دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سیب چوبی : خواص تایید شده دارویی درمانی سیب چوبی
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
سیب چوبی : اگر به دنبال بهره مندی از فواید دارویی و درمانی هستید، خواص سیب چوبی را از دست ندهید. این میوه طیف وسیعی از سلامتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

خواص سیب چوبی

خواص سیب چوبی با بهبود وضعیت بیماران دیابتی و شرایط مناسبی برای گردش خون شناخته می گردد. البته خواص این میوه متفاوت تنها به داشتن این ویژگی ها ختم نمی شود.

سیب چوبی به دلیل شکل ظاهری چوبی این نام را از آن خود کرده است. ضمن اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا با نام سیب فیلی یا میوه میمون شناخته می شود. نام گذاری سیب فیلی بدین علت است که این میوه غذای خوبی برای فیل ها می باشد.

گذشته از خواص سیب چوبی , خود این میوه برای هندوها اهمیت دارد و به همین خاطر در کشور هندوستان کشت می شود. مناطق جنوب جزیره آسیا، تایلند و سریلانکا منطقه مستعدی برای کشت سیب چوبی هستند.

درخت این میوه رشدی به اندازه 30 فوت دارد. سیب چوبی حدود 5 تا 9 سانتی متر قطر و مجهز به چوب محکم در قسمت خارجی می باشد. درون سیب چوبی (Limonia acidissima) از هسته های سفید رنگ و پالپی به رنگ قهوه ای متشکل می باشد.

پالپ این میوه به شکل خام نیز میل می گردد. یکی از امتیازهای سیب چوبی تهیه مربای خوشمزه از پالپ آن است. از این پالپ به شکل یخ زده نیز استفاده می کنند. همچنین پالپ این میوه را می توان مانند دیگر میوه ها با شیر نارگیل میکس کرد. ضمن اینکه می توان آن را در تهیه بستنی مورد استفاده قرار داد.

رفع یبوست از خواص سیب چوبی

سیب چوبی برای درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست توصیه می شود. چون فیبر فراوان دارد و به هضم آسان غذا منتهی خواهد شد. باکتری های روده با این میوه چوبی از بین می روند.

به همین خاطر برای درمان بیماری دیس منتری (مزمن) توصیه می شود. سیب چوبی در قسمت شاخ و برگ دارای یک ماده از نوع حساس به آدامس با نام “Feronia gum” می باشد. اگر دچار اسهال هستید، از خواص سیب چوبی بهره مند شوید.

تانن موجود در برگ های سیب چوبی سبب شده که برای درمان زخم پیتیک موثر باشد. چون التهاب و ورم را کاهش خواهد داد. خاصیت ملین کنندگی آن مانع از یبوست می شود و یبوست به وجود آمده را برطرف خواهد کرد. سیب چوبی با از بین بردن قارچ و انگل ها سلامت گوارش را تضمین خواهد کرد.

تصفیه خون از خواص سیب چوبی

سیب چوبی برای فیلتر خون می توان به خواص سیب چوبی متوسل شد. با این فیلتر خون را سم زدایی کنید. برای بهره مندی از این خاصیت سیب چوبی را با آب گرم و قند میکس کنید. این مخلوط دفع کننده سموم داخل خون خواهد بود. با دفع این سموم، کبد و کلیه در عملکرد خود بهتر می شوند و فشار از روی آن ها برداشته می شود.

تسکین دردگوش از خواص سیب چوبی

ریشه این میوه چوبی مانند خواص برگ انجیر برای درمان درد گوش مورد توجه قرار می گیرد.

تامین ویتامین C با سیب چوبی

سیب چوبی یک میوه فوق العاده برای پوست صورت است. چون سرشار از ویتامین C می باشد. کمبود این ویتامین می تواند منجر به وجود آمدن کربوهیدرات گردد.

از ویتامین های مهم برای تامین قدرت بالای سیستم ایمنی بدن است. به همین خاطر همواره برای سلامت بدن و ایمن شدن مد نظر قرار می گیرد. برای حفظ شدن از ویروس ها و میکروب ها می توانید مصرف کننده خواص سیب چوبی باشید.

کنترل دیابت دیابت از خواص سیب چوبی

مصرف سیب چوبی برای دیابتی ها بسیار کارساز بوده و به همین خاطر به آن ها توصیه می گردد. این میوه سطح منظمی از قند خون را ایجاد خواهد کرد و تعادل آن را حفظ خواهد نمود. در واقع سیب چوبی انسولین و گلوکز موجود در خون را در سطح نرمالی حفظ می کند. ضمن اینکه از کاهش قند خون نیز جلوگیری به عمل می آورد. با خوردن سیب چوبی می توانید به بهبود دیابت کمک کرده و تعادل قند خون خود را حفظ نمایید.

درمان مشکلات تنفسی با سیب چوبی

یکی از خواص سیب چوبی مانند خواص رازیانه خلط آوری است. به همین خاطر برای درمان گلودرد و سرفه ناشی از سرماخوردگی توصیه می شود. ضمن اینکه روند سیستم تنفسی بدن را بهبود می بخشد و با خواص ضد التهابی خود برای درمان مشکلات تنفسی استفاده می گردد. البته در این درمان بیشتر از برگ های این میوه چوبی کمک گرفته می شود.

تقویت انرژی از خواص سیب چوبی

100 گرم از پالپ داخل این میوه حاوی 140 کالری است و این مواد سرعت بالای سوخت و ساز را موجب می گردند. ضمن اینکه عملکرد اندام ها افزایش خواهد یافت. پروتئین زیاد سیب چوبی سبب عضلات قوی و ماهیچه های محکم خواهد شد و سطح بالایی از انرژی را در بدن برقرار می سازد.

بهبود عملگرد کلیه با سیب چوبی

دفع سموم بدن سبب بهبود عملکرد کلیه ها خواهد شد. بنابراین افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند، بهتر است از خواص این میوه باارزش بهره مند شوند

از خواص سیب چوبی برای کبد

برای سلامت کبد از فواید سیب چوبی بهره مند شوید. سیب چوبی از این نظر شبیه به خواص خاکشیر می باشد. بتاکاروتن موجود در این میوه می تواند اختلالات کبدی را برطرف نماید. ریبوفلاوین و تیامین برای داشتن یک کبد سالم ضروری می باشد. این میوه برای سلامت قلب نیز حائز اهمیت است.

دیگر فواید سیب چوبی

  1. برای بهبود اختلالات گوارشی از جمله درمان یبوست به کار می رود
  2. ضمن اینکه در کنترل دیابت، درمان اسهال و بهبود مشکلات تنفسی نقش مهمی دارد
  3. همچنین در درمان زخم پیتیک موثر بوده و یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به حساب می آید
  4. تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. چون راه را بر روی سایر بیماری ها خواهد بست.
  5. ضمن اینکه از تکثیر، افزایش باکتری و شیوع عفونت پیشگیری می نماید. ورم را کاهش داده و از بروز سرطان ممانعت خواهد کرد.
  6. مادران شیرده از خواص سیب چوبی برای افزایش شیر استفاده می کنند.
  7. این میوه برای درمان مشکلات جنسی اهمیت دارد و سلامت چشم از دیگر خواص نامبرده برای آن است.
  8. پروتئین، کلسیم، فیبر، آهن، تانن ها، مواد مغذی و مجموعه ای از ویتامین ها انتخاب خواص سیب چوبی را دارای اهمیت و اولویت خواهد کرد.

چگونه سیب چوبی را بخوریم ؟

عده ای بر این باورند که سیب چوبی به دلیل داشتن بافت خاص در اطراف خود با دیگر میوه ها در نحوه خوردن متفاوت است. شما می توانید با یک سیب رسیده چوبی یک آبمیوه طبیعی فوق العاده تهیه کنید و آن را میل بفرمایید.

در بعضی از کشورها نمونه رسیده این میوه با مقداری عسل، شکر و کره میل می شود. همچنین می توانید خود میوه را در نوع خام (با طعم ترش) یا رسیده نوش جان کنید. برگ میوه سیب چوبی در تهیه سالاد نیز کاربرد دارد.

سیب چوبی چه مضراتی دارد ؟

زیاده روی در خوردن سیب چوبی مانند هر خوراکی دیگر با پیامدهایی همراه می باشد که یکی از آن ها ایجاد نفخ شکم است. کسانی که به مشکلات معده دچار هستند، باید قبل از مصرف آن را به شکل امتحانی میل کنند و بعد از اطمینان از عدم حساسیت به خوردن ادامه دهند.


بیشتر بخوانید :

خواص دارویی و عوارض ماری جوآنا

خواص دارویی و درمانی عرق برگ درخت گردو در درمان بیماری ها

۲۵ خاصیت دارویی و درمان باور نکردنی بلوط (Oak) آشنا شوید

از خواص دارویی شکرتیغال بیشتر بدانید!


با تشکر از همراهی شما عزیزان با مجه دلگرم
امیدوارم پس از استفاده بردن از خواص سیب چوبی این مقاله را با دیگر دوستانتان به اشتراک گذاشته و آنها را از سیب چوبی و فواید سیب چوبی این میوه بی نظیر آگاه سازید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits