دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا خوردن ترشی باعث کم خونی میشود ؟
21
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر ماده غذایی که طعم ترشی دارد با خون سازی منافات دارد. لذا توصیه میشود افرادی که دچار کم خونی هستند از مصرف ترشی دوری نمایند.

ترشی و کم خونی

ترشی بخشی از فرهنگ غذایی ما ایرانیان است و نمی‌توان در خصوص خوب یا بد بودن مطلق آن صحبت کرد، اما باید توجه داشت که مصرف زیاد این ماده غذایی می‌تواند پیامدهای منفی برای مصرف کنندگان به ویژه زنان به همراه داشته باشد.

مواد ترشی دارای طبع سرد و خشک هستند. و افراد کم خون باید از مواد غذایی گرم و تر بیشتر استفاده کنند.

با توجه به وجود حجم بالای سرکه در ترشی، توصیه می‌شود بیشتر از یک قاشق در طول روز از این ماده استفاده نشود، زیرا مصرف زیاد سرکه بر روی معده تاثیر منفی می‌گذارد.

مصرف زیاد ترشی توسط زنان منجر به تشدید کم خونی و فقر آهن در آنها شده و در ادامه افت فشار به همراه دارد.

خطر مصرف ترشی که فقط با سرکه درست می‌شود بیشتر است، اما نوع دیگری از ترشی وجود دارد که سرکه کمتری در آن استفاده می‌شود که بهتر است خانواده‌ها این نوع ترشی را بیشتر در سبد غذایی خود جای دهند.

فصل مناسب برای مصرف ترشیجات

از نظر موقعیت زمانی، زمان مصرف ترشیجات، سه‌ماهه زمستان و ماه اول بهار است؛ از خوردن ترشیجات در فصل تابستان و پاییز باید پرهیز کرد چون از نظر طب سنتی ایران، غذاهای فصل زمستان باید دارای طبع گرم باشند لذا توصیه می‌شود کنار غذاهای با طبع گرم و خشک، مصرف ترشیجات را برنامه‌ریزی کرد.

چه زمانی نباید ترشی خورد؟

از خوردن ترشیجات در شب پرهیز کنید؛ خوردن سرکه و ترشیجات در شب باعث دفع بیشتر کلسیم از بدن شده و موجب پوکی استخوان و ضعف اعصاب و حتی سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (21 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits