود دارد.طبق تحقیقات صورت گرفته توسط انجمن چشم آمریکا نوشیدن آب پیاز قرمز ممکن است از ابتلا به آب مروارید جلوگیری کند.همچنین براساس این مطالعات آب پیاز قرمز مانع از شکل گیری انواع خاصی از آب مروارید ها می شود.

10. خواص پیاز قرمز برای سرطان

آب پیاز قرمز خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش می دهد.اگر در رژیم غذایی خود مصرف پیاز را بگنجانید بدون شک شانس شما در ابتلا به سرطان معده کاهش پیدا می کند.همچنین آب پیاز قرمز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ، پستان و مری را کم می کند.

11. خواص پیاز قرمز برای آلرژی

نوشیدن آب پیاز قرمز باعث کاهش حملات آلرژیک می شود و این به علت کورستین موجود در این گیاه است. کورستین حاوی یک فلاونول است که با مهار هیستامین و سایر ترشحات مانع حملات آلرژیک می شود.

12. خواص پیاز قرمز برای مبارزه با سرماخوردگی

پیاز که بیشتر با بوی آن شناخته می شود، در حقیقت یک مبارز واقعی در درمان سرما خوردگی است و این امر یکی از فواید ناشناخته پیاز است.این نکته صرفا برای محافظت از بیماری نیست.تنها چیزی که شما نیاز دارید یک عدد پیاز سفید است.تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عدد پیاز را بدون پوست کردن به دوقسمت تقسیم کنید و آن را از گوشه ای از اتاق خوابتان آویزان کنید.

بو تمام اتاق شما را پر می کند (شاید این موضوع برای شما عذاب دهنده باشد اما اگر قصد دارید سریعتر از دست سرما خوردگی رها شوید این یکی از بهترین راه حل هاست.پیاز یک راه حل خوب است به خصوص اگر شما در معرض انسداد بینی و گلو هستید.

12. خواص پیاز قرمز برای متوقف کردن خونریزی بینی

برخی از افراد اغلب خونریزی بینی دارند. اگر چنین چیزی برای شما رخ میدهد اطمینان حاصل کنید که یک پیاز در نزدیکی شما است.وقتی دچار خونریزی بینی شدید، تکه های پیاز را درست زیر بینی قرار دهید و نفس عمیق بکشید.بوی پیاز به عنوان یک انعقاد طبیعی عمل می کند و برای متوقف کردن خونریزی در عرض چند دقیقه عمل می کند.

13. خواص پیاز قرمز برای خواب راحت و سریع

شاید درمان بی خوابی برایتان مشکل باشد اما یکی از اثرات مهم پیاز درمان بی خوابی است.شاید این موضوع برای تان تعجب آور باشد اما درست است.آنچه شما باید انجام دهید این است که قبل از رفتن به رختخواب پیاز را به دوقسمت تقسیم کنید و بوی آن را استشمام کنید.

14 .خواص پیاز قرمز برای از بین بردن پشه ها

فکر نمی کنم دیگر نیاز باشد که در مورد مزاحم بودن پشه ها صحبت کنم این واقعیتی است که همه از آن اطلاع داریم.البته شما می توانید از محصولات موجود در داروخانه نیز استفاده کنید.اما اگر قصد دارید از محصولات شیمیایی استفاده نکنید پیشنهاد ما استفاده از پیاز است.بدین منظور پیاز را به دوقسمت تقسیم کنید و آن را در کاسه ای حاوی مقداری آب بریزید.

و آن را در گوشه ای از اتاق خوابتان قرار دهید.روش دیگر این است که مقداری پیاز را به صورت خود بمالید (البته اگر می توانید بو آن را تحمل کنید). ممکن است کمی بوی بدی را به ما تحمیل کند، اما من اطلاعات را به اشتراک می گذارم، می توانید آنچه را که می خواهید اعمال کنید.

15. خواص پیاز قرمز برای از بین بردن علائم پیری پوست

پیاز برای خلاص شدن از لکه هایی که بر روی پوست ظاهر می شوند و نشانه های پیری نامیده می شوند بسیار موثر است.برای این کار فقط به یک پیاز قرمز رنگ احتیاج دارید.سپس قسمت هایی از صورت را که دچار لکه هستند پیاز را به صورت دورانی بمالید.پس از ۱۰-۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید از شر لکه های خود رها خواهید شد.

همچنین بخوانید:

خاصیت فوق العاده و بی نظیر پیاز برای افراد سیگاری

راهکارهایی برای استفاده از پیاز و سیر جوانه زده

خواص پیاز برای سرما خوردگی و گلو درد

16. خواص پیاز قرمز برای درمان گلو درد

چای پیاز از قدیم تا به اکنون نقش بسزایی در درمان گلو درد داشته است.برای تهیه چای پیاز باید از پوست پیاز نیز استفاده کنید.برای این منظور ابتدا پیاز را بشویید سپس آن را درون آبی حاوی سرکه به مدت چند دقیقه قرار دهید.

بدین ترتیب پیاز از تمام آلودگی ها پاک می گردد.سپس پیاز را با ۲ لیوان آب بچوشانید و آن را از صافی رد کنید .بعد از سرد شدن می توانید آن را میل کنید.بعد از یک ساعت گلو درد شما بهبود پیدا خواهد کرد.

پیاز قرمز

17. خواص پیاز قرمز برای درمان قاعدگی های نامنظم

برای درمان قاعدگی های نامنظم و دل دردهای این دوران می توانید از پیاز استفاده کنید.برای این منظور ۴-۵ روز قبل از قاعدگی شروع به خوردن پیاز خام قرمز کنید.

18. قرار دادن بر روی گزیدگی زنبور

زمانیکه زنبور شما را نیش می زند، می توانید برای جلوگیری از درد و درمان سریع پیاز را بر روی آن قرار دهید.این امر به شما کمک می کند تا درد کمتری را تحمل کنید .۹-برای تقویت روحیه

اگر دوست دارید روحیه خود را تقویت کنید بهتر است پیاز مصرف کنید. پیاز، هنگامی که با پروتئین های موجود در سیستم ما مخلوط می شود، دارای اثری است که باعث تولید اسید آمینه در مولکول گوگرد می شود.این فرایند علایم مشکلات روانی مانند استرس و افسردگی را به حداقل می رساند و در نهایت به سیستم عصبی کمک می کند تا به درستی عمل کند.

19. خواص پیاز قرمز برای عفونت گوش

عفونت گوش به ۲ دلیل رخ می دهد.اولین دلیل آن ترشحات بینی در زمان سرماخوردگی است و دومین دلیل آن شنا کردن در استخر است.در عفونت های ویروسی اصولا از پیاز برای درمان عفونت استفاده می گردد.برای حل مشکل عفونت گوش، یک پیاز را می توان نصف و پس از کمی گرم شدن آن را بر روی گوش قرار داد.علاوه بر پیاز می توانید از سیر نیز استفاده کنید.

20. خواص پیاز قرمز برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان :

بر اساس مطالعات اخیر دانشگاه برن در سوئیس، مصرف پیاز خام (از جمله پوست) در روز، باعث افزایش 13 تا 17 درصدی تراکم مواد معدنی استخوان در موش ها می شود.

این اطلاعات نشان می دهد چای پوست پیاز ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد، به طور کلی، پیاز و محصولات مشتق شده از آن، از جمله چای پوست پیاز، اثرات مثبت بر روی استخوان انسان دارند. این به دلیل وجود مواد معدنی (کلسیم، آهن، منگنز و غیره) در داخل پیاز است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (108 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits