دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص جادویی پیاز و عسل در درمان بیماریها
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از محصولات خانگی موثر برای درمان سرماخوردگی پیاز است. می توانید از ترکیب پیاز و عسل برای رفع سرماخوردگی و انواع بیماریهای دیگر کمک بگیرید.

خواص پیاز و عسل

خواص عسل و پیاز در درمان بیماری ها به خوبی شناخته نشده و افراد کمی با فواید مصرف پیاز و عسل آشنا هستند. در صورتی که از شربت سرفه کنونی خود ناراضی هستید، عسل و پیاز را امتحان کنید که نوعی داروی سرفه است. این ترکیب، نوعی شربت خوش طعم و موثر می‌باشد. شاید باورتان نشود، اما با استفاده پیاز می‌توان داروهای طبیعی زیادی تولید نمود.

یک ویروس بسیار ناخوشایند درون بدن ما وجود دارد که هیچ پزشکی نمی‌تواند آن را از بین ببرد. این ویروس جدید، تازه و قوی است که هیچکس منشأ آن را نمی‌داند و نمی‌توان با استفاده از واکسن از دست این ویروس رها شد.

خواص پیاز و عسل

ترکیب عسل و پیاز برای درمان سرفه

تهیه این داروی طبیعی بسیار ساده است.

  1. یک پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و درون یک کاسه بریزید.
  2. بر روی آن عسل بریزید و بگذارید این مواد به مدت چند ساعت با یکدیگر ترکیب شوند.
  3. پس از آن، ترکیب شما آماده است.

به مدت دو روز، یا هر مدت زمانی که دفعات سرفه شما کاهش می‌یابد، هر دو ساعت ۱ قاشق چایخوری از این ترکیب را میل کنید. پس از آن، دفعات مصرف را کم کنید تا زمانیکه به میزان ۳ بار در روز برسید. حتی در صورتی که سرفه‌های شما متوقف شدند، این شربت را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز مصرف نمایید. کودکان نیز می‌توانند این ترکیب را مصرف نمایند، زیرا مصرف پیاز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، مگر در مواقعی که اثر ملین خفیف بر روی روده داشته باشد.

عسلی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند از هر نوعی باشد، به شرط اینکه عسل خام تهیه کنید. همچنین عسل موجود باید مایع باشد، زیرا در صورتی که عسل متبلور شده باشد، در واقع نمی‌توانید از آن استفاده کنید. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، باید آن را گرم کنید تا مجدداً به حالت مایع در بیاید. برای این منظور شیشه عسل را درون آب داغ قرار دهید و هر چند دقیقه یک بار آن را به هم بزنید. سپس آن را از درون آب در آورده و بگذارید تا خنک شود، زیرا تنها در این حالت می‌توانید آن را با پیاز ترکیب کنید و هرگز عسل داغ را بر روی پیاز نریزید.

خواص پیاز و عسل در درمان آسم و برونشیت

یکی از راه‌های ساده رقیق کردن ترشحات غلیظ بینی, رفع انسداد و احتقان آن جویدن تکه‌ای پیاز بدون فرو بردن آن است.

پیاز یک داروی خانگی است, از عصاره آبی این گیاه به همراه عسل شربتی تهیه می‌شود که مصرف یک قاشق غذاخوری آن سه بار در روز در پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آسم و برونشیت مؤثر است.

ترکیب عسل و پیاز برای درمان سفیدی مو

پیاز گیاهی است که در درمان سفیدی مو ، عفونت پوست سر و یا شوره آن بسیار موثر است. طبق آزمایشات به عمل آمده، افرادی که روزانه ۲ بار آب پیاز را به موهای خود زده‌اند از شانس بالایی برای رشد مجدد مو برخوردار بوده‌اند.

  1. در این روش درمانی تنها به ۲ عدد پیاز و مقداری عسل نیاز است. ابتدا پیازها را پوست کنده و آنها را به تکه‌ای متوسط خرد کنید.
  2. آب آنها را گرفته و ۱-۲ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.
  3. در صورت تمایل می‌توانید یک یا دو قطره روغن به آن اضافه کنید.
  4. مخلوط به دست آمده را بر روی تکه‌های طاس سر خود ماساژ دهید.
  5. موهای خود را با یک کلاه پوشانده و بگذارید به مدت یک شب بر روی سرتان بماند پس از آن به مدت ۴۵ دقیقه موی خود را شستشو دهید.

بیشتربخوانید:

درمان طبیعی ریزش مو با آب پیاز و عسل

۸ دلیل مفید برای خوردن پیاز که تا به حال نمیدانستید!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    نارمک | ۵ سال پیش
    مرسی عزیززم میشه بگین برای جوش هم خوبه یا نه ؟ من جوش زیاد میزنم و همه میگن عسل و پیاز بزن من میترسم بیشتر جوش بزنم چون عسل گرمه.....
    0
    0
    
    hits