دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت شگفت انگیز پای بوقلمون در درمان بیماریها
111
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خواص پای بوقلمون : پای بوقلمون دارای کلسیم و ویتامین D فراوان میباشد. بوقلمون و پای بوقلمون برای کودکان و زنان باردار نیز دارای خاصیت هایی میباشد که با هم در این مقاله تمام این فواید را مرور میکنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

خواص پای بوقلمون

اگر چه بیشتر افراد بنا به ماهیت خاص پای بوقلمون حاضر به استفاده از آن نیستند اما خواص پای بوقلمون سبب شده که این خوراک با ارزش وارد برنامه غذایی هفتگی شود.

پای بوقلمون را با کلسیم و ویتامین D فراوان می شناسند. با این دسته بندی می توان فواید بی شماری از این گوشت نام برد. اگر خوردن بوقلمون مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی را به شما ارائه می کند، پای بوقلمون نیز به مراتب دارای خواص باارزش و کمیابی است.

خواص پای بوقلمون

فواید بی نظیر پای بوقلمون

بوقلمون خوراکی مجلسی است و معمولاً در اعیاد و مراسم خاصی طبخ می گردد. برای تهیه بوقلمون وقت زیادی گذاشته می شود. به عنوان مثال در فرهنگ آمریکایی و ملل بسیاری در روز شکرگذاری اقدام به طبخ بوقلمون می کنند.

1. با پای بوقلمون قدرت مفاصل افزایش می یابد

کمبود کلسیم در بدن عواقب نامطلوبی به دنبال دارد. خواص پای بوقلمون منجر به تقویت استخوان ها می گردد. برای دریافت این استخوان های مستحکم باید مصرف پای بوقلمون را به شکل مرتب ادامه دهید.

خواص پای بوقلمون

2. کاهش فشار خون از خواص پای بوقلمون

خوردن پای بوقلمون منجر به تنظیم فشار خون می گردد. این مسئله با کاهش سطح رنین پلاسما اتفاق می افتد. این گوشت سرشار از پتاسیم است و همین موضوع در کنترل فشار خون سهم عظیمی دارد.

بهتر است در چنین مواقعی به جای استفاده از سدیم و بالا بردن فشار خون، پتاسیم را جایگزین آن سازید. غذاهای پرنمک و شور را کنار بگذارید و این گونه از خواص پای بوقلمون بهره مند گردید.

خواص پای بوقلمون

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

همه ما می دانیم خوراک هایی که بخش زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی را وارد بدن ما می کنند، بسیار باارزش هستند و به همان نسبت نقش موثری در بهبود سیستم ایمنی بدن دارند.

مواد معدنی در پیشگیری از بیماری ها، درمان و کنترل آن ها تاثیر گذار هستند. به همین دلیل مستقیماً سیستم ایمنی بدن را متاثر می سازند. خواص پای بوقلمون در این موضوع با خواص شیر برابری می کند. مس، کلسیم، منیزیم، فسفر و روی از مواد مفید موجود در پای بوقلمون است.

خواص پای بوقلمون

4. فواید پای بوقلمون بر روی پوست

مزیت دارویی پای بوقلمون با کلاژن بالا برای پوست غیر قابل انکار است. با تامین کلاژن می توان پیری پوست را به تعویق انداخت و پوست را با طراوت و شاداب نگه داشت. ضمن اینکه بخش مرده سلول های پوست با مصرف پای بوقلمون مورد ترمیم قرار می گیرند. در واقع باید به این نکته توجه داشید فواید پای بوقلمون قابل مقایسه با کرم های لایه بردار نیست.

خواص پای بوقلمون

5. بهبود و التیام زخم ها از فواید پای بوقلمون

بافت های آسیب دیده در بدن با خوردن پای بوقلمون به سرعت ترمیم می گردند. در پای بوقلمون سطح بالایی از پروتئین، کلاژن و آلبومین وجود دارد. از این رو درمان و بهبود زخم را موجب می گردد. اگر این زخم ها در نتیجه عفونت و باکتری ایجاد شده باشند، تکثیر باکتری با افزایش گلبول های سفید کنترل می گردد.

خواص پای بوقلمون

6. سلامت ناخن ها از خواص پای بوقلمون

ریشه بسیاری از نقص ها و عدم استحکام ناخن ها به کمبود کلسیم مرتبط می گردد. کلاژن موجود در پای بوقلمون با نقش ترمیمی خود به حفظ و سلامت ناخن ها کمک می کند. ژلاتین موجود در پای بوقلمون خدمت باارزشی برای سلامت ناخن ها ارائه می دهد.
تعادل هورمون ها در بدن را به دنبال دارد

زمانی که شما با کمبود روی در بدن مواجه هستید، نباید انتظار سطح منظم و متعادلی از هورمون ها را در بدن داشته باشید. فواید پای بوقلمون با در اختیار قرار دادن روی مورد نیاز بدن شما امکان تعادل هورمون ها را در بدن برقرار می سازد. علاوه بر ویتامین روی موجود در پای بوقلمون، چربی های سالم بوقلمون مستقیماً بر روی عملکرد غدد بدن تاثیر می گذارند.

خواص پای بوقلمون

7. درمان قطعی استرس با پای بوقلمون

اسید آمینه موجود در پای بوقلمون منجر به کاهش استرس می شود. نام این اسید آمینه، آرژنین می باشد.

خواص پای بوقلمون

8. لثه های سالم

ژلاتین خاصی که در هنگام پختن پای بوقلمون از آن دریافت می شود، سهم عظیمی در سلامت لثه دارد. اسید آمینه و مواد معدنی موجود در بافت پروتئینی پای بوقلمون برای حفظ سلامت لثه کاربردی است.

خواص پای بوقلمون

9. تاثیر پای بوقلمون در مشکلات گوارشی

پای بوقلمون مشابه یک داروی قوی برای مشکلات گوارشی عمل می کند. برای بهره مندی از این خاصیت، بهتر است پای بوقلمون را در سوپ به کار ببرید و سپس از آبی که پای بوقلمون در آن پخته شده، بنوشید. این موضوع برای کسانی که قادر به خوردن پای بوقلمون نیستند، بسیار کارساز است. چون در این صورت با خوردن سوپ پای بوقلمون از سایر خواص آن بهره مند می گردند.

خواص پای بوقلمون

10. درمان روماتیسم با پای بوقلمون

با به یادآوردن خاصیت چسبناکی پای بوقلمون می توان انتظار کنترل بیماری روماتیسم و حتی درمان آن را در خواص پای بوقلمون جست و جو کرد. پای بوقلمون برای جلوگیری از شکستن استخوان و درمان روماتیسم مواد هیدروکسی پاتیت دارد.

خواص پای بوقلمون

11. درمان سرماخوردگی با پای بوقلمون

از جمله فواید پای بوقلمون مربوط به درمان سرماخوردگی است. لزجی بافت پای بوقلمون سبب بیرون کشیدن خلط سینه و درمان سرفه می گردد. باید اعتراف کرد که فواید پای بوقلمون از این جهت بسیار شبیه به خواص عسل است.

اگر در پی درمان طبیعی سرفه و سرماخوردگی هستید، حتماً از این روش بدون دردسر و کم زحمت بهره مند گردید. ضمن اینکه شما می توانید با خوردن مرتب پای بوقلمون خود را در برابر بسیاری از بیماری ها از جمله سرماخوردگی ایمن سازید و از مبتلا شدن به آن ها ممانعت به عمل آورید. بوقلمون در این ویژگی ها شبیه به خواص پای مرغ است.

خواص پای بوقلمون

سایر خاصیت های پای بوقلمون

  1. بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه آن را به عنوان ماده ای بی بدیل برای رشد کودک پیشنهاد می کنند.
  2. در بسیاری از رژیم های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. چون مواد مفیدی را در اختیار بدن می گذارد و می تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از کربوهیدرات ها باشد.
  3. سبب درمان و بهبود آرتریت می گردد. فراموش نکنید که خواص این گوشت در نهایت به دردهای مفصلی و استخوانی بسیار مرتبط می گردد. بنابراین در تسکین، کنترل، درمان و پیشگیری از آن ها بسیار نتیجه بخش می باشد.
  4. ضربان قلب منظم خواهد شد.
  5. تاثیر زیادی در هوش کودکان دارد.
  6. درمان پوکی استخوان
  7. مفید برای راشیتیسم
  8. درمان سرماخوردگی
  9. درمان صدای مفاصل
  10. ترمیم کننده شکستگی عضلات
  11. بهبود دهنده دیسک کمر

نکات مهم در طبخ و استفاده از پای بوقلمون

پای بوقلمون نیاز به شست و شو دارد. شما باید قبل از مصرف، این گوشت را از سایر باکتری ها عاری کنید. ابتدا آن را شسته و پوست بگیرید. ناخن های پا را جدا کنید و در آخر مجدداً آن را خوب بشویید.


بیشتر بخوانید :

پنج مدل غذا با بوقلمون مناسب برای ضیافت های شما

۱۰ خاصیت باورنکردنی گوشت بوقلمون

آیا میدانید گوشت مرغ بهتر است یا گوشت بوقلمون؟

با تشکر از همراهی شما با مجله دلگرم.
امیدوارم پس از مرور خواص پای بوقلمون و استفاده بردن از این مقاله آن را با عزیزان خود به اشتراک گذاشته و آنها را از این خواص بی نظیر آگاه سازید. حال اگر سوالی درباره پای بوقلمون و خواص پای بوقلمون در ذهن شما نقش بسته میتوانید آن را با پزشکان دلگرم در میان گذاشته و در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت نمایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (111 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits