دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه انرژی زا در خانه

چگونه در خانه انرژی زا درست کنیم ؟

طرز تهیه انرژی زا در خانه
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نوشیدنی انرژی زا بین روز و یا حین انجام کار روزانه انرژی و توان بسیاری به ما میرساند طوری که حس میکنیم جون تازه ای در غالب خود دریافته ایم اما غافل از اینکه این انرژی زای پر شکر منهای انژی فراوانی که به ما میدهد تاثیرات مخربی هم دارد پس با مه همراه...

نوشیدنی انرژی زای خانگی درست کنیم

به جای خریدن نوشیدنی های انرژی زا که برای سلامت هم مضر هستن خودتون توی خونه یه نوشیدنی انرژی زای سالم با شکر و کافئین کمتر درست کنید تا هم ضرر کمتری داشته باشه و هم خستگی رو از تنتون دربیاره. اینجا با مواد لازم و خواص نوشیدنی های انرژی زای خانگی آشنا بشید.

چگونه نوشیدنی انرژی زا بسازیم

انرژی زای خانگی

نوشیدنی انرژی زای شماره ۱

مواد لازم برای تهیه انرژی زا:

  1. آب تصفیه شده
  2. ۱ اسلایس لیمو
  3. مقدار کمی فلفل قرمز

علاوه بر این که روزانه باید ۷ الی ۸ ساعت بخوابید آبرسانی به بدن نیز اهمیت زیادی دارد تا عملکرد بدن در سطح بالایی قرار بگیرد. مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی فقط آب، لیمو و مقدار کمی فلفل قرمز است. لیمو هم به نوشیدنی طعم خوبی می دهد و هم تاثیر قلیایی روی سیستم بدن دارد که به بدن کمک می کند سطح PH متعادلی داشته باشد. فلفل قرمز نیز با سالم نگه داشتن سیستم قلبی عروقی بدن از قلب محافظت می کند. ترکیب این مواد با ۴ الی ۵ لیوان آب همان تاثیر ۸ لیوان آب روزانه را خواهد داشت.

نوشیدنی انرژی زای شماره ۲

روزانه به مقدار مورد نیاز (خوردن این نوشیدنی شب ها پیشنهاد نمی شود)

مواد لازم برای تهیه انرژی زا:

  1. آب گرم
  2. ۱ و نیم الی ۲ قاشق چای خوری عسل
  3. ۲ سانتیمتر ریشه زنجبیل تازه
  4. ¼ قاشق چای خوری پودر هل
  5. ¼ قاشق چای خوری زردچوبه

مقداری از زنجبیل را خرد کنید و آب بقیه آن را بگیرید و داخل لیوان بریزید. باقی مواد را اضافه کنید و روی آن آب گرم بریزید.

این نوشیدنی بدون کافئین و شکر هم خوشمزه ست و هم انرژی بخش. زنجبیل سرعت متابولیسم بدن را بالا می برد به علاوه با کمک به فرایند تغذیه خواب آلودگی بعد از نهار را از بین می برد. زردچوبه از خانواده زنجبیل نیز سرعت همه چیز را در بدن بالا می برد به خصوص سطح انرژی. هل نیز گردش خون را بالا می برد و انرژی بدن را تقویت می کند. عسل نیز یکی از بهترین شکرهای مفید برای بدن است که انرژی بدن را بالا می برد.

نوشیدنی انرژی زای شماره ۳

صبح ها ۱ لیوان

مواد لازم برای تهیه انرژی زا:

  1. ۱ عدد موز رسیده
  2. ¼ پیمانه بادام یا ۲ قاشق غذاخوری کره بادام
  3. ۱ قاشق پودر پروتئین آب پنیر
  4. ۲ عدد برگ کلم پیچ
  5. ½ پیمانه ماستچ
  6. ۱ قاشق غذاخوری بذر کتان
  7. ۱ پیمانه شیر

۶۰ درصد خانم ها در برنامه های غذایی خود به اندازه کافی پروتئین دریافت نمی کنند و این اولین دلیل خستگی آن هاست. با این نوشیدنی پروتئینی صبحانه روز خود را پر انرژی شروع کنید. می توانید این نوشیدنی را همراه با نان تست غلات کامل میل کنید.

نوشابه انرژی‌زای زنجبیلی

نصف قاشق مرباخوری پودر یا به اندازه یک بند انگشت کامل از زنجبیل تازه را خرد کرده و با دو لیوان آب جوشانده و میل کنید تا یک روز پر از انرژی داشته باشید. اگر طعم این دمنوش برایتان تند و غیرقابل تحمل است، چند قطره آب لیمو و مقداری عسل به آن اضافه کنید. این دمنوش باعث نشاط بسیار می‌شود؛ به‌خصوص اگر آن را صبح میل کنید، روزی بسیار پرانرژی و پرتلاش خواهید داشت. همچنین این دمنوش بهبوددهنده دردهای مفاصل و نفخ معده است، اما می‌تواند برای مبتلایان به زخم یا درد معده بسیار خطرناک باشد و سوزش معده یا سوزش زخم معده را افزایش می‌دهد.

اگر نصف قاشق مرباخوری سرخالی زعفران با دو، سه لیوان آب جوش مخلوط شود و مقداری نبات، چند قطره آبلیمو و حتی مقداری گلاب به آن اضافه کنید از اثرات نشاط‌آوری و ضدافسردگی بسیار قوی زعفران بهره خواهید برد

زنجبیل در افرادی که سردردهای ضربان‌دار دارند، باعث تشدید سردرد می‌شود و به همین دلیل باید با احتیاط مصرف شود، اما افرادی که ضعف هضم دارند و بعد از خوردن دو، سه قاشق غذا احساس پری و سیری می‌کنند، می‌توانند برای تقویت هضم از این دمنوش استفاده کنند اما نوشیدن بیش از یک لیوان از این دمنوش به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

Fmd | ۳ سال پیش
هرکسی این نوشیدنی هارو بخورد از قبلش با ۱۱۵ هماهنگی بکنند از بس که عالیه
0
0

hits