دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص شگفت انگیز گل و میوه کاکتوس
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با خواص میوه کاکتوس _ اسم گیاه کاکتوس برای ما یادآور یک گیاهی بدبو، خاردار و بیابانی است اما جالب است بدانید که گل و میوه این گیاه خواص زیادی برای درمان بیماری ها ، زیبایی و تناسب اندام دارد.

خواص درمانی و زیبایی گل و میوه کاکتوس

برخی از میوه‌ها دارای خواص درمانی منحصربفرد و اعجاب‌انگیزی هستند. یکی از این میوه‌های دارویی مربوط به کاکتوس است که گنجینه‌ای ارزشمند درون خود دارد. با دلگرم همراه شوید.

خاصیت هایی جالب در مورد میوه کاکتوس

فواید و خواص میوه کاکتوس برای بدن

  • تحقیقات جدید نشان داده که میوه کاکتوس برای درمان دیابت، چاقی و اسهال مفید می باشد.
  • میوه کاکتوس، بیضی شکل به رنگ قرمز بنفش و سطح آن پوشیده از خارهای ریز است.
  • میوه کاکتوس خوردنی و به دلیل داشتن فیبر بالا و آنتی‌اکسیدان‌ها در بسیاری از نقاط جهان به ویژه آمریکای لاتین محبوب مردم بومی است.
  • کاکتوس مصارف پزشکی نیز دارد و برای درمان دیابت، کلسترول بالا، چاقی، کولیت و اسهال استفاده می‌شود. این میوه همچنین دارای خواص ضدویروسی و ضدالتهابی است.
  • مطالعات اولیه نشان می‌دهد که میوه کاکتوس می‌تواند سطح قندخون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد.
  • میوه این گیاه منبع غنی از ترکیباتی موسوم به بتالین‌ها است که فیتوکمیکال‌های منحصربه‌فرد در میوه‌هایی به رنگ قرمز – بنفش مثل میوه کاکتوس و چغندر هستند.
  • بتالین‌ها در واقع گلیکوزیدهایی هستند که به کاهش قندخون کمک می‌کنند. در مطالعه پزشکی که در سال 1990 انجام گرفت معلوم شد این میوه برای دیابتی‌ها مفید است.

تا به حال میوه گل کاکتوس خورده اید؟! خواص فوق العاده میوه کاکتوس

عوارض جانبی کاکتوس

کاکتوس اگر به عنوان غذا خورده شود احتمالا بی خطر است و ( برگ، ساقه، گل، میوه و عصاره های استاندارد شده کاکتوس ) زمانی که به عنوان دارو در مقدار مناسب برای یک دوره کوتاه استفاده شود. احتمالا خطری ندارد.
کاکتوس می تواند برخی از اثرات جانبی از جمله اسهال خفیف، تهوع، افزایش مقدار و دفعات مدفوع، نفخ و سردرد را ایجاد کند.

بارداری و شیردهی - شناخت کافی برای استفاده از کاکتوس در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد لذا از در بارداری و شیردهی مصرف آن اجتناب کنیدکاکتوس ممکن است سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد لذا باید علائم کاهش قند خون ( هیپوگلیسمی ) را شناخته و بر قند خون نظارت داشته باشید.

کاکتوس ممکن است روی سطح قند خون تاثیر بگذارد و در طول و بعد از عمل جراحی در کنترل قند خون مشکل ایجاد کند لذا استفاده از کاکتوس را حداقل 2 هفته قبل از عمل جراحی متوقف کنید.Chlorpropamide در افراد مبتلا برای کاهش قند خون استفاده می شود کاکتوس نیز ممکن است قند خون را کاهش دهد لذا مصرف کاکتوس گلابی خاردار همراه با Diabinese ) chlorpropamide ) ممکن است سبب کاهش بیش از حد قند خون شود و دوز chlorpropamide ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد .

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits