دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید خرمالوی نارس برای بدن!
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرمالوی نارس , درمان خانگی درد معده و روده - در این مطلب از دلگرم به فواید خرمالوی نارس برای حل مشکلات معده و تقویت روده می پردازیم و در ادامه می توانید با ارزش غذایی این میوه پاییزی بیشتر آشنا شوید .

دردی که با خرمالوی نرسیده درمان می شود

خرمالوی نارس با این که حالت جمع شدگی در دهان ایجاد می کند، بهترین و موثرترین دارو، برای تقویت معده و التیام بیماری های التهابی روده است.

تقویت معده و روده با مصرف خرمالوی نارس

به گفته یک متخصص طب سنتی:

خرمالوی نارس با این که بسیار گس و قابض است و حالت جمع‌شدگی در دهان ایجاد می‌کند، بهترین و موثرترین دارو، برای تقویت معده و التیام بیماری‌های التهابی روده است.

دکتر سید مهدی میرغضنفری افزود

خرمالویی که رسیده نباشد، حالت جمع شدگی در دهان ایجاد می‌کندکه نشانه قابض بودن آن است و برای پرزهای معده و تقویت عمل هضم بسیار مفید است.همچنین افرادی که دچار بیماری های التهابی روده (IBD) مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو هستند، می‌توانند از خاصیت جمع‌کنندگی خرمالویی که قدری نارس است نفع ببرند و خونریزی گوارشی خود را کنترل کنند.این متخصص به افرادی که مشکل معدوی ندارند توصیه کرد گاهی از پوست خرمالو استفاده کنند، چرا که پوست این میوه می‌تواند پرزهای معده را دباغی کند.

بررسی خواص خرمالوی نارس

وی با اشاره به اینکه اگر همیشه از غذاهای نرم استفاده کنیم، دچار شلی و لزج شدن سطح داخلی معده و روده می‌شویم گفت: معده و روده باید اندکی زبر و حالت سمباده داشته باشند تا بتواند غذا را ریز و هضم کنند و از دستگاه گوارش عبور دهند، در نتیجه خوردن گهگاه میوه های گس و قابض همچون خرمالو، پوست میوه ها و سبوس کمک بهتری به هضم مواد مواد معدنی موجود در غذاها می کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، ضمن اشاره به اینکه خرمالو می تواند به تولید خون در بدن کمک کند گفت: با این که خرمالو طبع گرم و تر دارد، اما حرارت خیلی بالایی در بدن ایجاد نمی کند و برای اکثر مزاج‌ها مناسب است؛ با این حال، در برخی افراد حالت آلرژن دارد و ایجاد حساسیت می کند و ممکن است باعث بروز عطسه و سرفه شود.این افراد باید در مصرف خرمالو جانب احتیاط را رعایت کنند.

درباره مضرات خرمالو بیشتر بدانید:

  • اگرچه خرمالو خواص بسیار زیادی دارد، اما خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد خرمالوی نارس در روز توصیه نمی شود. ضمن اینکه خوردن همین مقدار از خرمالوی نارس و گس هم برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند، مناسب نیست؛ چون تانن موجود در آن یبوست را تشدید می کند.
  • بهتر است کسانی که اختلالات روده ای دارند یا عمل جراحی روده انجام داده اند یا به بیماری سل مبتلا هستند، خرمالو نخورند یا در مصرف آن محتاط باشند.
  • افراط در مصرف خرمالو موجب افزایش وزن میشود.
  • افراط در مصرف خرمالو موجب انسداد روده میشود.
  • کسانی که تمایل به خوردن خرمالو با پوست دارند، حتما باید پیش از این کار، آن را خوب بشویند و به تکه های کوچک تقسیم اش کنند تا بتوانند نگام خوردن، آن را خوب بجوند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.
  • مصرف این میوه به صورت گس و نرسیده چندان مناسب نیست و بهتر است خرمالوی رسیده و شیرین را برای خوردن انتخاب کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits