دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ خاصیت اسرار آمیز عسل بهار نارنج
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
عسل بهار نارنج خواص بسیار زیادی دارد. میتوانید از عسل بهار نارنج برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کنید. در ادامه 7 تا از فواید عسل بهار نارنج را برای شما آورده ایم

مجله دلگرم | عسل بهار نارنج همانطور که از نامش پیداست از شهد بهار نارنج تهیه میشود. عسل بهار نارنج خواص بسیاری داشته و رنگ طلایی قهوه ای دارد. از آنجایی که این نوع عسل دارای رایحه بسیار دلنشینی است، در تولید عطر نیز کاربرد دارد. همچنین در تهیه بسیاری از مواد غذایی نیز استفاده میشود.

در ادامه 7 مورد از خواص عسل بهار نارنج را برای شما آورده ایم.

1. دارای خواص ضد باکتری

عسل بهار نارنج خواص ضد باکتریایی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل میتوان از آن به شیوه های مختلفی استفاده کرد. از این عسل میتوانید بصورت موضعی برای درمان مشکلات پوستی استفاده کنید. مدت های طولانی است که از عسل بهار نارنج برای درمان بیماری های زیادی همچون مشکلات تنفسی استفاده میشود. مصرف این عسل با چایی نیز میتواند در درمان گلودرد موثر باشد. استفاده مداوم از این عسل میتواند در درمان زخم معده نیز موثر باشد چراکه به محض خوردن آن ماده ای به نام اوکسیدول ترشح میشود. این ماده یک آنتی باکتریال بسیار قوی است و به همین دلیل میتواند به خوبی با عفونت ها مبارزه کرده و زخم معده را درمان کند.

2. درمان دل درد و نفخ

همانطور که اشاره کردیم، عسل بهار نارنج در مبارزه با بیماری ها بسیار قوی است. زمانیکه این عسل را مصرف میکنید، در دل و معده یک لایه محافظ نازک ایجاد میکند و با این روش از رسیدن مواد بیماری زا به دیواره معده پیشگیری میکند. بهترین روش مصرف عسل بهار نارنج این است که یک قاشق از آن را صبح قبل از صبحانه و یک قاشق هم شب بعد از شام میل کنید. عسل بهار نارنج بطور کلی در درمان مشکلات گوارشی و بهبود قدرت هضم مواد غذایی بسیار موثر است و به همین دلیل مصرف آن به کودکان و میانسالان توصیه میشود.

3. سرشار از مواد غذایی مقوی

عسل بهار نارنج به دلیل مواد مغزی بسیار زیادی که دارد، میتواند توسط همه گروه های سنی مصرف شود. این نوع عسل بخصوص برای بیماران قندی مفید است چراکه میتواند جایگزین خوبی برای قند و شکر باشد. استفاده از شیرین کننده های طبیعی بجای انواع مصنوعی آن برای بیماران دیابتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

عسل بهار نارنج نه تنها احساس گرسنگی را کاهش میدهد بلکه مواد غذایی همچون انواع آمینو اسید، منیزیم، مس، روی و سدیم دارد.

4. درمان مشکلات پوستی

ماسک عسل بهار نارنج یکی از بهتری روش های درمان پوست خشک میباشد. این ماسک به پوست آبرسانی کرده و آکنه و جای زخم ها را بهبود میدهد. میتوانید از این ماسک برای پاکسازی پوست نیز استفاده کنید. اگر هر روز از ماسک عسل بهار نارنج استفاده کنید، پس از مدتی تاثیری که بر درخشان شدن پوست تان میگذارد را خواهید دید. این ماسک بر روی پوست صورت تان یک لایه محافظ ایجاد میکند و از آسیب رسیدن به آن توسط عوامل آلوده کننده جلوگیری میکند. عسل بهار نارنج به قدری قوی است که میتواند براحتی هر زخمی را درمان کند.

5. دارای خواص ضد التهابی است.

عسل بهار نارنج علاوه بر آنتی اکسیدان های بسیاری که دارد، دارای فلاونوئید های بسیاری نیز میباشد. مصرف این عسل به بیماران قلبی نیز توصیه میشود چراکه میتواند به حفظ عملکرد صحیح ارگان های مختلف بدن کمک بسیاری داشته باشد. عسل بهار نارنج همچنین به کاهش کلسترول، تقویت ماهیچه ها و درمان گرفتگی ها و مشکلات قاعدگی کمک میکند.

6. استفاده در غذا ها

عسل بهار نارنج را میتوان در بسیاری از غذا ها استفاده کرد. میتوان از آن به عنوان شیرین کننده بر روی نان ها، داخل کیک ها و کلوچه ها استفاده کرد. مدتی است که از عسل بهار نارنج بدلیل رایحه بسیار خوبی که دارد در تهیه مواد غذایی همچون کرده استفاده میشود. بسیاری از بستنی ها نیز با این عسل تزئین میشود تا علاوه بر زیبایی طعم لذیذ تری به آن ها بدهد. از عسل نارنج به عنوان یک شیرین کننده طبیعی بسیار خوشمزه نیز میتوانید استفاده کرده و آن را در نوشیدنی های خود بریزید. عسل بهار نارنج برای افرادی که به عسل حساسیت دارند نیز مناسب تر است چراکه دارای گرده کمتری میباشد.

عسل بهار نارنج یک منبع غنی از کربوهیدرات بوده و بسیار پر انرژی است. میتوانید آن را در آب ولرم ریخته و میل کنید. اینکار باعث میشود علاوه بر افزایش انرژی، به جبران کم آبی بدن نیز کمک بشود.

7. تقویت مو ها و کمک به کاهش وزن

عسل بهار نارنج میتواند به عنوان یک ماسک مو بسیار قوی استفاده بشود. اگر این ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی مو های خود بگزارید، به درمان مو های مجعد و خشک کمک میکند. عسل بهار نارنج یک حالت دهنده بسیار عالی نیز میباشد و میتواند به درخشندگی و مو ها نیز کمک کند. اگر هفته ای دو مرتبه از این عسل استفاده کنید، میتوانید از ریزش مو هایتان پیشگیری کنید.

عسل بهار نارنج گزینه ای عالی برای افراد شیرینی دوست میباشد چراکه میتواند عطش آن ها را کاهش داده و همچنین جایگزین خوبی برای انواع تنقلاتی همچون آبنبات، شکلات و دیگر شیرینی های مصنوعی باشد.

مصرف این عسل بصورت ناشتا میتواند کمک زیادی به کاهش وزن داشته باشد چراکه به شکسته شدن بافت چربی ها (لیپید ها) کمک میکند. مصرف یک قاشق غذا خوری عسل قبل از انجام تمرین ورزشی میتواند انرژی شما را افزایش داده و به افزایش مدت زمان انجام حرکات ورزشی کمک کند. دقیقا به همین دلیل است که ورزشکاران قبل از مسابقات خود عسل میخورند.

در زندگی ماشینی که امروزه اغلب مردم گرفتار آن شده اند، مصرف مواد طبیعی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اگر میخواهید از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنید بهتر است که خود را به مصرف روزانه یک قاشق عسل بهار نارنج عادت بدهید. این عسل در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و میتواند به مبارزه با عوامل بیماری زا کمک کند.

در همین زمینه بخوانید:

۸ خاصیت استثنایی آب نارگیل و عسل

ماست و عسل: فواید اسرار آمیز ترکیب ماست و عسل

۷ خاصیت حیرت‌ انگیز عسل شبدر

۱۴ خاصیت شگفت انگیز عسل و زنجبیل

۲۳ خاصیت معجزه آسا عسل و دارچین

۱۵ خاصیت باورنکردنی عسل و لیمو

انواع عسل: ۳۴ نوع عسل که باید بشناسید


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits