دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شما هم از فواید قسمت تلخ خیار بی خبرید؟
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بررسی خواص خارق العاده قسمت تلخ خیار : خیار خواص فراوانی را برای خود به ثبت رسانده که باورنکردنی است و از طرفی این خواص شگفت انگیز را نیز به ته تلخ خود نیز که واقعا تحمل تلخی آن غیرممکن است بخشیده و اگر کسی از آن اطلاع داشته باشد بطور حتم تلخی آن...

آیا قسمت تلخ خیار خواصی دارد؟

خیار یکی از محبوب ترین میوه هایی است که در سبد میوه ی هر خانواده ای پیدا میشود. اصولا خیار را در همه جا میتوان یافت ولی اینکه این میوه زیاد است نباید فکر کرد که فایده ای هم ندارد. یکی از پر فایده ترین میوه ها همین خیار است (مخصوصا برای افرادی گرم مزاج هستند). در کل این میوه ی سبز تابستانی با ته تلخش مشهور است

دکتر سید مهدی میرغضنفری - یک متخصص طب سنتی گفت:

مزاج خیار سرد و تر است اما ته خیار که طعمی تلخ دارد مزاجی گرم دارد و به همین دلیل خوردن همزمان آن حین مصرف خیار باعث تعدیل طبع این میوه می‌شود.

هنگام خوردن خیار، ته تلخ آن را نیز بخورید

اگر مزه تلخ ته خیار را دوست ندارید آن را با نمک یا خرما میل کنید تا طبع سرد خیار با مزاج گرم نمک و خرما خنثی شود. در این صورت هضم آن نیز آسان می ‌شود و سریع تر معده را ترک می کند.
مزاج خیار سرد و تر است اما ته خیار که طعمی تلخ دارد مزاجی گرم دارد و به همین دلیل خوردن همزمان آن حین مصرف خیار باعث تعدیل طبع این میوه می‌شود.

مصلح خیار

عسل و ادویه‌هایی چون سیاه‌دانه، زنیان یا نعنا از جمله مصلحاتی هستند که مصرف آن همراه با خیار مفید دانسته شده.

فواید درمانی قسمت تلخ خیار

مصرف خیار بخصوص در روزهای گرم تابستان برای تسکین حرارت کبد و خون و التهابات بدن و التیام زردی و یرقان مفید است و صفرابر خوبی محسوب می‌شود.توصیه به گرم مزاجان برای مصرف روزانه خیار همراه با چند قطره آب لیمو جهت کاهش تشنگی و رفع عطش.خیار تا حدودی مُدر (ادرار آور) است و به دفع حرارت از کلیه ها و سموم بدن کمک می کند. ضمن اینکه از تکه های خیار یا رنده شده آن می توان در شربت ها استفاده کرد، تا باعث خنک شدن مزاج شربت ‌شود.

فواید مصرف موضعی خیار برای پوست های خشک

می توان خیار را لایه لایه کرد و روی پوست قرار داد. این کار برای پوست‌های خشک و ملتهب و داغ و مبتلا به اگزما مخصوصا در افراد گرم مزاج در مکان های گرم و خشک بسیار توصیه می شود.

همچنین بخوانید:

خواص خوردن آب دوغ خیار در روز های گرم تابستان

با آب خیار جوان تر بمانید!

فواید معجزه آسا آب خیار

خاصیت استفاده از روغن خیار+طرز تهیه روغن خیار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits