دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۲ خاصیت معجزه آسا معجون سیر و لیمو برای قلب و عروق
23
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سیر و لیمو برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، فشار بالا، پوکی استخوان و دیابت تاثیرات معجزه آسایی از خود نشان میدهد.

مجله دلگرم | معجون سیر و لیمو خواص بسیار زیادی دارد. سیر و لیمو می‌توانند رسوبات تجمع یافته در عروق خونی را کاهش داده و از بین ببرند. این دو ماده قدرتمند کلسترول خون را نیز پایین آورده و خطر بروز بیماری‌‌های قلبی را کاهش می‌دهند. بنابراین معجون سیر و لیمو که کاملا گیاهی و سنتی است می‌تواند عروق قلب شما را باز و از سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری کند. ضمن اینکه فشار خون، چربی و کلسترول خون شما را نیز کاهش خواهد داد.

خواص معجون سیر و لیمو

  1. قابلیت بازکردن عروق و رگ‌های قلب
  2. پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی
  3. کاهش فشار خون
  4. کاهش کلسترول خون
  5. رفع کمر درد
  6. افزایش قدرت شنوایی
  7. حفظ تعادل قند خون بدن
  8. مفید برای پانکراس
  9. ذوب کردن سنگهای کلیه و صفرا
  10. ادرار آور
  11. جلوگیری از ورم
  12. جلوگیری از زخم معده و اثنی عشر

معجون‌های سلامتی با طعم لیموترش

خواص سیر

سیر خون را رقیق می‌کند و ضد سرماخوردگی؛ ضد اسهال، ضد آسم، افزایش دهنده قوای جنسی و تنطیم کننده فشار خون و چربی خون است. سیر تاثیر بالایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و می‌تواند به درمان بیماری‌های سرطانی هم کمک کند.برخی از سیر و عسل معجونی تهیه کرده و به صورت ناشتا مصرف می‌کنند که تاثیر خوبی بر عفونت‌زدایی بدن و رفع سرماخوردگی و ترمیم زخم‌ها دارد و همچنین برای لاغر شدن و جلوگیری از ریزش مو هم مفید است.

حتماً بخوانید:
۱۸ خاصیت معجزه آسا سیر و لیمو برای پرندگان

۱۸ خاصیت معجزه آسا سیر و لیمو برای پرندگان

خواص سیر برای پرنده همه ما از خواص های شگفت انگیز ماده ای به نان سیر کم و بیش میدانیم. سیر سرشار از فولیک اسید،کلسیم،آهن، منیزیم، پتاسیم، ویتامینc ،و…

خواص لیمو

مهم‌ترین و بیشترین ماده موثره موجود در لیمو ویتامین ث آن است. علاوه بر این لیمو دارای کلسیم، ویتامین‌های گروه ب، فسفر، آهن، روی، پتاسیم، منیزیم، فیبر، پروتئین، چربی و کربوهیدرات است که موجب می‌شود خواص مطلوب و مفیدی برای بدن داشته باشد.لیمو در درمان سرماخوردگی، رفع آبریزش بینی، تقویت بدن کمک می‌کند و علاوه بر این می‌تواند الکترولیت‌های بدن شما را تنظیم کرده و مواد سمی بدن را دفع کند.خاصیت اسیدی لیمو می‌تواند به سفید کردن دندان‌ها نیز کمک کند و برای رفع سرماخوردگی و سرفه نیز برخی از مخلوط عسل و آبلیمو استفاده می‌کنند که می تواند گلو را نرم کرده و سرفه را کاهش دهد.رفع یبوست، ضد عفونت و ضد باکتری و کمک به دفع سنگ کلیه از سایر خواص لیمو ترش است و می‌تواند فشار خون را نیز کاهش دهد.

روش تهیه معجون سیر و لیمو

روش اول

برای تهیه این معجون یک لیوان آبلیمو، یک لیوان زنجبیل، یک لیوان آب سیر را با یک لیوان سرکه سیب مخلوط کنید. سپس این محلول را به مدت نیم ساعت روی شعله کم حرارت دهید تا یک چهارم آن تبخیر شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک شود. پس از اینکه محلول شما خنک شد، سه لیوان عسل را با آن مخلوط کنید و در یک ظرف شیشه بریزید.

روش دوم

سی حبه سیر برداشته و خوب ریز کنید، سپس شش عدد لیمو را پوست و سپس خرد کنید. هر دوی سیر و لیمو ی خرد شده را در یک مخلوط کن بریزید و به آنها اندکی آب اضافه کنید و به کمک مخلوط کن کاملا میکس کنید.این مخلوط را به همراه دو لیتر آب در یک قابلمه ریخته و به مدت پنج دقیقه روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس آن را از روی حرارت بردارید و صاف کنید و داخل یک بطری شیشه‌ای بریزید.

روش سوم

برای تهیه این معجون سی حبه سیر را به همراه نه عدد لیمو مخلوط کرده و با هفت لیوان آب داخل قابلمه ریخته و حرارت دهید، اما مراقب باشید که به جوش نیاید. پس از اندکی حرارت دیدن این مخلوط را برداشته و بدون عبور از صافی، به داخل بطری شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این معجون را تا چهل روز، روزی نصف استکان از این معجون را بعد از هر وعده غذایی بنوشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (23 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits