دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص بی نظیر آب نارنج

خاصیت خوردن آب نارنج

خواص بی نظیر آب نارنج
25
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آب نارنج : خاصیت ضدعفونی کنندگی، کنترل فشار خون بالا ، کاهش ترشح صفرا، درمان ترش کردن معده و معالجه تورم حلق و گلو از مهمترین خواص آب نارنج در طب سنتی است. آب نارنج دارای طبع سرد و خشک است و سرشار از انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین ث است.

با خواص شگفت انگیز آب نارنج بیشتر آشنا شوید

آب نارنج دارای طبع سرد و خشک است و سرشار از انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین ث است. خاصیت ضدعفونی کنندگی، کنترل فشار خون بالا ، کاهش ترشح صفرا، درمان ترش کردن معده و معالجه تورم حلق و گلو از مهمترین خواص آب نارنج در طب سنتی است.آب نارنج عصاره میوه نارنج است که برای از یبن بردن تلخی آن، بعد از آب گرفتن نارنج، 2 بار آنرا جوشانده و بعد از خنک شدن آب نارنج را مصرف می کنند.

نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب نارنج همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد.این مایع ترش به دلیل طعم ویژه ای که دارد در صورتی که به غذا یا سالاد اضافه شود، نیاز به مصرف نمک را کاهش می دهد و به تحریک اشتها کمک می کند.

موارد مصرف آب نارنج (Bitter orange juice)

آب نارنج برای خوشبو کردن و بهبود طعم غذا استفاده می‌شود.

فواید آب نارنج

خواص درمانی آب نارنج

  1. آب نارنج طبیعت سرد و خشک دارد.
  2. طبق اصول طب سنتی، ترشی‌ها همه به عصب‌ها ضرر می‌رسانند. از بین ترش مزه ها، نارنج کمترین ضرر را به عصب‌ها می‌رساند.
  3. خوردن آب نارنج همراه با شکر، صفرای زیادی را از بدن خارج می‌کند.
  4. آب نارنج، خاصیت کاهندگی قند خون است. از این رو به بیماران دیابتی توصیه می شود این چاشنی را همراه سالاد سبزیجات تازه و غذایشان میل کنند.
  5. کسانی که کم خونی دارند یا در معرض کمبود آهن هستند، بهتر است همراه غذایشان آب نارنج مصرف کنند.
  6. آب نارنج پایین آورنده چربی خون است.
  7. در ضمن یک ضدعفونی کننده محسوب می شود و مصرف آن هنگام گلودرد اثرات مثبتی را به همراه دارد.

حتماً بخوانید:
خاصیت خوردن نارنج

خاصیت خوردن نارنج

خاصیت بی نظیر مصرف نارنج در طول روز همه ی آنچه باید در مورد نارنج بدانید را در این بخش از دلگرم مورد بررسی قرار میدهیم. مقدمه ای در مورد نارنج نارنج…

مضرات آب نارنج (موارد احتیاطی و منع مصرف)

براساس اصول طب سنتی، همه مواد غذایی ترش برای اعصاب بدن مضر هستند، با این وجود در بین ترش مزه‌ها، نارنج کمترین ضرر را به عصب‌ها می‌رساند. برخی از عوارض زیاده‌روی در مصرف آب نارنج عبارتند از:

زیاده‌روی در مصرف نارنج و آب نارنج ممکن است باعث افزایش فشار خون شود که می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و تپش قلب شود. لازم است بدانید آب نارنج با کافئین واکنش می‌دهد و خطر ابتلا به فشار خون بالا، غش، حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.استفاده از آب نارنج در برخی افراد باعث تشدید سردردهای میگرنی می‌شود.آب نارنج ممکن است باعث تشدید بیماری گلوکوم شود.آب نارنج ممکن است با دارو‌های استاتین تداخل دارویی ایجاد کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (25 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits