دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 خاصیت های باورنکردنی پودر نارگیل
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص و فواید پودر نارگیل _ نارگیل میوه‌ی آبداری است که پس از خشک شدن تمام رطوبت خود را از دست می‌دهد. با وجود از دست دادن آب، نارگیل خشک فواید درمانی بسیاری دارد.

خواص پودر نارگیل چرب خشک

نارگیل خشک حاوی مواد غذایی اساسی همچون فیبر، مس، منگنز و سلیسیم است. برای یک زندگی سالم نارگیل خشک بهترین خشکباری است که می‌توانید در رژیم غذایی خود وارد کنید. با دلگرم همراه شوید.

خواص پودر نارگیل برای سلامتی

1- کمک به متابولیسم بدن

از مزایای بسیار پودر نارگیل می‌توان به سطوح بالای چربی‌های اشباع سالم آن به صورت اسیدهای چرب متوسط (MCFA) اشاره کرد . این چربی‌ها توسط بدن به راحتی استفاده شده و به متابولیسمی سالم و سطح قند خون متوسط کمک می‌کند.

2- فیبر بالا

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند به کاهش علائم یبوست و همچنین جلوگیری از هموروئید و دیورتیکولوز کمک کند. قسمت سفید داخلی نارگیل فیبر غذایی قابل ملاحظه 61% را فراهم می‌کند؛ اما به دلیل اینکه فیبر اساسا نمی‌تواند توسط بدن جذب شود و همینطور برخی از کالری‌ها و کربوهیدرات‌های پودر نارگیل نیز جذب نمی‌شوند، هنگام دفع از طریق دستگاه گوارش به زدودن سموم بدن کمک می‌کنند.

3- کمک به نگهداری قند خون در سطحی سالم

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف محصولات دارای پودر و یا آرد نارگیل به کاهش اثر گلیسمی غذا و سطح قند خون پایدار کمک می‌کند. این بدان معنی است که پودر نارگیل برای افراد دیابتی و همینطور برای افرادی که به دنبال داشتن وزن سالمی هستند بسیار مفید می‌باشد.

4- کمک به سلامت سیستم گوارشی بدن

پودر نارگیل با دارا بودن ویژگی هضم سالم و تراکم مواد مغذی بالا به سلامت قلب نیز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که پودر نارگیل به دلیل فیبر غذایی محلول و نامحلول و داشتن چربی سالم MUFA به کاهش سطح کلسترول بد LDL و تری‌گلیسرید کمک می‌کند.

5- میزان آهن پودر نارگیل

خوردن روزانه دو قاشق غذاخوری پودر یا آرد نارگیل، 10% آهن مورد نیاز روزانه بدن شما را در یک رژیم غذایی 2000 کالری در روز تامین می‌کند. آهن برای تولید هموگلوبین و میوگلوبین که برای ایجاد گلبول‌های قرمز خون ضروری می‌باشند، لازم است.

کمبود آهن در رژیم غذایی شما، باعث ایجاد خستگی، تحریک پذیری، سرگیجه و احتمالا کاهش وزن می‌شود. شما با توجه به سن و جنسیت به بین 8 تا 18 میلی گرم آهن در روز نیاز دارید.

بیشتر بخوانید :

ترکیبات شگفت انگیز ماست با مواد غذایی دیگر + خواص و مضرات

خواص و ارزش غذایی لوبیا قرمز

مهمترین و بهترین خواص درمانی نشاسته برای سلامتی بدن

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits