دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۲۰ خاصیت باورنکردنی کافور که نمیدانستید!
5
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خواص کافور بسیار است. شما میتوانید از فواید کافور برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کنید. در این مقاله شما را با 20 تا از خواص کافور آشنا میکنیم

مجله دلگرم | کافور دارویی سفید رنگ با طبعی سرد و خشک است که از درختی به همین نام گرفته می‌شود؛ درختی تا ارتفاع 50 متر که در ویتنام، چین و ژاپن پرورش می‌یابد. این ماده گاهی در شکاف درخت به شکل بلور دیده می‌شود که با دستگاه مخصوص تقطیر از بلورهای در آب ریخته شده، کافور خالص به دست می‌آید. این ماده دارای بویی قوی و اثر ضدعفونی کننده است و به صورت پودر، قرص و یا محلول‌های روغنی به کار می‌رود.

خواص کافور چیست؟

فواید دارویی و درمانی کافور کدامند؟

divider

خارش و تحریک‌پذیری پوست را کاهش‌می‌دهد

کافور خنک و خوشبو را می‌توان برای کاهش خارش و تحریک‌پذیری پوست استفاده‌کرد. خوب، دفعه بعدی که پوست‌تان سرخ و خراشیده‌ مانند شد، برای تسکین فوری آن، از خمیر کافور استفاده‌کنید.

درد را تسکین‌می‌دهد

کافور را می‌توان برای تسکین دردهای ناشی از زخم‌ها و گزش حشرات به‌کاربرد. می‌شود از آن مانند داروی مالشی نیز استفاده‌کرد و مستقیم بر پوست گذاشت.

سوختگی‌ها را درمان‌می‌کند

کافور می‌تواند به‌عنوان درمانی برای سوختگی‌های جزیی و رفع جای سوختگی به‌کارمی‌رود. برای این کار، مقدار کمی کافور را در آب حل‌کرده و بر ناحیه سوخته یا بریده‌شده بگذارید. این کار را باید هرروز و تا زمان محوشدن جای زخم‌ها انجام‌داد.

آکنه را درمان‌می‌کند

کافور برای آکنه؟ بله، می‌توانید با استفاده از کافور معجزه‌آسا، از آکنه خلاص‌شوید. این ترکیب، درمانی عالی برای آکنه است زیرا قرمزی و تحریک‌پذیری را کاهش‌می‌دهد. من برای رفع آکنه خود، روزانه از داروی مالشی کافور استفاده‌می‌کنم و واقعا موثر است، به من اعتمادکنید.

اگزما را درمان‌می‌کند

کافور- ماده ضروری اتاق عبادت- برای تسکین اگزما و کنترل خارش نیز به‌کارمی‌رود. کافور، بهترین درمانی است که در زمان بروز اگزما یا زمانی که به‌دنبال کنترل‌کردن التهاب و خارش هستید، می‌توانید به آن متوسل‌شوید.

قارچ ناخن را درمان‌می‌کند

رشد قارچ در ناخن پای‌تان هم چندش‌آور است هم دردناک و استفاده از خمیر کافور می‌تواند رشد قارچ را کاهش‌دهد. قارچ ناخن می‌تواند سرسخت ‌باشد و دوباره به‌وجود بیاید. اگر درمان ناخن‌های‌تان را با کافور ادامه‌دهید، احتمال بازگشت قارچ به حداقل می‌رسد.

برای پرکردن ترک‌های پاشنه پا مفید است

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که با هرنوع کفشی جوراب می‌پوشید تا ترک‌های پاشنه‌های پای‌تان را بپوشانید؟ مهم نیست چقدر خوب لباس پوشیده‌باشید، پاشنه‌های ترک‌خورده می‌تواند اعتمادبه‌نفس‌تان را بکشد. حدس‌بزنید! کافور می‌تواند این ترک‌ها را نیز نرم‌کند.

راش پوست را تسکین‌می‌دهد

کافور، هنگامی که در آب حل‌شده و بر راش‌های پوستی گذاشته‌شود، پس از چند روز استفاده، باعث محوشدن راش‌ها می‌شود. کافور مخصوصا برای راش‌های پوستی که به‌دلیل گرما و عرق‌کردن به‌وجود آمده‌اند مفید است.

خواص کافور

عفونت‌های قارچی و باکتریایی

کافور خنک و آرام در بسیاری از پمادهای پوستی برای درمان طیف وسیعی از عفونت‌های قارچی و باکتریایی به‌کارمی‌رود.

ریشه‌های مو را تقویت‌می‌کند

ریزش مو مشکلی رایج برای بیشتر ماست. استفاده از روغن کافور می‌تواند بدون آسیب‌رساندن به مو این مشکل را کاهش‌دهد.

رشد مو را تقویت‌ میکند

چه‌کسی دوست‌ندارد شبیه راپانزل باشد؟ اما همه ما می‌دانیم گفتنش آسان‌تر از انجام‌دادنش است. موی بلند در محیط آلوده امروز، بیشتر یک توهم است تا یک واقعیت قابل دسترسی. اما صبرکنید، ناامید نشوید چراکه ما راه‌حلی برای رشد مو داریم.

حجم مو را افزایش‌می‌دهد

باد و گرمای شدید می‌توانند موی ما را شبیه به جارو کنند. استفاده از روغن کافور می‌تواند موی شما را صاف و نرم کند.

با ریزش مو مبارزه‌می‌کند

استفاده از روغن کافور می‌تواند ریزش مو را کاهش‌داده و رشد مو را تقویت‌کند.

شپش و ساس را می‌کشد

آیا تا حالا پوست سرتان را برای تسکین فوری خارانده‌اید؟ ممکن است شپش داشته‌باشید. اگر شامپوهای ضدشپش نتوانسته‌اند کمکی به شما کنند، کافور را امتحان‌کنید. ثابت‌شده کافور برای کشتن شپش مفید است.

خواص آنتی‌اکسیدانی

کافور به داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی معروف است که به کاهش فرآیند اکسید‌شدن در بدن کمک‌می‌کند، بنابراین رادیکال‌های آزاد را که عامل مشکلات سلامتی مانند پارگی بافت‌ها، بیماری‌های کبدی و مشکلات قلبی‌عروقی هستند را می‌کشد.

مانند یک محرک عمل‌می‌کند

کافور به تقویت فعالیت دستگاه گردش خون شناخته‌شده است. کافور مانند محرک سوخت‌وساز عمل‌کرده و گوارش را بهبودمی‌بخشد. عملکرد دستگاه دفع ادرار هم با استفاده از روغن کافور تقویت‌می‌شود. بنابراین، کافور را می‌توان برای درمان دردهای مربوط به سوخت‌وساز، گردش خون و گوارش به‌کاربرد.

خواص ضدعفونی‌کننده

دانه‌های کافور یک ضدعفونی‌کننده خوب هستند. می‌توانید خمیر دانه‌های کافور را بر بریدگی‌ها و خراش‌های جزیی بگذارید تا از عفونت جلوگیری‌کند. خواص تسکین‌دهنده و خنک‌کننده کافور از عفونت و درد جلوگیری‌می‌کند.

خلاصی از مشکل معده

به‌دلیل عادات غذایی نامنظم و در دسترس بودن غذاهای آماده، بیشتر ما امروز یا فردا به مشکل معده دچارمی‌شویم. دفعه بعدی که چنین مشکلی داشتید، کافور را به‌یاد بیاورید.

تسکین درد

همه ما از انواع بالم‌ها و اسپری‌ها برای خلاصی از درد مفصل یا التهاب استفاده‌می‌کنیم اما آیا می‌دانستید بیشتر این بالم‌ها کافور دارند؟

بی‌حس‌کننده

بی‌حسی اعصاب حسی در ناحیه‌ای که کافور بر آن گذاشته‌شده یکی از خواص کافور است و بنابراین می‌توان از کافور به‌عنوان یک بی‌حس‌کننده موضعی استفاده‌کرد. کافور، شدت اختلالات عصبی را کاهش‌داده و باعث آرامش افراد دچار به اضطراب مزمن می‌شود.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits