دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۸ خاصیت استثنایی آب نارگیل و عسل
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نارگیل و عسل برای سلامتی بسیار مفید است. خواص آب نارگیل و عسل میتواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند. در ادامه مطلب 8 تا از فواید نارگیل و عسل را برای شما آورده ایم

مجله دلگرم | نارگیل و عسل هم خوشمزه است و هم مفید. همه میدانند که نارگیل و مخصوصا آب نارگیل دارای خواص بسیار زیادی است و یکی از سالم ترین نوشیدنی ها میباشد. قطعا از خواص شگفت انگیز عسل نیز آگاه هستید. هم عسل و هم نارگیل به تنهایی دارای فواید بسیاری هستند اما زمانیکه آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید، خواص دوچندانی خواهند داشت.

در ادامه 8 تا از فواید آب نارگیل و عسل را برای شما آورده ایم. همراه ما باشید.

1. پیشگیری از پیری زودرس

پیر شدن یک فرایند طبیعی است که برای همه موجودات زنده اتفاق میافتد. البته این پروسه پس از یک سن مشخص شروع میشود. اما پیری زودرس نیز جدیدا خیلی شایع شده است. برخی از علائم پیری زودرس عبارتند از سفید و خاکستری شدن مو ها، چین و چروک و خطوط پوستی، خستگی و... . اما خبر خوب این است که با تغییر سبک زندگی و داشتن رژیم غذایی سالم میتوان از این مشکل مایوس کننده پیشگیری کرد.

آنتی اکسیدان های موجود در آب نارگیل و عسل میتوانند سرعت از بین رفتن سلول ها را کاهش داده و به این ترتیب از پیری زودرس جلوگیری کنند.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

نوشیدن آب نارگیل و عسل بصورت روزانه میتواند بسیاری از بیماری ها را از شما دور کند. ویتامین سی فراوان و آنتی اکسیدان های موجود در این ترکیب میتوانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با بیماری های مختلف مبارزه کند.

3. افزایش انرژی

معمولا مردم صبح خود را با یک فنجان قهوه یا چای آغاز میکنند تا انرژی لازم برای انجام کار هایشان در طول روز را داشته باشند اما این نوشیدنی ها در کنار فواید زیادی که دارند میتوانند عوارضی هم داشته باشند. نوشیدن یک لیوان آب نارگیل و عسل در وعده صبحانه یک انتخاب بهتر میباشد چراکه یک نوشیدنی طبیعی بوده و میتواند انرژی تان به طرز چشمگیری افزایش دهد.

4. بهبود هضم غذا

تحقیقات علمی زیادی اثبات کرده اند که نوشیدن آب نارگیل و عسل میتواند از بسیاری از مشکلات گوارشی همچون دل درد، نفخ، ورم، اسید معده زیاد و... پیشگیری کند. نوشیدنی های طبیعی و بخصوص آب نارگیل و عسل میتوانند اسید موجود در معده را تنظیم کرده و سیستم گوارشی را سالم نگه دارد.

5. درمان یبوست

همانطور که در مورد قبلی به آن اشاره کردیم، آب نارگیل و عسل میتواند سیستم گوارشی را تقویت کند. این نوشیدنی شگفت انگیز به دلیل فیبر غذایی زیادی که دارد به نرم شدن مدفوع و خروج راحت تر آن از بدن کمک کرده میتواند یبوست را درمان کند.

6. پیشگیری از سنگ کلیه

وقتی نمک ها و مواد زائد در کلیه تجمع کنند، سنگ کلیه تشکیل میشود. سنگ کلیه یک بیماری جدی است و اگر درمان نشود حتی میتواند منجر به مرگ شود. علاوه بر نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز، توصیه دیگر نوشیدن ترکیب آب نارگیل و عسل است چراکه آنتی اکسیدان های موجود در این ترکیب میتواند به از تجزیه شدن سنگ کلیه کمک کنند.

7. تقویت قلب و عروق

قلب یکی از مهم ترین اندام های بدن است و مسئول خون رسانی به سایر قسمت های بدن میباشد. مشکلات قلبی نه تنها سلامت قلب، بلکه عملکرد دیگر اندام های بدن را نیز به خطر میاندازد. مواد معدنی موجود در آب نارگیل و عسل میتواند ماهیچه های قلب را تقویت و فشار خون را کاهش داده و به این ترتیب به سالم ماندن قلب کمک کند.

8. پیشگیری از دیابت

دیابت یک بیماری متابولیک غیر قابل درمان است که بیش از 50 درصد جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. زمانیکه میزان قند خون بیش از حد نرمال باشد دیابت بوجود میاید. مطالعات علمی نشان داده است که نوشیدن آب نارگیل و عسل میتواند بطور طبیعی قند خون را کاهش داده و از دیابت پیشگیری کند.

در همین زمینه بخوانید:

۷ خاصیت اسرار آمیز عسل بهار نارنج

ماست و عسل: فواید اسرار آمیز ترکیب ماست و عسل

۷ خاصیت حیرت‌ انگیز عسل شبدر

۱۴ خاصیت شگفت انگیز عسل و زنجبیل

۲۳ خاصیت معجزه آسا عسل و دارچین

۱۵ خاصیت باورنکردنی عسل و لیمو

انواع عسل: ۳۴ نوع عسل که باید بشناسید


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits