دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 درباره فواید پنیر بز چه می‌دانید؟

آیا با خواص فوق العاده ی پنیر بز آشنا هستید؟

درباره فواید پنیر بز چه می‌دانید؟
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پنیر بز : شیر بز در مقایسه با شیر گاو انتخاب مناسب‌تری است؛ چرا که شیر بز به دلیل هضم و جذب راحت پروتئین‌های آن، چربی‌های کوچک‌‌تر و همچنین جذب بیشتر مواد معدنی چون کلسیم، منیزیم، مس و آهن در مقایسه با شیر گاو مفیدتر تلقی می گردد.

درباره فواید پنیر بز چه می دانید؟

افرادی که در مکان هایی مانند فرانسه زندگی می کنند، هزاران سال است که از پنیر بز استفاده می کنند. در واقع، مورخان معتقدند که پنیر بز به احتمال زیاد یکی از اولین محصولات لبنی است که تا کنون مصرف شده است. همچنین برای اشخاصی که به شیر گاو آلرژی دارند، شیر بز با داشتن عناصری که آلرژی زایی کمتری دارند، جایگزین بهتری محسوب می‌شود.شیر بز از طریق کاهش چربی‌های خونی، اثرات آنتی‌اکسیدانی و دفع مواد زاید، پیشگیری از چاقی و دیابت نوع دو و جلوگیری از تشکیل لخته خونی، غذایی مفید برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی است. برای اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه شوید.

دلایلی خوب برای مصرف پنیر بز

شیر بز در مقایسه با شیر گاو انتخاب مناسب تری است؛ چرا که شیر بز به دلیل هضم و جذب راحت پروتئین های آن، چربی های کوچک تر و همچنین جذب بیشتر مواد معدنی چون کلسیم، منیزیم، مس و آهن در مقایسه با شیر گاو مفیدتر تلقی می گردد.همچنین برای اشخاصی که به شیر گاو آلرژی دارند، شیر بز با داشتن عناصری که آلرژی زایی کمتری دارند، جایگزین بهتری محسوب می شود. شیر بز از طریق کاهش چربی های خونی، اثرات آنتی اکسیدانی و دفع مواد زاید، پیشگیری از چاقی و دیابت نوع دو و جلوگیری از تشکیل لخته خونی، غذایی مفید برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی است.همچنین راهکاری مفید برای کاهش کلسترول خون است. به این دلیل که محتوای کلسترول این شیر پایین بوده و حاوی چربی هایی است که تولید کلسترول را در بدن کاهش داده و ترشح و دفع آن را از بدن افزایش می دهند. خاصیت کاهندگی کلسترول شیر بز را به محتوای بالای آنتی اکسیدانی آن نسبت می دهند.

پنیر بز

به راحتی هضم می شود

پنیر تهیه شده از شیر بز به دلیل دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی مفید به راحتی توسط بدن هضم می شود. این پنیر در مقایسه با پنیرهای تهیه شده با شیر گاو، چربی کمتری دارد و حاوی اسیدهای چرب زنجیره کوتاه است که باعث سهولت هضم غذا می شوند.چنانچه مواد چرب پنیر زیاد باشد پنیر اسیدهای چرب اشباع شده بیشتری خواهد داشت و باعث افزایش کلسترول خون می شود.
عضله سازی می کند پنیر بز منبع فوق العاده پروتئین است. اسیدهای آمینه موجود در این پنیر به حفاظت از بافت های عضلانی کمک زیادی می کنند. پنیر بز به خصوص در افراد گیاهخوار می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز یا ماهی باشد. هر ۱۰۰ گرم از این پنیر حاوی حدود ۲۰ گرم پروتئین است.

منبع ویتامین های ضروری است

مصرف پنیر بز همچنین برای جذب هر چه بیشتر ویتامین های A و گروه B مفید است. ویتامین A، حاوی آنتی اکسیدانهایی برای پیشگیری از عفونت ها و بیماری ها است. ویتامین B1 برای سیستم عصبی لازم و ضروری است. ویتامین B2 برای بافت های بدن و ویتامین B5 برای پوست، ناخن و مو مفید است. همچنین این پنیر حاوی میزان بالایی زینک (روی) و سلنیوم است.

خواص پنیر بز

استخوان ها را استحکام می بخشد

پنیر بز سرشار از کلسیم است. این ماده معدنی برای مینرالیزه کردن استخوان ها و دندان ها لازم است. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که کلسیم به حفظ استخوان ها کمک می کند و باید از دوران کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی جذب شود.پنیر تهیه شده از شیر بز حاوی ۱ تا ۱/۲ گرم کلسیم است. علاوه بر این پنیر بز منبع فوق العاده فسفر نیز محسوب می شود که این ماده نیز به مینرالیزه کردن استخوان ها و ترمیم بافت ها کمک می کند.

حتماً بخوانید:
طبع پنیر (تازه / کهنه) : پنیر سرد است یا گرم ؟

طبع پنیر (تازه / کهنه) : پنیر سرد است یا گرم ؟

پنیر یکی از پرمصرف ترین انواع لبنیات در بین ماست از این رو داشتن اطلاعاتی درمورد طبع پنیر و مصلحات آن خالی از لطف نیست. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مقایسه پنیر گاوی با پنیر بز

  • پنیر بز کالری کمتری دارد.
  • میزان سدیم، چربی، کلسترول و چربی اشباع کمتری دارد.
  • دارای سلنیوم (آنتی اکسیدان) و مس بیشتری است.
  • حاوی ویتامین‌های بیشتر، به خصوص ویتامین‌های B1، B2 و B3 (تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین) است.
  • مقادیر کافی از ویتامین A، کلسیم و فسفر دارد.
  • مقدار کافی پروتئین در پنیر بز وجود دارد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits