دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دلیل نخوردن همزمان خربزه و عسل چیست ؟
18
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلیل نخوردن همزمان خربزه و عسل: مخلوط شدن عسل و خربزه در معده باعث می شود که بعضی از ترکیبات این دو ماده با هم واکنش بدهند و ماده حاصل از این واکنش یک ماده سفت است که خیلی دیر هضم می شود و فشار زیادی را به دستگاه گوارش وارد می کند.

چرا نباید خربزه و عسل را با هم خورد ؟

مخلوط شدن عسل و خربزه در معده باعث می شود که بعضی از ترکیبات این دو ماده با هم واکنش بدهند و ماده حاصل از این واکنش یک ماده سفت است که خیلی دیر هضم می شود و فشار زیادی را به دستگاه گوارش وارد می کند و باعث ایجاد دل دردهای شدیدی می شود. البته ممکن است برای یک نفر خوردن عسل و خربزه هیچ مشکلی ایجاد نکند و برای شخص دیگر باعث دل درد های خیلی شدید و اورژانسی شدن فرد بشود. اما فکر نمی کنم یک دلدرد شدید منجر به مرگ یک فرد سالم که بیماری زمینه ای هم ندارد بشود ولی این دلیل نمی شود که اگر اتفاقی عسل و خربزه را خوردید به پزشک مراجعه نکنید.

درمان دل درد بعد از خوردن خربزه و عسل

اگر اتفاقی و یا نادانسته عسل و خربزه را با هم خوردید و دچار دلدرد شدید به پزشک مراجعه کنید و اگر به پزشک دسترسی ندارید اگر می توانید با فروبردن انگشت در حلق آن را برگردانید، این کار را بکنید. خوردن عرقیجاتی مثل عرق نعناع و عرق پونه هم برای رفع دل درد خیلی موثر هست. خوردن آب انار ترش هم از جمله درمان های خانگی خوردن خربزه و عسل هست.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (18 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits